Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Immer
#192097
Nu må vi se om det virkelig er deres kundeservice der har skrevet herinde. Så kunne det jo være de kunne ændre mit syn på deres forretning.

Ang valg at tv. Var det, det samme med mig. De ville meget hellere sælge mig et philips end det samsung de havde på tilbud.
Af janbau
#192099
Jeg har købt mange ting i Elgiganten og selv oplevet både dårlige og gode ting da der er meget forskel på de folk som de har ansat .

Men jeg er for det meste blevet godt behandlet .


Nogle gange kan jeg dog ikke forstå hvad der ligger til grund for hvad de siger .

Jeg har lige pt. købt en ny fladskærm til soveværelse og bestemt at jeg ikke vil ofre mere end ca 4500 kr.

Fona har Lg 42LN575V til 3999 kr.

Men da jeg plejer at handle i Elgiganten tager jeg derover men de har ikke denne model de har 42LN540V til 4300 kr. hvilket jeg ikke vil give i pris . Men sælger påstår at deres model er en 100 Hz model og det ved jeg ikke passer så ingen handel her . Han har så en række andre mugligheder til en noget højre pris men jeg går igen .

Kommer hjem og opdager at Kvickly har en 39LN575V til salg til 3595 kr. Så den henter jeg næste dag men skal lige i Blika og opdager at de har en Sony kDL-42W653 til kun 3999 kr. det er dog sidst på dagen , Men jeg går så over i Elgiganten og siger at de har Sony skærmen til denne pris så det må de kunne gøre til samme pris , efter lang tids snak siger sælger så at alle 50 Hz tv Flimmer hakker i det hvad jeg dog ikke kan forstå han viser det dog til mig og jeg kan da godt se at det der måske er noget om sagen .
Han siger dog at det kommer til at knibe med at kunne sælge til samme pris men har jo et andet tv til samme pris han godt vil sælge som han mener er bedre . Den har dog ikke Netflix som er et krav fra min side .
Så jeg beslutter at tage hjem med den 39 tommer Lg jeg købte i Kvickly da det er blevet sent .
Næste dag afleverer jeg Lg. i Kvickly og kører i Bilka for at Købe Sony kDL-42W653 men opdager til min Skræk at den nu er sat op til 4799 kr. Som er deres normalpris SÅÅ ! nu er jeg sku skuffet da jeg havde fået at vide af en sælger dagen før at prisen på de 3999 gælder til næste onsdag ( Næste uge ) Så jeg kunne bare tage det det med ro .
Den sælger jeg snakker med prøver virkelig at finde ud af hvad der kunne gøres så jeg kunne få den til den pris men opdager så at de ikke har flere på lager så han kan desværre ikke hjælpe mig i denne omgang . Han kunne end ikke skrive mig op til en så jeg kunne få en til den pris da han ikke kunne se hvornår næste sending kom .
Det eneste jeg nok skulle have gjort var at tage den sidste de havde i butikken jeg fik det dog ikke gjort .

Og da jeg efterhånden var blevet lidt trat af de sidste dages hændelser af lidt negativ art tog jeg faktisk ind i Kvickly og købte den LG39LN575V så den er nu hængt op i soveværelse og da jeg har en LG 47 LM760 i stuen er jeg vandt til den Høje kvalitet som jeg synes Lg er .

Men den Sony kDL-42W653 havde dog et udsende som miner meget om LG Topskærme med billede til kant .

Men vil dog sige at jeg også altid er blevet godt behandlet i Bilka især når det gælder reklamationer .

Så pointen må være sådan er det at handle da det er forskellige mennesker med forskellige holdninger og moral og at de handler meget forskeligt . Husk på mange er vel provisions lønnet .
Af jones31
#192105
janbau skrev:Jeg har købt mange ting i Elgiganten og selv oplevet både dårlige og gode ting da der er meget forskel på de folk som de har ansat .

Men jeg er for det meste blevet godt behandlet .


Nogle gange kan jeg dog ikke forstå hvad der ligger til grund for hvad de siger .

Jeg har lige pt. købt en ny fladskærm til soveværelse og bestemt at jeg ikke vil ofre mere end ca 4500 kr.

Fona har Lg 42LN575V til 3999 kr.

Men da jeg plejer at handle i Elgiganten tager jeg derover men de har ikke denne model de har 42LN540V til 4300 kr. hvilket jeg ikke vil give i pris . Men sælger påstår at deres model er en 100 Hz model og det ved jeg ikke passer så ingen handel her . Han har så en række andre mugligheder til en noget højre pris men jeg går igen .

