Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#190965
Torben Rasmussen skrev:Tag et kig på mit billede. Jeg har den stående i skabet under TV'et og der er ikke yderligere blastere, da den sidder inde i skabet bag en lukket låge.
Måske er det så en ret kraftig IR sender der sidder i? Jeg er stadig imponeret over, at den kan skyde "baglæns" ud i rummet i næsten gulvhøjde og stadig ramme tv'et.

Jeg har en ældre Harmony og jeg synes ikke altid den rammer enhederne - især ikke YouSee boksen, så måske er det tid til en udskiftning :)
Af thhedk
#190968
Jeg er SÅ tændt på at købe sådan en fætter, da den umiddelbart kan alt det jeg skal bruge, men jeg er stadig lidt i tvivl om nogle detaljer.
Jeg har følgende enheder som skal styres.
1. Yamaha RX-V671 - Kan styres via netværk
2. Yamaha BD-S671 - Kan styres via netværk
3. Samsung YouSee-box - IR
4. Gammel Technisc CD-afstpiller - IR
5. Samsung PS50C7705 - Kan styres via netværk, men mener der er problemer med at tænde fra standby.

Jeg har masser af de der IR-øjer, men kan man bare montere dem parallelt og så styre flere end de to IR-udgange den har? Jeg vil nemlig hellere bruge øjerne, fremfor IR-blasteren.

Jeg er simpelthen nødt til at være sikker på det virker, ellers får jeg ballade med konen :)
Senest rettet af thhedk 4. sep 2013, 17:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190971
Der er jo to udgange tii IR dioder, og typisk er der 3 dioder pr. snor når man køber dem. Men blasteren klarer jo flere enheder på én gang hvis den sidder i skabet sammen med dem.

Sunekeller: IR bouncer jo rundt, så hvis du ikke har vægge nogen steder, så kommer signalet heller ikke retur igen. Finten ved Hub'en er at den altid står samme sted, så hvis du blot finder en position der virker, så burde alt være ok. Det er ret forskelligt fra at have funktionen i selve fjernbetjeningen for den flagrer du jo rundt med så den måske ikke rammer hver gang.
Af thhedk
#190974
Torben Rasmussen skrev:Der er jo to udgange tii IR dioder, og typisk er der 3 dioder pr. snor når man køber dem. Men blasteren klarer jo flere enheder på én gang hvis den sidder i skabet sammen med dem.
Nu har jeg bare nogle enkelte af de der diode øjer liggende, så jeg ville lave det selv - sidder de så bare parallel-koblet?
Det ville jo være smartest at styre over netværk eller RS-232, da man ikke har feedback via IR, så hvis en tænd eller sluk funktion svigtet, ryger det hele ud af synk, men jeg må jo styre det jeg kan via netværk og de andre på IR.

Mit udstyr sidder ikke bag en låge, så jeg tror ikke det virker optimalt med blasteren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190976
Læg mærke til at jeg også styrer flere ting uden for skabet, heriblandt en medieboks, TV og en soundbar. Dioderne sidder blot i samme Jack-stik, så du kan nok bare købe en alm. splitter.
Af thhedk
#190977
Torben Rasmussen skrev:Læg mærke til at jeg også styrer flere ting uden for skabet, heriblandt en medieboks, TV og en soundbar. Dioderne sidder blot i samme Jack-stik, så du kan nok bare købe en alm. splitter.
Jeg kan selvfølgelig altid prøve om blasteren virker.
Hvor kan man købe sådan et 3 diode kabel ?
Af Nuri58
#190983
Torben Rasmussen skrev:Så har jeg vist også forstået det.

Ja, du sætter bare to IR-blastere ned i dit skab og lader Hub'en ligge ovenpå møblet, så er du helt fri for at sigte på noget med fjernbetjeningen og alt burde køre uden problemer. Med mindre det er din IR-modtager i dit mediecenter der er dårlig, men det har du vel testet?

Du kan også bare købe et billigt IR-kabel med klister-dioder på og så lige trække dem tilpas meget fra hinanden. Så burde de kunne nå til begge skabe. Der er typisk 3 dioder på sådan en snor, som sidder på en lakridsledning med et jack-stik i enden. De sender så ikke nodet ud til andre enheder, for de klistres jo fast ovenpå modtageren i dine enheder.
Billede
Jeg prøvede engang Harmony som endog havde mit Media Center som reference eksempel, men den kunne på ingen måde styre MCE. Først da jeg fik en Philips Prestigo fik jeg det til at virke (helt efter hensigten). Er du sikker på denne kan betjene MCE og X-Box?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190984
Jeg kører ikke MCE her, så jeg kan jo ikke sige noget med garanti, men der er en "MCE keyboard" remote i MyHarmony.com, som andre skriver virker med deres MCE, så jeg ville da være tilbøgelig til at sige at det virker.

Logitech har et par key features, de highlighter på deres hjemmeside, hvor denne er en af dem:
Den medfølgende Harmony Hub konverterer Wi-Fi®-signaler fra din smartphone til infrarøde signaler og Bluetooth® -kommandoer som kan opfanges af komponenterne. Giver adgang til internettjenester som f.eks. Netflix® og Hulu® gennem PS3®, Wii® og Xbox 360®.
Med mindre de vælger at skrive usandheder i deres reklame, så må man vel antage, at Xbox er understøttet?
Brugeravatar
Af hans123
#190985
Har nu fået købt remoten. 10 minutter og man er oppe og køre.
Grej: Sony TV, Yousee Boks, AppelTV3, Oppo Bluray, Onkyo Receiver.
Godt nok nemt at komme i gang. Lækkert at man ikke skal pege, har monteret hub næsten som anmelder.
Virker fint med flere iphone og ipad på samme tid. Dog går programmet ned på min iphone5 men det bliver vel rettet med en opdate.
Det eneste jeg mangler er at få XBMC på mit mediecenter styret på en fornuftig måde.

Hint: de 3 dioder kan købes på ebay for få penge, det kaldes: Triple Head Mini Infrared Emitter
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190986
Jeg bruger selv iPhone 5 og har kun oplevet enkelte crash. Vil app'en konsekvent ikke starte? Jeg har stort set konfigureret alt i testen fra min telefon uden at den gik ned, og jeg oplever heller ikke de store problemer på mine iPad's, men det er jo også en anden hardware.
Brugeravatar
Af hans123
#190987
Den starter fint op og kører fint i et par minutter, men lukker herefter ned.

På iphone 4 samt ipad er der ingen problemer. men ikke det store problem, for som du selv skriver så bliver den medfølgende remote vinderen i daglig dagen.

Er meget overrasket på hvor fint hubben sender ir ud.
Brugeravatar
Af hans123
#191004
Er nu på 2. dag med grejet.

Remoten virker fantastisk godt, ingen problemer der.

Men har 2 andre fejl.
På min iphone 5 går programmet hele tiden ned efter få minutter.
På iphone 4 og ipad kører appen uden problemer.

En større fejl er at hubben taber forbindelsen til wifi og derved kan den kun betjenes fra den medfølgende fjernbetjening. Her er man nød til at tage strømmen for at få den på wifi igen.

Det er et problem flere slås med, når man læser på logitech forum.
Har masser af signal der hvor hubben står. så hvad problemet er ved jeg ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191007
Den fejl har jeg ikke oplevet endnu. Jeg har 2 iPads og en iPhone 5 på og jeg har ikke måtte genstarte hub'en endnu. De forbinder fint til den.

Jeg benyttede en Yousee router under testen.