Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#187784
Jeg har for nogle uger siden modtaget dette tv og er yderst imponeret over dets billede.
Som flere nævner er betragtningsvinklen ikke den bedste, dog er dette ikke et problem for mig.

Desuden vil jeg lige bemærke at jeg er meget imponeret over deres Universal Fjernbetjening Feature som der er i tv'et. Jeg kan uden problemer styre både min Set Top Box og min forstærker, hvilket er et kæmpe plus!


MrNantir
Af martinkartoteket
#187787
MrNantir (eller en anden klog person) hvordan indstiller man sin fjernbetjening til at styre set top boxen? Jeg regner med at bestille Waoo, og håber at kunne nøjes med én fjernbetjening.

Er i øvrigt meget glad for mit UE55F8005. Havde noget hyr med at indstille det, men nu er jeg ved at være tilfreds (læs meget glad) :p
#187788
martinkartoteket:

Med til tv'et medfølger en IR Repeater som du skal tilslutte tv'et.
Derefter kan du på tv'et fremkalde Source Menu'en.
Når du har den fremme, så er der 2 knapper oppe i højre hjørne, hvoraf den ene hedder "Opsætning af universal fjernbetjening".
Derefter er det bare at følge guiden.

Pt styrer jeg både min stofa boks og min Cambridge Audio forstærker fra tv'et, mega lækkert!


MrNantir
#187866
Så var jeg lige i bilka og hente dette lækre tv.
på tilbud til 10.000 for 46" dog uden tablet. Men syntes sku det var en helt fair pris :)


Anyway. mit forrige tv var en ældre sony 46V5500 altså fra den spæde start af smart tv.
Lækkert at se at teknologien har rykket sig så meget.

Men Men Men...
Har lige et par problemer:
2. Når jeg er inde i spodify er det så muligt nemt at skifte mellem denne app og en anden kanel eller source?
3. Hvordan fjerner jeg apps og andet gøgl i smart-hub som jeg ikke ønsker at bruge?
4. Når jeg er i Guide view så er den møg langsom for at sige det pænt til at opdatere det lille kanal view oppe i hjørnet?


Døjer også lidt med bleed eller skygger når jeg ikke sider 100% lige foran tvet. baggrundslys er sat til 12. (har en meget lys stue.


-> Kenneth T.
#188090
Jeg har også købt 1 stk UE46F8005.

Jeg er skiftet fra et LG 47SL8000, og var enormt spændt på forskellen af disse, da det er ret svært at se, i et oplyst "salgslokale".

Jeg er intet mindre end dybt imponeret. Farvene er simpelthen noget af det bedste jeg har set, og det er virkeligt et stort step up!!

Jeg er dog MEGET skuffet over betragtningsvinklen! Den virkede meget bedre på mit forrige tv - men måske var det fordi, at farverne derpå, ikke var nær så gode når man sad lige foran tv'et??

Dog er det en fornøjelse at se film, når man sidder lige foran tv'et!!
#188091
Lbn84 skrev:Jeg er dog MEGET skuffet over betragtningsvinklen! Den virkede meget bedre på mit forrige tv - men måske var det fordi, at farverne derpå, ikke var nær så gode når man sad lige foran tv'et??
Det er lidt det samme jeg tænker. Fordi mit gamle tv var også vildt ringe i billede kvalitet sammenlignet med dette Samsung. men ude i siden mindes jeg også mit gamle bedre.
Eller rettere måske var det bare lige ringe hele tiden :D

Efter nogle dages brug er der dog så småt også ved at dukke nogle små irretationsmomenter mere op for mig. Her er et par stykker af dem:

1. Fx hvis man har yousee (det har jeg) så SKAL du slette EVENT og EVENT HD kanalerne for ellers vil den ikke vise et billede oppe i hjørnet i guiden? (Mener du skal slette alle kodet kanaler som du ikke har adgang til)

2. Og man SKAL død og pine have det kamera oppe når tvet starter selv om man har slået bevægelses betjening fra. Fordi ellers kommer der en advarsel nede i hjørnet når tvet starter?

