Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#203807
Prisen på LG's 65" 4K OLED er afsløret i USA og UK. Her skal den koste hhv. 7000 dollars (cirka 39.000 kr) og 6000 pund (ca. 56.000 kr.). Der er jo ret stor forskel på de beløb, men i Danmark kommer vi nok tættere på prisen i England end i USA. Sikkert også lidt højere pga. vores moms.

Læs eventuelt her :)
http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1406631681

4K er bedre, men ikke et lige så stort spring som fra SD til HD. Jo større skærm, desto mere tydeligt. I 65" er det min oplevelse at forskellen er tydelig.
Af ramlas
#204411
ja det går stærkt:)
Rasmus hvorfor er der bedre billede på 65'' end på 55'' 4K, jo mindre skærm desto bedre billede, har man da altid hørt om!
og + kan det betale sig at vente på OLED 4k, da udbuddet af udsendelser i 4K er meget begrænset.
Det kommer til at tage nogle år, før viasat/canal digital osv. begynder at sende alt i 4K.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#204412
"jo mindre skærm desto bedre billede, har man da altid hørt om!"

Det var dengang vi kun havde SD-kvalitet, som ikke var egnet til at blive blæst op i stort format :)

I dag er opløsningen jo ekstremt høj, så den kan med fordel spredes ud over større billedareal, da det efterhånden er vores øjne som er begrænsningen og ikke opløsningen.

Lige nu og her kan det nok ikke betale sig med 4K, men man kommer jo til at eje tv'et i en del år frem. Jeg tror personligt, at der kommer til at ske en del på 4K-indholdfronten i løbet af 2015. Nye tjenester, afspillere og ikke mindst meget mere 4K-indhold på f.eks. Netflix.
Af Non-Desperado
#205454
De er så heller ikke på lager.

Det minder mig om:

En dame gik til slagteren og bad om 2 kg pølser.
- "Ja, så gerne", svarede slagteren og fortsatte: "det bliver 120 kr."
- "120 kr.!? Jamen, supermarkedet sælger dem til 75 kr..."
- "Hvorfor køber De dem så ikke dér?"
- "Fordi at de har udsolgt."
- "Nå sådan...", sagde slagteren, "Jamen, når jeg har udsolgt, så koster de også kun 50 kr."
Af kskruger
#207410
Rasmus Larsen skrev:Er der nogen som har overvejet at hente i Sverige? 55EC930V står lige nu til 19995 svenske:
http://www.elgiganten.se/product/ljud-b ... v-55ec930v
Ja, der er næsten 4000,- at spare, men har LG fået rettet de fejl på 55EC930V, som "lyd og billede" fandt? hvis ikke, så er det vel næppe en god skærm.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#207416
På trods af problemerne er det vel pt. et af de absolut bedste tv derude - bare ikke perfekt. Med plasma ude af billedet ville det i hvert fald for mig personligt være det Full HD-tv jeg ville købe. Det der holder mig tilbage er størrelsen og ikke mindst udsigten til 4K.

Retention har jeg stadig ikke oplevelet skyggen af på et OLED-TV, selvom jeg har brugt en af de tidligere som PC-monitor i et par måneder. Det ville dog stadig være min største bekymring ved 55EC930V. Derimod så kan jeg næsten ikke understrege hvor stor en effekt perfekt sort og den ekstremt høje kontrast har for billedoplevelsen. Det skal man se selv hjemme i stuen :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 192