Kommer hjem og opdager at Kvickly har en 39LN575V til salg til 3595 kr. Så den henter jeg næste dag men skal lige i Blika og opdager at de har en Sony kDL-42W653 til kun 3999 kr. det er dog sidst på dagen , Men jeg går så over i Elgiganten og siger at de har Sony skærmen til denne pris så det må de kunne gøre til samme pris , efter lang tids snak siger sælger så at alle 50 Hz tv Flimmer hakker i det hvad jeg dog ikke kan forstå han viser det dog til mig og jeg kan da godt se at det der måske er noget om sagen .
Han siger dog at det kommer til at knibe med at kunne sælge til samme pris men har jo et andet tv til samme pris han godt vil sælge som han mener er bedre . Den har dog ikke Netflix som er et krav fra min side .
Så jeg beslutter at tage hjem med den 39 tommer Lg jeg købte i Kvickly da det er blevet sent .
Næste dag afleverer jeg Lg. i Kvickly og kører i Bilka for at Købe Sony kDL-42W653 men opdager til min Skræk at den nu er sat op til 4799 kr. Som er deres normalpris SÅÅ ! nu er jeg sku skuffet da jeg havde fået at vide af en sælger dagen før at prisen på de 3999 gælder til næste onsdag ( Næste uge ) Så jeg kunne bare tage det det med ro .
Den sælger jeg snakker med prøver virkelig at finde ud af hvad der kunne gøres så jeg kunne få den til den pris men opdager så at de ikke har flere på lager så han kan desværre ikke hjælpe mig i denne omgang . Han kunne end ikke skrive mig op til en så jeg kunne få en til den pris da han ikke kunne se hvornår næste sending kom .
Det eneste jeg nok skulle have gjort var at tage den sidste de havde i butikken jeg fik det dog ikke gjort .

Og da jeg efterhånden var blevet lidt trat af de sidste dages hændelser af lidt negativ art tog jeg faktisk ind i Kvickly og købte den LG39LN575V så den er nu hængt op i soveværelse og da jeg har en LG 47 LM760 i stuen er jeg vandt til den Høje kvalitet som jeg synes Lg er .

Men den Sony kDL-42W653 havde dog et udsende som miner meget om LG Topskærme med billede til kant .

Men vil dog sige at jeg også altid er blevet godt behandlet i Bilka især når det gælder reklamationer .

Så pointen må være sådan er det at handle da det er forskellige mennesker med forskellige holdninger og moral og at de handler meget forskeligt . Husk på mange er vel provisions lønnet .

Så skulle du nok have ventet. Elgiganten har jo lige i 2 uger kørt kdl42w654 til 3999,-, hvilket er et supergodt tv i det sekment og for god ros i de undelanske test.

Plus, forstår heller ikke lige det du skriver med 50hz, at du ikke forstår hvorfor sælgeren siger det hakker. Det er jo netop derfor du selv har købt en lm760 for, at billedet skulle køre mere flydende :-)

Samtidig er jeg helt enig i dig med, at der kan være forskel på, hvem man snakker med. Men det er slet ikke iorden det måde immer er blevet behandlet på. Alle kan begå fejl, men det der er ikke iorden service. Og det bliver jeg sku selv sur over som sælger i Elgiganten, når jeg hører sådan noget.

Men immer synes du skal tage ned og tage en snak med salgslederen i afd., så i kan få ordnet fejlene og så ved jeg han sørger for det ikke sker igen.
Af Immer
#192107
Tak for støtten herinde :)

Det gir blod på tanden. Nu har jeg mailet den support der har skrevet herinde. Og hvis der ikke kommer noget ud af det vil jeg ta ned i butikken igen.
Af janbau
#192126
jones31 skrev:
janbau skrev:Jeg har købt mange ting i Elgiganten og selv oplevet både dårlige og gode ting da der er meget forskel på de folk som de har ansat .

Men jeg er for det meste blevet godt behandlet .


Nogle gange kan jeg dog ikke forstå hvad der ligger til grund for hvad de siger .

Jeg har lige pt. købt en ny fladskærm til soveværelse og bestemt at jeg ikke vil ofre mere end ca 4500 kr.

Fona har Lg 42LN575V til 3999 kr.

Men da jeg plejer at handle i Elgiganten tager jeg derover men de har ikke denne model de har 42LN540V til 4300 kr. hvilket jeg ikke vil give i pris . Men sælger påstår at deres model er en 100 Hz model og det ved jeg ikke passer så ingen handel her . Han har så en række andre mugligheder til en noget højre pris men jeg går igen .

