Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Sonny Haar
#217079
Jeg har det personligt dårligt med controllers / joypads til FPS... Det er så også en af mine årsager til at jeg ikke spiller meget andet end kører eller slås -spil på konsoller.
Af tla
#217081
Ca. 2500 kr fra Amazon med forsendelse, import, m.m.

Tog 3 dage før jeg havde den.

Edit: Det var 16GB Modellen + Remote
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#217220
Hmm, nej det var ikke meget nyt. Min controller har dog tabt forbindelse et par gange, så det kan da være, at opdateringen løser det.

Half-life 2, skulle man gå i nostalgi hjørnet? Jeg fik for første gang prøvet Brothers: A Tale of Two Sons i går. Det ligger på GRID. Ganske fornøjeligt casual spil.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#220595
Spændende. Og den skal også lanceres officielt i Norden, ser det ud til.

Hvor har Nvidia Shield Zone informationen fra? Jeg kan ikke finde det hos Nvidia selv.

Her er til gengæld en knap så god nyhed. Nogle af 500GB modellerne tilbagekaldes. Jeg husker, at Nvidia også for nylig tilbagekendte deres Shield tablet. Det fremstår ret uheldigt.
http://www.androidauthority.com/nvidia- ... es-641668/
Af jramskov
#220625
Den seneste opdatering og det at den nu rent faktisk kan købes her i landet gør den godt nok interessant. Det kan meget vel ende med at blive den der erstatter mit gamle ATV2. Det nye ATV ser godt nok også spændende ud og jeg tror mere på Apples App Store end på Google's.

Er der nogen der har bruger Logitech Harmony Hub sammen med boksen?
Af AndyK
#220631
Hej Rasmus

Ved du om den nye update mest af alt er en Android TV update, eller Nvidia har lavet egne opdateringer i maven på Android TV for at kunne understøtte forskellige billedfrekvenser? Og ved du om skift af frekvens foregår automatisk?

Jeg vil sætte stor pris på en supplerende test af Shield (og måske også Nexus player) hvis I har mulighed for at få fat i dem igen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#220632
Begge bokse står stadig på kontoret, så jeg kan godt teste lidt videre. Jeg kigger nok på Nvidia Shield allerede i aften, da jeg gerne vil bekræfte, at 23,976 Hz understøttes korrekt. Vi har haft den tilgang til mediebokse, at de er så relativt billige, at vi bare selv køber dem til redaktionen. Så kan vi også holde øje med nye apps, opdateringer osv. Så lige nu har vi Apple TV2, Apple TV3, Nexus Player, Nvidia Shield og Fire TV stående. Vi supplerer snart med Apple TV4, Roku og måske Fire TV 4K.

Men godt spørgsmål. Jeg er egentlig ikke klar over hvor dybt Nvidia har fingrene nede i Android TV. Mit eget gæt er, at Google valgte dem som en af lanceringspartnerne fordi de netop kan komme med teknisk input. Så jeg tror egentlig, at de har lidt at skulle have sagt og at samme rettelser nok også kommer til de andre tv/bokse med en officiel Android TV opdatering. Personligt så undrer det mig rimelig meget, at f.eks. Sony gik med til at lancere skærme uden f.eks. korrekt 24/23,976Hz understøttelse for det har de jo haft i deres skærme i årevis. De var nok pressede på tid.

Google har gjort det muligt at skifte frekvens automatisk fra Android 5.0, men de forcerer det ikke. De gør det valgfrit for udviklerne at bruge det ved app-udvikling, hvilket jeg synes er en skam. De burde gøre det obligatorisk, da man ikke kan bruge alle de samme principper fra mobil-verdenen i tv-verdenen. Så med andre ord kommer det an på den specifikke app. En af udfordringerne med automatisk frekvensskifte er DRM såsom HDCP 2.2. Ved frekvensskifte skal der typisk laves nyt handshake og så går skærmen kortvarigt i sort. Derfor fungerer det bedre i f.eks. Kodi/Plex-miljøer hvor mange af filmene er piratko... undskyld kopisikringsfri :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 19