3. Et par gange har jeg oplevet at tvet har aktiveret stemme kommando automatisk, måske på grund af en lyd i stuen eller fra tvet? denne går først væk når du giver en kommando eller trykker på en knap. Eller venter et ondt år. Af samme grund er dette blevet slået helt fra.

4. Vejen ind til ens optaget tv er ALT for lang:
TV nu -> Optaget tv -> Vælg medie du har optaget det på (selv om du kun har et medie?
-> Vælg dato -> Vælg optagelse.
Det er MINIMUM 5 tryk.... hvor 2 menuerne nemt kunne undværes!

5. på begge fjernbetjeningerne er der ingen optage knap. I stedet har de brugt ÉN HEL KNAP på E-Manual? Hvorfor! hvis jeres tv er så kringlet lavet at dette er nødvendigt så er tvets styresystem simpelthen lavet for kluntet i min optik.

6. Oplever at apps er langsomme, cracher og ikke vil starte (spodify)

7. Når man er inde i spodify kan man ikke trykke på Smart hub knappen for at forlade appen? (er det kun mig der har det problem?)

8. Deres smart remote mangler de 4 knapper til timeshift funktionerne. For at bruge dem skal man først klikke på MORE, bladre hen på den rigtige side og så klikke på pause fx. Dette kunne godt være lavet mere elegant.

Hvis nogle af jer har nogle løsninger på overstående så vil jeg super gerne høre et alternativ. :)
#188097
Det med betragtnings vinklerne har jeg svært ved at se skulle være et problem, uanset hvordan jeg vender og drejer mig i forhold til tv'et - synes tv'et gør det helt fantastisk :)

1. Det med billedet i EPG'en er et kendt problem mellem Samsung og Yousee, som begge parter er gjort opmærksomme på adskillige gange, men endnu ikke har taget sig sammen til at få løst O_O Er kanalerne på 143Mhz båndet, som skal slettes for at det virker korrekt :)

4. Vejen til optaget tv via touch fjernbetjening: Tryk Guide>C og swipe mod højre og voila har du fuld adgang til dine optagelser af tv - har endda sparet de 2 trin du taler om :)

5. Optage knap og timeshift må gøre det ud for det samme, når der er tale om her og nu optagelse - på den "almindelige" fjernbetjening kan du bare trykke på Play knappen og så startes timeshift optagelse :)

8. På den "almindelige" fjernbetjening er der samtlige knapper der er nødvendige for at styre Timeshift optagelse - både Play, Stop, Pause, søgning fremad og tilbage - relateret til spørgsmål 5 også :)

Håber det løste op for nogen af dine irritationer :)
#188100
RockMedØerne skrev:Det med betragtnings vinklerne har jeg svært ved at se skulle være et problem, uanset hvordan jeg vender og drejer mig i forhold til tv'et - synes tv'et gør det helt fantastisk :)

1. Det med billedet i EPG'en er et kendt problem mellem Samsung og Yousee, som begge parter er gjort opmærksomme på adskillige gange, men endnu ikke har taget sig sammen til at få løst O_O Er kanalerne på 143Mhz båndet, som skal slettes for at det virker korrekt :)

4. Vejen til optaget tv via touch fjernbetjening: Tryk Guide>C og swipe mod højre og voila har du fuld adgang til dine optagelser af tv - har endda sparet de 2 trin du taler om :)

5. Optage knap og timeshift må gøre det ud for det samme, når der er tale om her og nu optagelse - på den "almindelige" fjernbetjening kan du bare trykke på Play knappen og så startes timeshift optagelse :)

8. På den "almindelige" fjernbetjening er der samtlige knapper der er nødvendige for at styre Timeshift optagelse - både Play, Stop, Pause, søgning fremad og tilbage - relateret til spørgsmål 5 også :)