Kommer hjem og opdager at Kvickly har en 39LN575V til salg til 3595 kr. Så den henter jeg næste dag men skal lige i Blika og opdager at de har en Sony kDL-42W653 til kun 3999 kr. det er dog sidst på dagen , Men jeg går så over i Elgiganten og siger at de har Sony skærmen til denne pris så det må de kunne gøre til samme pris , efter lang tids snak siger sælger så at alle 50 Hz tv Flimmer hakker i det hvad jeg dog ikke kan forstå han viser det dog til mig og jeg kan da godt se at det der måske er noget om sagen .
Han siger dog at det kommer til at knibe med at kunne sælge til samme pris men har jo et andet tv til samme pris han godt vil sælge som han mener er bedre . Den har dog ikke Netflix som er et krav fra min side .
Så jeg beslutter at tage hjem med den 39 tommer Lg jeg købte i Kvickly da det er blevet sent .
Næste dag afleverer jeg Lg. i Kvickly og kører i Bilka for at Købe Sony kDL-42W653 men opdager til min Skræk at den nu er sat op til 4799 kr. Som er deres normalpris SÅÅ ! nu er jeg sku skuffet da jeg havde fået at vide af en sælger dagen før at prisen på de 3999 gælder til næste onsdag ( Næste uge ) Så jeg kunne bare tage det det med ro .
Den sælger jeg snakker med prøver virkelig at finde ud af hvad der kunne gøres så jeg kunne få den til den pris men opdager så at de ikke har flere på lager så han kan desværre ikke hjælpe mig i denne omgang . Han kunne end ikke skrive mig op til en så jeg kunne få en til den pris da han ikke kunne se hvornår næste sending kom .
Det eneste jeg nok skulle have gjort var at tage den sidste de havde i butikken jeg fik det dog ikke gjort .

Og da jeg efterhånden var blevet lidt trat af de sidste dages hændelser af lidt negativ art tog jeg faktisk ind i Kvickly og købte den LG39LN575V så den er nu hængt op i soveværelse og da jeg har en LG 47 LM760 i stuen er jeg vandt til den Høje kvalitet som jeg synes Lg er .

Men den Sony kDL-42W653 havde dog et udsende som miner meget om LG Topskærme med billede til kant .

Men vil dog sige at jeg også altid er blevet godt behandlet i Bilka især når det gælder reklamationer .

Så pointen må være sådan er det at handle da det er forskellige mennesker med forskellige holdninger og moral og at de handler meget forskeligt . Husk på mange er vel provisions lønnet .

Så skulle du nok have ventet. Elgiganten har jo lige i 2 uger kørt kdl42w654 til 3999,-, hvilket er et supergodt tv i det sekment og for god ros i de undelanske test.

Plus, forstår heller ikke lige det du skriver med 50hz, at du ikke forstår hvorfor sælgeren siger det hakker. Det er jo netop derfor du selv har købt en lm760 for, at billedet skulle køre mere flydende :-)

Samtidig er jeg helt enig i dig med, at der kan være forskel på, hvem man snakker med. Men det er slet ikke iorden det måde immer er blevet behandlet på. Alle kan begå fejl, men det der er ikke iorden service. Og det bliver jeg sku selv sur over som sælger i Elgiganten, når jeg hører sådan noget.

Men immer synes du skal tage ned og tage en snak med salgslederen i afd., så i kan få ordnet fejlene og så ved jeg han sørger for det ikke sker igen.

Plus, forstår heller ikke lige det du skriver med 50hz, at du ikke forstår hvorfor sælgeren siger det hakker. Det er jo netop derfor du selv har købt en lm760 for, at billedet skulle køre mere flydende :-)

Så læs lige denne tråd så kan det måske hjælpe , det jeg har fået at vide af sælger her er nok ikke helt i orden da han fraråder mig at købe et 50 Hz tv . Og ja jeg er kritisk ang. billedopdatering og netop derfor købte jeg et Lm 760 og ville egentlig også helst have haft et Lm 660 som din ( 100 Hz panel ) Lm 760 Sidste forår til stuen ( 200 Hz panel ) men de nye Lg med ægte 100 Hz panel koster ca. 6000 kr. Elgiganten har lige 42La 860 W til 6999 kr ( 200 Hz ) men DA Det er til soveværelset siger min fornuft at det må kunne lade sig gøre at få et rimeligt godt billede til ca. 4000 kr. . Så det skal nu komme and på en prøve og den LG39LN575V som jeg har købt har fået rimelige anmeldelser i både test og fra brugere .

