Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#219631
Hvis man betragter din home-made konfiguration, hvordan forholder det sig så med ting som:
- Fysisk størrelse. En NAS kan være på en hylde i et skab, eller i en skuffe.
- Effektforbrug. Min 4-bay sluger 30-40 Watt
- Strømstyring. På de fleste NAS kan du ret nemt opsætte opstart/nedluk intervaller, så NAS'en er tændt i de tidsrum du har brug for den.
- Tid brugt på opsætning. En NAS kører på 20-30 minutter plus den tid det tager at formattere diskene.
#219632
Er vi ikke ved at komme ud af en tangent? Det oprindelige spørgsmål/krav var bl.a. " ikke noget fancy pancy, blot et simpelt NAS".

De opstillede ønsker/krav kan løses med de fleste NAS i dag. Min personlige holdning er at Qnap og Synology er markedsledende indenfor "multi-use", dvs. de kan rigtigt meget men kan ikke erstatte dedikerede løsninger.
Det lyder heller ikke på Gentleman Finn som om det er målet.
#219672
flatwee skrev:Er vi ikke ved at komme ud af en tangent? Det oprindelige spørgsmål/krav var bl.a. " ikke noget fancy pancy, blot et simpelt NAS".

De opstillede ønsker/krav kan løses med de fleste NAS i dag. Min personlige holdning er at Qnap og Synology er markedsledende indenfor "multi-use", dvs. de kan rigtigt meget men kan ikke erstatte dedikerede løsninger.
Det lyder heller ikke på Gentleman Finn som om det er målet.
Torben Rasmussen skrev:Hvis man betragter din home-made konfiguration, hvordan forholder det sig så med ting som:
- Fysisk størrelse. En NAS kan være på en hylde i et skab, eller i en skuffe.
- Effektforbrug. Min 4-bay sluger 30-40 Watt
- Strømstyring. På de fleste NAS kan du ret nemt opsætte opstart/nedluk intervaller, så NAS'en er tændt i de tidsrum du har brug for den.
- Tid brugt på opsætning. En NAS kører på 20-30 minutter plus den tid det tager at formattere diskene.
Torben:
- Det kabinet jeg har brugt er nogenlunde samme størrelse som en DS410 - lidt større selvfølgelig, men i samme boldgade. Støjmæssigt er den tilsvarende, der sidder 2x80mm i de fleste 4bay NAS som KAN larme når den kommer på arbejde. i mit setup er der en 60mm Intel blæser (kan skiftes) og en 140mm (ikke hørbar)

- Min nas bruger mellem 30watt idle og typisk 70watt når den laver noget, og 110 watt MAX

- Automatisk opstart og nedlukning kan laves med hhv Bios og Task Scheduler

- tid brugt... ja den er lidt svær... Her vil jeg lave et svar til jer begge to:

Det er 100% uundgåeligt at man skal bruge en masse tid på sin NAS før alting kører som man gerne vil have det - medmindre man har virkelig få behov... i så fald burde man måske bare købe en Western Digital MyBOOK Live eller lignende..

Men hvis man gerne vil have billedgalleri, email, plex/musik/film, cloudstation, ftp osv osv så skal der bruges en del tid på opsætning, port forwarding osv osv...

Men hvis man har tiden og er teknisk kyndig og har energien til at finde ud af hvordan og hvorledes, så får man i sidste ende mere ud af at sætte noget custom op.