Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#198800
det jeg mente med "...er så 'ydmyge' og 'taknemelige' som vi er..." var mht. tråden - jublende glade for de max 15%-20% af indholdet i stedet for at kræve mere

"...det tager tid at oversætte materiale til dansk..." - jep! - enig! - men jeg tror ikke at der er en film eller en serie som ikke er oversæt...- måske kun de aller-allernyeste af slagsen som er et par uger gamle (deromkring)

"...tager også tid at forhandle rettigheder på plads under de danske monopolagtige tilstande for fremvisning af videomateriale..." - der bliver aldrig en grund til at de (eller andre - mange andre) skal forhandle noget som helst på plads...- de ved jo udmærket godt at vi finder os i de krummer som der nu bliver kastet med...- uanset hvad det skulle dreje sig om...
#198877
allo skrev:det jeg mente med "...er så 'ydmyge' og 'taknemelige' som vi er..." var mht. tråden - jublende glade for de max 15%-20% af indholdet i stedet for at kræve mere
Netflix er jo begyndt at producere mere og mere selv, som de dermed også har "verdensrettigheder" til. Om noget er det jo med til at nedbryde barrierer på rettighedsfronten, så i fremtiden bliver der nok større lighed imellem udbuddet på Netflix i de forskellige lande.

Men det er jo svært at sammenligne med USA på det punkt. De får mere af alt. Prøv at gå ind i Family Dollar og se hvad du får af dagligvarer i forhold til Danmark :) Men Netflix i USA havde nu heller ikke samme katalog som de har i dag i de tidlige dage.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198879
Netflix har netop meldt, at dokumentaren "Print The Legend" omkring 3D-printning kommer senere i 2014 - også i Danmark.

Den vandt for nylig "Special Jury Recognition Award for Editing & Storytelling" på 2014 SXSW Film Festival.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198987
Netflix melder i dag om nyt BBC-indhold:

Luther - sæson 2 og 3
Sherlock - sæson 2
Orphan Black - sæson 1
Top of the Lake - syv afsnit dokumentar

Der kommer også snart følgende fra BBC på Netflix:
Top Gear
Doctor Who
A Young Doctor's Notebook & Other Stories
Call the Midwife
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#199011
Her er nyhederne i april:

Homeland - sæson 2 - 6. april
Drop Dead Diva - sæson 3-4 - 1. april
Breakout Kings - sæson 2 - 23. april
Supernatural - sæson 7 - 2. april
Man of Steel - 23. april
Frozen Ground - 1. april
The Iceman - 1. april
Broken City - 1. april
Kingdom of Heaven - 12. april
Tømmermænd tur-retur - 2. april
Chimpanzee - 16. april
Kicking and Screaming - 15. april

Til børnene
Turbo FAST - nye afsnit - 5. april
Ever After High - 1. april
Tom and Jerry's Giant Adventure - 2. april

I 2015 er der premiere på Grace and Frankie - fra skaberne af Friends.
#199014
"...Men det er jo svært at sammenligne med USA på det punkt. De får mere af alt. Prøv at gå ind i Family Dollar og se hvad du får af dagligvarer i forhold til Danmark :) ..."

det er det ikke...- for de betaler meget mindre for meget mere ;) - så det passer ret godt med hvad man får for sine penge (Family Dollar ;) )

og det burde overveje deres strategi...- for reklamere med 'Supernatural - sæson 2' når sæson !!!9!!! bliver vist på tv (USA) er til grin...- var det 7. eller 8. sæson - fair nok...- med sæson 2 det er...- jamen det er at tage pis på sine kunder...
#199016
allo skrev:og det burde overveje deres strategi...- for reklamere med 'Supernatural - sæson 2' når sæson !!!9!!! bliver vist på tv (USA) er til grin...- var det 7. eller 8. sæson - fair nok...- med sæson 2 det er...- jamen det er at tage pis på sine kunder...
Det er en tastefejl herfra. Der skulle have stået sæson 7.

Der er sikkert tv-kanaler herhjemme som har rettighederne til de nyere sæsoner. Det kan de andre udbydere jo ikke ændre på, med mindre de byder ind i fremtiden. Alle forhenværende aftaler kan jo ikke ændres af en ny udbyder fra dag et. De har jo ikke været med i budrunderne de tidligere år.
#199028
har prøvet at Google lidt efter hvem der viser/sender 'Supernatural' - no luck :) - ellers så ser det ud til at TV3 havde noget med den serie at gøre...

ville være nice hvis Amazon kunne komme på vores marked (snart...!)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#199053
Netflix melder i dag, at de i starten af 2015 har premiere på serien Narcos - om narkobaronen Pablo Escobar.

Den vil køre i 10 afsnit i første sæson. De lægges op samtidig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#199058
Jeg følger pressemødet. Jeg skal nok rapportere derfra, hvis der sker noget spændende. Der har jo været rygter om deres en "Kindle TV" boks længe, så mon ikke den afsløres i dag? :)
#199063
næste gang jeg kigger på FP hjemmeside bliver det vist først om aften - for skulle det vise sig at: 'bad news...' - så slipper jeg fra ggrrryyy-fator som jeg skulle gå med hele dagen :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#199064
Jeg dobbelttjekkede lige. Den starter klokken 8.00 New York tid - så om lidt under 2 timer. Altså klokken 14.00 dansk tid.

Opdateirng: Åbenbart pacific time i stedet, så det starter først klokken 17.00 dansk tid.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 46