Håber det løste op for nogen af dine irritationer :)
SUPER! tak skal du have. det med at komme ind til ens optaget tv var en stor hjælp.
og infomationen omkring at det kun er 143 MHz man behøver fjerne var også lidt mere specifik så det var jo lækkert også at få det på plads. :)

5 og 8. Her er jeg ikke enig. Min pointe var at når man stod i guide så ville det være rart at når man stod på en udsendelse så kunne man bare klikke på optage knappen (ligesom alle andre PVR optagere man kan købe) istedet for at skulle ind i en popup for at starte den.
Og ja knapperne er på old school fjernbetjeningen. men ville jo gerne undgå at have 2 til at ligge. og en "Smart" remote burde være smart. Det er den nu også. bortset fra disse manglende knapper. :)

Men mange tak for dine hints. glæder mig til at komme hjem og lege lidt med det og se om hvor stor en forskel det gør :)
#188103
Ang. Punkt 5.og 8.
Når du står på et program i Guiden og trykker More, så popper Video betjeningen automatisk op, uden at du først behøver at lede efter den :) Så er det bare at trykke på den røde optage knap og så kører det :)

Vil nok altid være en knap på touch fjernbetjeningen, som en eller anden måtte savne, ellers skulle den vel være omkring en halv meter lang :D
#188129
Tak for tilbagemeldingen og ikke mindst det med konen, glad for at kunne bidrage lidt til verdensfreden i det lille hjem :D

Touch remoten har faktisk en rigtig logisk og intuitiv opbygning, når man lige vænner sig til den - har ikke set det gjort bedre, selv om jeg også har haft B & O gennem tiden :) Det produkt kan Samsung bestemt godt være stolt af :) Så mangler vi bare at tv'et holder i årevis og er kvalitets mæssigt godt opbygget, men det kan kun tiden vise :)

Indtil videre har jeg udelukkende været tilfreds med et helt fantastisk tv, som man kan blive ved at overraskes over - det indeholder bare så uendeligt mange muligheder, at man bestemt ikke bare lige lærer det at kende på et øjeblik - men der skal også være lidt til de kølige sommeraftener :)

Touch remoten er iøvrigt glimrende til styring af adskillige eksterne "bokse" også bla. PS3, receiver, satelit modtager osv. så man kan virkelig få meget af grejet samlet i en enkel løsning :) Tv'ets Media afspiller fungerer også glimrende i forhold til så mange andre - indtil videre har jeg streamet video fra min bærbare via WiFi uden problemer, virker fint og flydende med både Avi og ukomprimeret MKV video, som er dem jeg anvender mest :)

Go' fornøjelse til alle dem der måtte blive lykkelige ejere af dette lækre tv, kan klart anbefales :)
#188214
Hentede mit tv i Elgiganten i går og var meget positiv over den virkelig lækre opsætning af denne model, der er for engang skyld tænkt over tingene og milevidt fra hvad jeg har været vant til tidligere.

Jeg har indstillet billedet efter anbefalingerne fra testen, men kunne ikke få lov til at vælge "skærm tilpasning" ??

Umiddelbart er jeg ganske godt tilfreds med billedet på digital tv, men når jeg afspiller film og serier fra mit mediecenter (film i 720-1080p x246 mkv og serier i SD mp4) er jeg ikke helt så imponeret. Billedet minder mig lidt om hjemmevideo og især i nogle serier virker det som om at kameramanden har rendt rundt uden stativ og føles håndholdt (ryster nærmest til tider), hvilket for mig er meget irriterende at se på. Jeg har forsøgt at slå Motion Plus til de andre muligheder end Standard (foreslået i testen) og helt slået fra, men slået fra virker det helt slemt!

Jeg har aldrig oplevet denne type billeder med mit gamle Panasonic G20 plasma.

Nogen der har en forklaring eller noget der kan afhjælpe dette problem?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188215
Husk at indstillingerne skal foretages pr. indgang, så hvis du har justeret billedet imens du så Tv, så vil det IKKE være gjort for HDMI indgangene også.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12