Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#207474
Jeg tror desværre prisen på den gamle skærm ligeledes var sat kunstigt højt, hvor EC930 nu er mere rigtig. Dermed vil der nok ikke komme samme prisdyk på en 4K. Se også på hvordan priserne på andre 4K skærme på 65" udvikler sig - det er ikke voldsomt meget de har tabt siden lancering, hvis vi ser på high-end modellerne.
Af PeterD
#207475
Måske et forkert sted at spørge, men...

Hvordan vil en gammel James Bond eller Keld fra Olsen Banden på DVD, se ud på en OLED skærm..?

Med andre ord er OLED formentlig (også) godt når der vises gamle DVDer eller er det, streng taget, kun til Bluray og film efter 1995..?

Selv Thompson er vidst begyndt at byde ind..

Snart kommer Sony, Hitachi og Panasonic vel også og vil have deres bid af kagen..

Det er altid dyrt at være "First Mover"....


Man kan også vende den om og sige: Hvorfor ikke bare 4K eller vente på "kombineret 4K-OLED skærn"
Af flatnesdam
#207480
Rasmus Larsen skrev:Under 30 fra start? Det lyder næsten for godt til at være sandt.

Er der nogen som har været i kontakt med forhandleren?
Et par forhandlere lagde faktisk ud med en pris på 3.700 CHF svarende til ca. 23.000 kr. Oled-info kontaktede dengang forhandleren og fik bekræftet at prisen var rigtig. Senere satte de samme forhandlere prisen op til 4.700 CHF.

Der er også et par portugisiske forhandlere der annoncerer den til omkring 4.000 euro.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#207481
Peter: OLED opfører sig ikke anderledes end andre TV, så de gamle film vil se ligeså godt/dårligt ud op OLED. Ser er ikke andre der er begyndt at byde ind på OLED - som denne tråd handler om. Ingen af de øvrige producenter har bekræftet at se har købt paneler fra LG (som er den eneste med salgsbare paneler) så dermed skal du ikke forvente at se nogen konkurrence lige foreløbigt.

Hvad mener du med din sidste bemærkning? Det er jo netop LG's kommende 4K OLED vi taler om.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#207501
flatnesdam skrev:Et par forhandlere lagde faktisk ud med en pris på 3.700 CHF svarende til ca. 23.000 kr. Oled-info kontaktede dengang forhandleren og fik bekræftet at prisen var rigtig. Senere satte de samme forhandlere prisen op til 4.700 CHF.

Der er også et par portugisiske forhandlere der annoncerer den til omkring 4.000 euro.
Ja, så godt OLED-Info omtalte det, men afviste det egentlig selv som en and.

Jeg håber da virkelig, at det passer. Så kunne jeg selv godt overveje at købe med det samme. Det er præcis hvad jeg har ventet på. 4K OLED i 65-70" :) Hvis den blot var flad, så var alt perfekt.
Af Chr R
#207503
Rasmus Larsen skrev:
flatnesdam skrev:...Hvis den blot var flad, så var alt perfekt.
Der skal jo være plads til næste års modeller/forbedringer :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#207504
Haha ja :) Jeg er faktisk også lidt spændt på hvad de egentlig lancerer i 2015. De nuværende OLED-modeller hedder jo "EC", hvor C'en egentlig angiver at det er 2015-modeller. Mon ikke de beholder de her modeller næste og så supplerer med flere varianter?

Der er ikke rigtig rygter derude. LG og Samsung plejer ellers at vise deres nye produkter frem til medarbejdere og partnere i disse uger.
Af lennon
#207523
Jeg kan frygte,at den massive satsning på kurvede skærme hæmmer salget af OLED så meget, at det forsinker salget mærkbart i det vigtige 'first movers/early adapters' segment . Findes der event. belæg for at kurvede skærme har genereret et plus salg på nogle markeder overhovedet . . ?
Senest rettet af lennon 7. nov 2014, 21:16, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#207526
Det siger LG jo selv, men de sammenlignede med, at den flade model af den gamle OLED ikke havde solgt ligeså godt... Ja, godav! Den kostede jo også 10.000 kr mere!
Af lennon
#207530
Torben_ Lige præcis - man mistænker LG for at retfærdiggøre satsningen. Alt tyder - så vidt jeg kan se- på at det lokale Skandinaviske marked går uden om de kurvede hvis det er muligt . Og her tænker jeg ikke kun på OLED .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#207595
Ingen tidshorisont fra LG so far. Vi er ligeså spændte som du :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 192