Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jamo
#220336
:(( som bekendt er analog signal total død den 22. sep.
da jeg vi beholde min gamle fjernsyn i mit overværelse endnu et stykke tid
skal jeg købe et eller andet modtagerbox , jeg har stofa kabeltv.

jeg glæder mig til at høre om nogen forslag/løsning :)

på forhånd tak
Af MickDK
#220353
Sonny Haar skrev: Han skal vel stadig ha en "kasse" hvor signalet løber ind i? Coax ind - HDMI ud, og så over i den "kasse" du linker til?
Formoder at der er HDMI ud på Stofas box? Ellers er den da ringe :) - skal dog indrømme at jeg ikke har noget af den slags selv da jeg udelukkende bruger nettet hvis jeg skal se TV (gider ikke underholdning eller sport så savner ikke 99% af TV kanalerne)

Men ellers er der også vel også en løsning på det, check av-cables.dk, de har alle mulige tænkelige og utænkelilge dimser :)
Af jng
#220356
MickDK skrev:
Sonny Haar skrev: Han skal vel stadig ha en "kasse" hvor signalet løber ind i? Coax ind - HDMI ud, og så over i den "kasse" du linker til?
Formoder at der er HDMI ud på Stofas box? Ellers er den da ringe :) - skal dog indrømme at jeg ikke har noget af den slags selv da jeg udelukkende bruger nettet hvis jeg skal se TV (gider ikke underholdning eller sport så savner ikke 99% af TV kanalerne)

Men ellers er der også vel også en løsning på det, check av-cables.dk, de har alle mulige tænkelige og utænkelilge dimser :)
Bevar mig. Du er dygtig.
Brugeravatar
Af MigSelv
#220361
Stofas antennesignal kommer vel i et standard coax antennekabel? Hvis, hvad skal alle de mærkelige bokse bruges til? Hvis Stofa sendes som kabel tv, skal der bruges en dvb-c tuner boks. En sådan boks har analoge og digitale udgange ( scart og hdmi ), og alt efter kvalitet koster den fra 5-600 kr.
Brugeravatar
Af Sonny Haar
#220383
MickDK skrev: Formoder at der er HDMI ud på Stofas box? Ellers er den da ringe :) ...*stuff*...
Nu skrev trådstarteren ikke noget om at han havde en "Stofa smart tv box" eller hvad de nu har kaldt den... Jeg er også stofa kunde og har ikke sådan en box - jeg har bare et antenne stik i væggen hvor jeg trækker et coax kabel fra, til mit TV. Jeg har så også et CAM kort eller hvad det nu hedder, til TV'et, til ekstra betalings kanaler.
Men jeg tror 'MigSelv' har ret i at det nok bare er en dvb-c tuner der skal til.