Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#220468
Jeg har ikke fået taget billeder af banding på EG960 endnu, men den har også en smule, som dog ikke har været synligt ved normal visning af indhold i bevægelse. Generer banding dig?
Af tabby
#220472
ja har banding på det og det kan ses når der panoreres på en fodbold kamp eller lign, men det er ikke vildt slemt.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#220475
bossvan skrev:Spændende med dit oled-tv.
Der var ikke nogen, der kommenterede din bemærkning om grønt og fodbold. Noget med vertical banding?

De tidligere OLED skærme led også under vertical banding ved hurtige bevægelser, det forsætter åbenbart ved grønt og hurtige bevægelser.

Så kan sort være nok så sort, vertical banding er ikke til at leve med når man kan lide at se fodbold, det er totalt ødelæggende for billedet, og så har OLED fejlet på dette område som LED, hvad mon så kan erstatte OLED hvis denne teknologi også har denne brist/mangel.

Må ud og se det "live" for at se hvor slemt det er.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#220476
tabby skrev:Torben, er der også Vignetting (sorte kanter) på dit eksemplar ?!
Jeg skal lige have skudt nogle flere billeder af skærmen her i aften, så tager jeg bestik af hvor alvorligt det er. Umiddelbart, så har jeg ikke været generet af banding eller sorte kanter i de dage jeg har haft det.
Af tabby
#220504
Rasmus Larsen skrev:Nej, det kræver samme DNS-trick, som kan bruges til amerikansk Netflix. Altså igennem f.eks. Unotelly eller Unblock-US. Derefter kan man købe sig adgang til Amazon Prime. Men det påvirker så også Netflix-app'en i tv'et.
Kan ikke få amazon prime til og virke på tv'et, selvom jeg bruger Unotelly og sættet tv'et Storbritannien, så Amazon ved og og sige jeg ikke bor i uk og ikke kan bruge det, øvv
Af GMP
#221933
tabby skrev:ja har banding på det og det kan ses når der panoreres på en fodbold kamp eller lign, men det er ikke vildt slemt.
Fandt du en løsning herpå?
Eller har du måske leveret TV'et retur - eller valgt at leve hermed?
mvh
Af tabby
#222717
Hej, havde ikke set dit indlæg, det blev byttet til et, hvor der næsten ikke er noget, der er måske en lille streng, men måske ser jeg syner, det sidste stykke tid, har jeg ikke set den.
Af GMP
#222718
Helt ok. Jeg anskaffede mig selv et, og det har også en anelse banding.