Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201657
Det er også et niveau hvor jeg selv begynder at være potentiel køber. Til stue-tv'et hjemme i privaten. Jeg vil bare gerne selv have noget der er lidt større, gerne op omkring 65-70", så jeg springer nok på når LG har noget klar i den størrelse til fornuftige penge.

Jeg fik også lige et tip fra en italiener. Dernede kan man få tv'et ned til omkring 3000 Euro, siger han - men igen den buede variant.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#201658
Jeg er også helt klart en mulig køber til en flad model. 4K eller ej - det er jeg ligeglad med (baseret på LG's andre 4K modeller, så vil jeg nok hellere undvære deres 4K skalerings-algoritme, da den åbenbart giver problemer).

Jeg kan godt leve med 55" men 60" ville være federe. Og jeg vil godt give 30.000 kr. for den. LG: I ringer bare når I har den klar til mig. I har mit nummer 8)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201675
Apropos produktionspriser, så afgøres de jo - blandt andre parametre - af effektiviteten (hvor meget smider man ud) i produktionen og volumen. Det er to ting, som producenterne har kæmpet med mht. OLED i mange år nu.

LG bekræftede for nylig, at de nu er oppe på "70% yield" - 70% af OLED-skærmene de producerer kan sælges. De bekræftede også, at de er begyndt at sælge OLED-paneler til kinesiske producenter. Så de tager med andre ord hånd om begge parametre i produktionen. Lidt mere om det her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1398676431

Det er grunden til at jeg ser prisfaldet som positivt for OLEDs fremtid - ikke negativt.
Af sth
#201777
LG oled tv med højttalere nu 24685,-
Af flatnesdam
#201794
LG planlægger at producere 5 millioner OLED-paneler i 2015, svarende til 10 % af deres nuværende LCD produktion. For at få solgt så mange skal prisen på OLED TV nok falde lidt mere endnu.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201843
Det er godt nok vildt med disse prisfald. Med denne fart går der jo ikke længe før vi er under 20.000 :)

Så er det vist efterhånden også snart tid til at LG's OLED-TV får en plads på vores liste med anbefalede skærme.
Af flatnesdam
#201863
Rasmus Larsen skrev:Ingen buzz. De er lydløse :)
Det gælder vel især modellen uden højttalere :)
Af Chr R
#201875
Er der et klogt hoved, som ved om LG evt. er på vej med (mindst) en fysisk mindre OLED TV, f.eks. et 42"? Deres nuværende program er jo noget gammelt, med tanke på den korte levetid et TV i dag har i ethvert modelprogram.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201876
Der fandtes på et tidspunkt en 47" i visse certificeringsdatabaser, men LG må have droppet lanceringen i 11. time. Lige nu tyder det mest på at LG bevæger sig opad mod 65 og 77" med de nye modeler som kommer her til efteråret.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 192