Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#203695
Den nye 55EC930V med webOS er nu helt nede på 3500 dollars i USA - og den er ikke engang i butikkerne endnu. Det er kun et par hundrede dollars mere de gamle, som vi har fulgt her i tråden :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#203742
Det er lidt svært at få armene ned over hvor hurtigt prisfaldende på OLED følger efter hinanden lige for tiden :)

Hvem skulle have troet, at et OLED-TV kom under 20.000 midt i 2014.
Af jonjak
#203743
Det er bare rigtig fedt, har fuldt med de sidste 4-5 år fra de første sony kom og fulgt jeres test og artikler, og kan jo se de begynder at nærmer sig et niveau hvor det er realistisk at købe et :)

Totalt optur, og er gået meget hurtigere end man havde turdet håbe på! Som du også skriver :)

Købte et billigt 60" plasma, for at få lidt størrelse og håbede det ville holde til OLED kom ned i pris, ser ud til kan blive en realitet :p


Dejligt man kan følge lidt med herinde 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#203752
Det er dog svært at få armene op over, at TV'et ikke kan vægmonteres...
Af Flæskesteg
#203754
Det er da "helt vildt".

Men hvordan kan det være, sælger de med tab ? eller går det bare enormt stærkt ?

Nu er det selvsagt svært at mene noget om hvor langtidsholdbare de er, men kunne man ikke bare købe sådan en 5 års forsikring ?

Lige en sidste ting. Forventes det, at der vil være store fremskridt indenfor OLED, hvis man (som altid) lige venter et år eller tre ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#203755
Ud fra seneste kvartalsegnskab, så tyder det ikke på at LG sælger med noget synderligt tab. Til gengæld lyder de ret optimistiske og giver nogle sjove små detaljer omkring OLED-skærmene ifb. regnskaberne. De er nok aggressive fordi de ser deres snit lige nu, men det lyder mest som om at det er forbedret effektivitet (og den nye store fabrik) som gør det muligt med de lavere omkostninger.

Indenfor 1-2 år, så tror jeg at de primære nyheder vi vil se på OLED er 4K, større skærme og lavere priser i takt med at LG laver flere modelserier, nok også ned i mid-range indenfor nogle år. Herefter tror jeg de begynder at fokusere mere på nogle af de andre elementer af Ultra HD standarden, altså HFR (high frame rate) og større farverum (Rec.2020). Men det er blot gæt :)
Af Flæskesteg
#203756
Tak for svaret :)

I min verden lyder det meget til en flad skærm på 55 tommer eller mere til en max. pris på kr. 20.000 en gang til næste år.

Det kunne godt blive mit næste TV. Det er sikkert næsten lige så godt som mit Panasonic PX8 plasma.......
Af Danny K
#203758
Står i den situation at min fjernsyn er gået i stykker og skal have nyt, men har omkring de 13 K til det..
måske man skulle vente lidt og se om det kom ned i den pris ?? eller ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#203781
Jeg har ryddet denne tråd for støj.
Af Toga
#203805
Hej,

Jeg sidder som mange og venter på OLED 4K. De bliver naturligvis en anelse dyre. Hvad gætter I på...lad os sige i forhold til de her Kr. 20.000,- for de almindelig LG OLED er nede i nu?

Jeg er en novice indenfor det her - så hvor godt er 4K egentlig? Er der en KÆMPE forskel - eller?

Tak :)

/Thomas
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 192