Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KBW
#226133
Er noget ny på det her med Netflix.

Jeg har pt. 2 styk 55" LG OLED fjernsyn i huset, et HD 870V og et 4K 920V.

Har i den forbindelse efter årevis med plageri fra ungerne tegnet et abonnement på US versionen af Netflix (tak til Flatpaneld.dk for vejledning).

Jeg er skuffet over Netflix:

1. Billederne er meget flade og gulige (se f.eks House of Cards, Marco Polo). Troede først at det var et kunsterigt valg, men ser det mange andre steder. Er det komprimeringen?

2. Utroligt meget elektronisk støj.

3. Pixelering (?) i skyggeområderne - det er nærmest som om bagrunden er levende (f.eks på Daredevil, Jessica Jones,

4. 4K er værre end 2K - er komprimeringen større her? Netflix: " vi kan levere Full HD med HDR på mindre båndbredde-krav end 4K uden HDR". Jeg får mindre støj og pixelering etc. på 870'eren end på 920'eren.

Har 100 mbit bredbånd så det kan ikke være det.

Det skal siges at 870'eren er kalibreret og 920'eren først bliver kalibreret i weekenden.

Skal/kan man kalibrere tv'et til Netflix/streaming? Hvorledes kan man gøre dette?

Men hvad skal man bruge at 4K HDR fjernsyn til når Netflix er noget skidt og man ikke kan få en ordentligt 4K HDR blue-ray afspiller.

Man bliver jo hurtigt træt af se de samme youtube 4K klip igen og igen ::l
#226159
Jeg har vildt fede billeder på en 920'er fra Netflix... Tror aldrig jeg tager i biografen igen.
Nogle af 4K filmene er ligemeget, men andre, er ret vilde.
Jeg bruger WebOS app'en med wifi, ligger omkring 16 i download. Betaler også HD abonnement incl 4K
TV er ikke kalibreret, og bliver det ALDRIG
Animationsfilmene i 3D er fantastiske... og 3D brillerne er lette og behagelig at sidde med :-)
#226160
Du kan ikke gøre andet end at kalibrere på en HDMI-port og så kopiere det til de øvrige inputs - også Netflix.

Netflix er dog ret støjfyldt i visse scener - især de mørke, hvor macro-blocking ses mange steder.
Af KBW
#226161
FlatBean skrev:Jeg har vildt fede billeder på en 920'er fra Netflix... Tror aldrig jeg tager i biografen igen.
Nogle af 4K filmene er ligemeget, men andre, er ret vilde.
Jeg bruger WebOS app'en med wifi, ligger omkring 16 i download. Betaler også HD abonnement incl 4K
TV er ikke kalibreret, og bliver det ALDRIG
Animationsfilmene i 3D er fantastiske... og 3D brillerne er lette og behagelig at sidde med :-)
Tak.

Ok, hvilke Netflix 4K film er fede? Jeg har 4K abonnementet og masser af båndbredde.

Animationsfilm er selfølgelig lette at komprimere.
Af KBW
#226163
Torben Rasmussen skrev:Du kan ikke gøre andet end at kalibrere på en HDMI-port og så kopiere det til de øvrige inputs - også Netflix.

Netflix er dog ret støjfyldt i visse scener - især de mørke, hvor macro-blocking ses mange steder.

Torben

Tak for svar

Hvad er macro-blocking?

Gør komprimering ved farverne dem til "sparepære-farver"? De er jo fulde af udfald i farvespektret og giver et fladt lys.

Er det det der sker ved f.eks House of Cards som jo har et besynderligt lys?

Hvis Netflix 4K ligger omkring 16 i download, hvor meget ville dette være såfremt det ikke var komprimeret? Kan det passe at jeg har læst ca. 75?

Burde Netflis ikke lave en eller anden fil/system vi kunne bruge til kalibrering?

Har I erfaret at 2K Netflix ser bedre ud end 4K?

Er der en måde at se 2K Netflix på, når man har et 4K fjernsyn?
Af KBW
#226171
Synes nu at Marco Polo er lidt flad, men der kan skrues op for OLEDLys, kontrast.

Men det går så ret galt når man skruer op for Daredevil!

Er naturklippene på youtube ikke bedre end på Netflix?
#226177
Macro-Blocks er de firkantede "artefakter" du kan se især på ensfarvede mørke flader. Der er en del af dem pga. kompressionen.

Jeg synes ikke at 4K streamet er værre end 2K, men i side-by-side sammenligning har jeg af og til haft ret svært ved at se forskellen i de to streams (jeg har en ekstern BD-afspiller, som kører 2K streamet samtidigt).
#226191
FlatBean skrev:hm... "men der kan skrues op for OLEDLys, kontrast."
..... Det kan jeg ikke... :-)
Billedmode:eco OledLys:100 Kontrast:100 Lys:50
Skal du ikke blot skifte til THX profilen i stedet?