Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thewoet
#221706
Kan det virkelig passe man ikke kan Google Cast. Synes ikke jeg kan få det til at virke selvom de skriver der indbygget Google Cast.
Af jramskov
#221707
Har indtil videre ikke købt en, men mindes at have læst om andre der har problemer med det når den er tilsluttet via ethernet i stedet for wifi.
Brugeravatar
Af Stig
#221708
Jeg kan ikke få Google Cast til at virke på min Shield som er koblet på ethernet (kablet netværk). Det skulle dog virke for andre har jeg læst på Nvidia's forum. Men jeg har også læst på deres forum at der generelt er flere brugere der har fået problemer med Google Cast efter firmware 2.1 opgraderingen - også via wi-fi. Ak ja, deres firmware opgraderinger er så vidt jeg kan se ofte 2 skridt frem og et tilbage. Til gengæld kommer de forholdsvist ofte, så der er vel fortsat håb om at "alle" fejl snart er fixet :-) ...
Af thewoet
#221710
Kan heller ikke få det til at virke med wi-fi kun. Må bare håbe de fixer det hurtigt så. Det er svært at finde den perfekte box :p
Af tla
#221723
Har i tjekket om i overhovedet kører Google Cast Receiver 1.16.45911? (Kan i se inde i Settings->Google Cast)

Hvis i ikke gør er det usandsynligt det virker, Google ændrede et eller andet som fik det til at virke på tidligere versioner.
Af indernet
#224874
Hej

Jeg fik 16gb i julegave, og har siddet en del med den.

En af de ting der undrer mig, at BBC Iplayer ikke virker på det. Hverken som sideloads (låser) eller via Plex (ser ud til at virke fint, men kommer med temp. problem, når man går ind på selve programmet).

Når jeg tidligere har ændret DNS på min pc, har mit aptv2 altid ændret sig til landet, men dette lader ikke til at være tilfældet med Shield.

Jeg har kun prøvet med ethernet.

Derudover har jeg en del spil på Steam, men de kan ikke spilles på Shield vel? På min pc har jeg en del bilspil. Geforce experience siger den understøtter 4 af dem, men jeg kan ikke få det til at virke på Shield?
Af FrankieBoy80
#224888
Kan man streame spil fra PC ind på tv med Shield? Har et Geforce 970 kort...
Kører Kodi godt på den? Jeg overvejer lidt at købe den hos Elgiganten til 1299kr for 16GB med controller og remote.
Af bleze
#224893
FrankieBoy, ja du kan streame PC spil hvis de understøtter controller. Kodi kører pt ikke så godt i den version der ligger i Play Store. Hvis du installerer ny beta version via APK, så kører den lidt bedre (refreshrate skift samt bitstreaming af lyd). Men både Shield og Kodi kræver lidt arbejde før det er det ultimative mediecenter. Jeg er dog sikker på at det nok skal ske, så jeg ville (og har gjort) trygt købe en Shield.
Af B&W
#224906
Jeg synes den har masser af potentiale. Der er stadig glitches i deres software, men jeg regner da med at de får styr på det. Playback af film fra min Synology fungere super godt med 24p og audio passthrough (Dolby, DTS, Dolby True HD og DTS HD). Til dette benytter jeg Archos Video Player, som fungere super! Jeg synes den på nuværende tidspunkt fungere bedre end Kodi og VLC, pga. audio passthrough + menu'en i app'en er ret god.

Jeg købte i første omgang ATV4 og var slet ikke tilfreds med dens playback af film (50hz og 60hz fungerede ikke særlig godt efter min mening). Jeg havde Boxee før, så kunne ikke undvære 24p!

Jeg byttede til Shield og er super tilfreds - håber bare de får styr på glitches og casting funktionen som pt ikke fungere med alt (TV2 play og Viaplay). Yousee web tv og NFL gamepass fungerer ganske udemærket.
Kæmpe plus til os der har apple, man kan installere app så den fungere med AirPlay - GENIALT! :)
Af -claus-
#224969
Hej. Jeg har lige købt et LG 55eg910v, og når jeg forsøge at anvende 1080p24 på Nvidia Shield mister den signalet. Jeg kan godt sende 1080p24 fra min Raspberry pi 2 med Openelec. Jeg har prøvet at køre uden om min receiver og direkte til tv. Og jeg har prøvet et alternativt hdmi kabel. Nogen der har en idé om hvad der kan være galt. Ved Mit 7 år gamle Sony tv var det aldrig et problem.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19