Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jannick
#17727
Hejs

Jeg har siden januar overvejet LGs 42LB2R, som sælges i danmark fra ca 13.000,- (compumail.dk/shg.dk).

Jeg har nu læst en pressemeddelelse på LGs hjemmeside om at tre nye serier launches: "C-serien er standard, F-serien har mere og Y-serien er topmodellen". Jeg ringede til LG i dag, og supporteren påstod at modellen forventes i dansk handel i løbet af april.

Derfor er jeg kommet i tvivl om jeg bør vente på en af de nye modeller? O-O
Specielt 42LY95 ser attraktiv ud med 1080p fuld HD, åleslank, og har et pænt design - hvor højttalerne er "indbygget" med samme overflade som resten. Tror dog ikke den har 2i1 tuner som LB2R.

Nogen der har oplevet 42LY95 - eller tør gætte på et intro-prisniveau ?

mvh Jannick


Diverse links:

Pressemeddelelse: http://nordic.lge.com/dk/ir/html/ABboar ... s_read.jsp

LY9-model beskrivelse: http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetai ... el=NOTHING

Specs for LY9 serier modeller: http://www.lgenordic.com/images/cached/ ... series.pdf

Billede (højtopløseligt): http://www.lgenordic.com/cgi-bin/ia/nph ... 300dpi.jpg
Senest rettet af jannick 7. apr 2007, 22:42, rettet i alt 1 gang.
Af jannick
#17791
Det lader til at svensken er længere fremme ... på minhembio.com er LY9-serien debateret fra primo marts:

minhembio.com : "LG nya modeller", 6 Marts
minhembio.com : "LGs nya FullHD LCD-TVs Våren-07, LG LY & LG LF serien", 13 marts

Ifølge trådene skal 42LY95 intropris på SEK 20k, hvorfra man normalt skal trække 10-20% (se klip fra minhembio nedenfor).

42LY95 er klart værd at vente på! FullHD og backlight, Pure Black, HDMI 1.3, Auto Aspect Ratio korrektion og kun 8cm tykt!

Eneste minus er at 42LY95 ikke har PIP (2i1 tuner) som 42LB2R :( ... men 42LY95 har i stedet en combi-tuner for digitalt og analogt. Nogen der kan vurdere forskellen i disse ?


Aftonposten har udarbejdet en fin funktionalitets-oversigt for LY9 modellerne:
[img]http://cache.aftenposten.no/multimedia/ ... 25130s.jpg[/img]
Senest rettet af jannick 7. apr 2007, 22:46, rettet i alt 2 gange.
Af jannick
#17792
Endelig fundet en pris i Danmark for 42LY95: 15.499 dkk
www.compumail.dk/LG42LY95

Det er monster-billigt ... men men men ... hvad betyder det når forhandleren anfører følgende disclaimer:
"Bemærk venligst: Den digitale tuner i vore LCD- og Plasma TV understøtter ikke undertekster fra det danske digitale net." ?
Af DonTlaloc
#17793
jannick skrev:Det er monster-billigt ... men men men ... hvad betyder det når forhandleren anfører følgende disclaimer:
"Bemærk venligst: Den digitale tuner i vore LCD- og Plasma TV understøtter ikke undertekster fra det danske digitale net." ?
Det betyder at forhandleren er for doven til at undersøge hvad de produkter de sælger kan eller ikke kan. Spørg LG eller en forhandler der gider sætte sig ind i sine produkter.
Af TYBO
#17794
De har vel sat sig ind i det...de skriver at den IKKE supporter danske undertekster. Hvis de var i tvivl havde de skrevet måske.
Af DonTlaloc
#17798
Det tror jeg ikke du skal regne med. Det er jo bare en standard disclaimer de smider på. I øvrigt *tror* jeg at det omtalte tv understøtter undertekster.
Af stonecold
#17931
Er der nogle som har set en pris på 47" modellen i den serie ?? de har den ikke hos compumail..
Af jannick
#17950
De er fortsat ikke blevet leveret til forhandlerne. Compumail har heller ingen leveringstid på 42LY95'eren.

På minhembio links ovenfor henvises til følgende vejledende priser, efter sigende direkte fra LG Nordic:

Det er i svenske kroner ( *0,8 ) - og desuden gættes der på at man skal trække 10-20% fra...

Y-serien
LCD
37LY95: 16 995 kr (SEK)
42LY95: 19 995 kr
47LY95: 28 995 kr
52LY95 36 995 kr

Dvs. for 47" : 29k * 0,8 * 0,9 = ca. 21000 DKK ... er et gæt
Af FaceLight
#18965
Er der nogen der har noget nyt vedr. denne skærm.. Burde vel egentligt være i handlen nu?
Af stonecold
#19288
jannick skrev:De er fortsat ikke blevet leveret til forhandlerne. Compumail har heller ingen leveringstid på 42LY95'eren.

På minhembio links ovenfor henvises til følgende vejledende priser, efter sigende direkte fra LG Nordic:

Det er i svenske kroner ( *0,8 ) - og desuden gættes der på at man skal trække 10-20% fra...

Y-serien
LCD
37LY95: 16 995 kr (SEK)
42LY95: 19 995 kr
47LY95: 28 995 kr
52LY95 36 995 kr

Dvs. for 47" : 29k * 0,8 * 0,9 = ca. 21000 DKK ... er et gæt
Ser ud til at compumail har 47" til ca. 22.000.- !! den bedste pris jeg har fundet i tyskland er 18.900.- så lige lidt at spare... :-)
Brugeravatar
Af westahn
#19482
hvorfor ikke bare købe hos en dansk forhandler, og slippe for at det bølv? jeg har set det i elgiganten, fedt tv -kan ikke lige huske prisen, men her har du da i hvert fald en dansk forhandler at gå til! du kan måske forhandle dig til en ldt bedre pris hvis du kommer med det alternative tilbud fra nettet? (dog gælder deres prisgaranti ikke i mod net butikker, men hvis de vil have en handel, må de vel give dig en god pris?)
Af FaceLight
#19494
westahn skrev:hvorfor ikke bare købe hos en dansk forhandler, og slippe for at det bølv? jeg har set det i elgiganten, fedt tv -kan ikke lige huske prisen, men her har du da i hvert fald en dansk forhandler at gå til! du kan måske forhandle dig til en ldt bedre pris hvis du kommer med det alternative tilbud fra nettet? (dog gælder deres prisgaranti ikke i mod net butikker, men hvis de vil have en handel, må de vel give dig en god pris?)
Kan vi ikke få det uddybet lidt.. Billede kvalitet SD, hvad var evt. sat til HD? BluRay? Design? Alt info er kærkommen.
Brugeravatar
Af westahn
#19499
Jeg så det med comp.video på, med en alm. dvdafspiller -så 576p, men det var på en tvvæg med ca 20 skærme og en fordelerboks. Det gjorde det i mine øjne bedre end f.eks. XD1 fra sharp, som hang lidt til venstre for LY95'eren..
Jeg vil mene at det kørte med lidt for meget kontrast, men de får jo altid hvad det kan i butikkerne, så det ser lidt imponerende ud...

Men ingen digitalfnider eller grumset billede og en flot overgang i farverne -kunne tåle at man gik tæt på (bedre end mange af de andre skærme i hvert fald). Men igen, et analogt signal, fordelt til ca. 20-30 skærme og med alm. dvd film. (Fidibus)