Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marshall
#187562
Hej!

Jeg købte i sidste uge et Samsung 55" F8005.

Fik taget et billede i går aftes af TV'et og vil gerne bede om jeres vurdering af backlight bleeding.
foto.JPG
foto.JPG (537.97 KiB) Vist 1148 gange
Billedet er taget med iPhone 5 - men jeg synes at det den viser, er meget tæt på hinanden.

Ligger TV'et til den gode/dårlige side med backlight bleeding?


TV'et er købt i Bilka og servicemedarbejderen sagde, at hvis der var pixelfejl den første måned fra købsdato, ville det blive ombyttet.
Mon det også gælder ved backlight bleeding? Eller er de ikke kompetente nok til disse fagudtryk? :)
Af J.H.
#187570
Marshall skrev:Hej!

Jeg købte i sidste uge et Samsung 55" F8005.

Fik taget et billede i går aftes af TV'et og vil gerne bede om jeres vurdering af backlight bleeding.
foto.JPG
Billedet er taget med iPhone 5 - men jeg synes at det den viser, er meget tæt på hinanden.

Ligger TV'et til den gode/dårlige side med backlight bleeding?


TV'et er købt i Bilka og servicemedarbejderen sagde, at hvis der var pixelfejl den første måned fra købsdato, ville det blive ombyttet.
Mon det også gælder ved backlight bleeding? Eller er de ikke kompetente nok til disse fagudtryk? :)
Hvorvidt de er kompetente skal man nok vurdere individuelt men der er næppe ret mange der sælger fladskærme der ikke er bekendt med udtrykket....det er ganske almindeligt, ligesom retention, lag og div. andre.

Jeg synes din skærm ligger lunt placeret i midten og på den positive side er bleedingen tilsyneladende rimelig jævnt fordelt.
#187574
Det du ser der er klassisk led, hvad har du sat baggrundsbelysningen til? Hvis du er oppe på en 14-18 forstår jeg det godt. Jeg har samme skærm som dig, og hvis jeg banker den op på +14 ser den også sådan ud i mærke, sætter jeg baggrundslyset ned forsvinder det lidt, men det vil altid være der i en eller anden grad.
#187580
Tak for svar :)

Den er kalibreret efter en guide jeg fandt på et andet TV-forum.
Nu husker jeg ikke lige, hvad den står på i lysstyrke - men den er skruet ned ihvertfald.

Det kunne jo være eksperterne herinde, synes den var langt udover det 'acceptable' :)
#187582
Du kan bestemt godt glæde dig over det resultat på dit nye tv - kan se at billedet er taget i næsten absolut mørke og det fåes ikke meget bedre med nutidens edge LED teknologi :) Er jo en form for kunstig ekstra lysstyrke og den slags vil altid afsætte en eller anden form for spor - synes det er et ualmindeligt flot resultat Samsung har opnået på de nye F modeller :)
Har haft Samsung tv i stort set alle modeller undtagen plasma og som det ser ud med backlight bleeding på F modellen, er det det absolut bedste resultat de har opnået :)
Har selv et 55F8005 og har sat backligt til 12, hvilket godt ka sættes lavere uden det vil gøre noget, er trods alt mest om aftenen man ser tv og i halvmørke er der ikke det store behov for backlight :) Det er et overraskenke godt tv, så læn du dig bare tilbage med den overbevisning, at du har investeret dine skillinger bedst muligt :) Har selv nydt det fra dag et og vil klart anbefale det til andre uden mindste tøven :)