Her er tråden om 50 Hz

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=29864
Brugeravatar
Af MigSelv
#192127
Ægte 100 hz panel? Hvorfor producere et sådan panel, der findes jo ikke noget kildemateriale. Alt efter hvor vi befinder os i verden, er højeste billedfrekvens 60 hz. Hvis vi bliver i egen andedam, så snakker vi billedfrekvens på 50 hz. Hvis en højere frekvens benyttes, er det jo blot kunstigt indsatte billeder, der i de fleste tilfælde medfører et dårligere billede. Og nej, 50 hz hakker ikke, med mindre udstyret er defekt.
Af jones31
#192133
MigSelv skrev:Ægte 100 hz panel? Hvorfor producere et sådan panel, der findes jo ikke noget kildemateriale. Alt efter hvor vi befinder os i verden, er højeste billedfrekvens 60 hz. Hvis vi bliver i egen andedam, så snakker vi billedfrekvens på 50 hz. Hvis en højere frekvens benyttes, er det jo blot kunstigt indsatte billeder, der i de fleste tilfælde medfører et dårligere billede. Og nej, 50 hz hakker ikke, med mindre udstyret er defekt.
Den evige diskussion.
Af BudZa
#192136
jones31 skrev:
MigSelv skrev:Ægte 100 hz panel? Hvorfor producere et sådan panel, der findes jo ikke noget kildemateriale. Alt efter hvor vi befinder os i verden, er højeste billedfrekvens 60 hz. Hvis vi bliver i egen andedam, så snakker vi billedfrekvens på 50 hz. Hvis en højere frekvens benyttes, er det jo blot kunstigt indsatte billeder, der i de fleste tilfælde medfører et dårligere billede. Og nej, 50 hz hakker ikke, med mindre udstyret er defekt.
Den evige diskussion.
Hvad mener du? "MigSelv" har jo ret.
Af Immer
#192142
Syntes tråden er blevet drejet over på et helt andet emne nu.
Af jones31
#192163
BudZa skrev:
jones31 skrev:
MigSelv skrev:Ægte 100 hz panel? Hvorfor producere et sådan panel, der findes jo ikke noget kildemateriale. Alt efter hvor vi befinder os i verden, er højeste billedfrekvens 60 hz. Hvis vi bliver i egen andedam, så snakker vi billedfrekvens på 50 hz. Hvis en højere frekvens benyttes, er det jo blot kunstigt indsatte billeder, der i de fleste tilfælde medfører et dårligere billede. Og nej, 50 hz hakker ikke, med mindre udstyret er defekt.
Den evige diskussion.
Hvad mener du? "MigSelv" har jo ret.
Fordi jeg ikke er enig her, 100-200hz har en betydning.
Brugeravatar
Af edinger
#192164
jones31 skrev:Jeg er ikke er enig i, at 100-200 hz ikke har en betydning.
Torben Rasmussen siger det udmærket her...
Torben Rasmussen skrev:For at undgå sløring, så skal skærmen have "Scanning backlight". Det skal ikke have 800 Hz Clear Motion Ultimate Smooth Cinema Plus... Nøgleordet er scanning backlight! Alle øvrige frekvenssystemer har til formål at udjævne bevægelse og introducerer dermed ekstra billeder med artefakter til følge. Det er ret enkelt.

Producenterne har så valgt, at gemme scanning backlight angivelsen, som en del af de mange andre frekvenser, som de pumper i vejret med forskellige måder at gange og addere på. Der må være nogle matematiklærere derude, som græmmer sig og det er bestemt intet under at den almene forbruger kan have svært ved at finde rundt i de mange frekvensangivelser.

Bottom line: Et TV med 50 Hz alm. gengivelse plus scanning backlight bør være tilstrækkeligt til enhver lejlighed, med mindre man har soap-opera-effekt som et krav til funktionalitet. Det er dog ikke alle producenter, der laver et TV hvor du KUN får scanning backlight og intet af det andet lir, så man skal stadig rode gennem menuer for at slå de uønskede features fra når man har betalt ved kasse 1.

For de interesserede kan man læse mere her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091
Af Immer
#192200
Det har jeg faktisk og jeg vil sige det lykkedes ham at vende mine tanker om elgigantens service.

Han ringede og beklagede min oplevelse.
Han ville snakke med afdelingen. Og Jeg får alle mine 700 kr tilbage.

Han tilbød mig så også jeg kunne få det kalibreret gratis. Men da jeg har hængt det op afviste jeg det. Jeg syns også jeg har fået det indstillet okay. Så jeg er tilfreds.

Igen tak for støtten herinde. At jeg så får mine penge tilbage viser jo så det kan betale sig at dele sine erfaringer :)