Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af daniel1973
#171580
Hej

Overvejer at købe det nye Sony 55hx855..

Er der nogle der har erfaringer med dette Sony TV.Gode såvel som mindre gode ting er velkommen.

Hilsen Daniel1973
Af T.Egelund
#171582
Super lækkert TV, med et rigtig godt billed, Sony gode EPG (programguide) har fået rigtig gode anmeldelser de fleste steder.
Kan varmt anbefale TV´et, men lyden er ikke noget at skrive hjem om.
Der skal du nok finde et surround anlæg til den.
Senest rettet af T.Egelund 13. aug 2012, 18:09, rettet i alt 2 gange.
Af Bent odense
#171583
Har næsten lige købet et HX855.Der er et meget god billedkvalitet.For x-realitty pro gør billedet levende på en naturlig måde.Og der nogle gode detaljer i hvad vi ser.Og nu ser jeg meget motor sport,Og det klarer det fint med sit 200hz.Men så skal billedfunktion stå på sport motiv,Og det giver også en god lyd.Men hvis det barer står på generel motiv.eller de andre motiver.Så er lyden lige så dårlig som på andre tver.3D har jeg ikke prøvet det siger mig ikke noget,Og kører spil på det.Har ikke prøvet.Så jeg bruger kun Hx855 til tv kikkeri.Du kan læse tests her flat.p.Og den er der rimlige.
Af martinrk
#171584
Jeg har 55" udgaven og er godt tilfreds. Synes faktisk også lyden er ganske god, hvis man bare lige husker at slå alt surroundgøglet fra og sætter den på "Dynamic!

Selve billedet er også glimrende - både 2d og 3d. Har haft Samsungs ES7005 hjemme til sammenligning og har valgt Sonyen. KLART bedre motion control. Samsung´en havde en tendens til at hakke i panoreringer periodisk. Har ingen problemer haft med sonyen. Desuden havde den dynamiske contrast på Samsungen det også med at skrue op og ned for lysstyrken når der fx var hvide undertekster, hvilket var vildt irriterende. Igen, det håndterer Sonyen til perfektion, hvilket også betyder at der faktisk er yderst sjældent, at man kan se clouding på den. Der ER clouding, men Dynamic LED control maskerer det netop ved at skrue ned for skærmen uden at man lægger mærke til det.

Eneste minusser er et noget bøvlet interface, noget reflekterende skærm, dårlig understøttelse af medier via DNLA/usb og mindre gode betragtningsvinkler.

Spørg endeligt!
Af TWM
#171781
Jeg står også pt og tror jeg vil købe det nøjagtige samme tv.
Dog ligger samsung 55es7005, og Sharp LC-60LE741S og spøger for mig.

Men jeg vil meget gerne høre mere omkring 55hx855, hvis der er mere positivt til at vælge det tv.
Af TWM
#171804
og en anden ting, hvorfor kan det mon være samsung es8005(es7005) har fået flatpanels top anbefalings award, når sony intet har fået. Selvom det lyder til at være lidt bedre?

det skyldes måske smart tv funktioner og udstyr?
Af Mysen
#171812
Flatpanels synes jo netop, at Samsungs ES8005 er et bedre tv end HX855. Så er jeg godt klar over, at nogle vil påstå noget andet, men så må du jo bare selv beslutte dig til, hvem du stoler mere på: Folk, der har købt modellerne, eller eksperten der har haft begge tv under luppen.
Af Bent odense
#171817
Nu lyder det som at Hx855 er et dårlig tv.Rasmu Larsen har lavet en meget postive tests af Hx855.Men det godt værer at ES8005 er beder i smart tv osv.Det vil jeg ikke ud tale mig om.Men nu er det heldigvis ikke noget jeg gør i.Og det er jo hvad ens behov er. :)
Brugeravatar
Af edinger
#171822
Bent odense skrev:Nu lyder det som at Hx855 er et dårlig tv.Rasmu Larsen har lavet en meget postive tests af Hx855.Men det godt værer at ES8005 er beder i smart tv osv.Det vil jeg ikke ud tale mig om.Men nu er det heldigvis ikke noget jeg gør i.Og det er jo hvad ens behov er. :)
At tv 'A' er bedre end tv 'B', betyder jo ikke, at tv 'B' er dårligt, men blot, at tv 'A' er, ja, bedre.
Mysen skrev:Flatpanels synes jo netop, at Samsungs ES8005 er et bedre tv end HX855. Så er jeg godt klar over, at nogle vil påstå noget andet, men så må du jo bare selv beslutte dig til, hvem du stoler mere på: Folk, der har købt modellerne, eller eksperten der har haft begge tv under luppen.
Jeg ved godt, hvem jeg ville stole på.
Af Bent odense
#171824
Mener du ikke stole på,Jo det gør jeg.Nu er HX855 teste her på fla.p.Og jeg behøver ikke at købe samsung,Fordi den har bedre anbefalinger her i tests. ;)
Af daniel1973
#171833
Nu skal vi jo lige huske på at fordi man er expert på et område så er det jo ikke altid ensbetyende med at experten har ret.Hvor tit har I ikke været inde og se en film i biografen som havde fået gode/dårlige anmeldelse hvor man selv syntes det modsatte.

Jeg har selv samsung og er ret glad for det,men hvis jeg kan få det nye Sony 5000kr billigere ende samsung8005 så skal der dælme være mere end tonsvis af apps. at komme efter.meget mærkligt at samsung lige pludslig er steget fra under 18000 til 20000?

Jeg har været ude og se begge tv i forskellige forretninger og personligt syntes jeg ikke at der er nogle forskel på billedkvaliteten...men det er jo bare min mening.

Men vi se jo forskelligt på tingene og gudskelov for det ellers havde der kun været 1 mærke at vælge imellem i butikkerne.Derfor syntes jeg også at det er fedt at høre fra andre der har erfaringer udover dem der tester tv.

Det e vel det et forum går ud på... :) Hilsen Daniel1973
Brugeravatar
Af edinger
#171842
daniel1973 skrev:Nu skal vi jo lige huske på at fordi man er expert på et område så er det jo ikke altid ensbetyende med at experten har ret.Hvor tit har I ikke været inde og se en film i biografen som havde fået gode/dårlige anmeldelse hvor man selv syntes det modsatte.
Du har både ret og tager utrolig meget fejl.

Modsat en film, som kun kan vurderes subjektivt, er det faktisk objektive, målbare værdier, som afgør, hvor tæt på referencen, en given skærm ligger – billedkvalitetsmæssigt – og dermed, hvilken karakter, den følgelig skal have. Det er (jo) denne reference, Rasmus holder enhver skærm op imod i sine tests. Hvilket også fremgår ret tydeligt.

Der er dog rigtig mange, også her på siden, hvis opfattelse af billedkvalitet afviger fra den internationale standard. Og det er fair nok.

Det gør det bare så godt som umuligt at vejlede meningsfyldt, hvis man ikke har en fælles forståelsesramme.

Desuagtet kan du og andre sagtens have en præference i retning af HX855, uden at det på nogen måde skal betragtes som "forkert".

Og så for lige at gentage Mysens pointe igen:

Folk, som har købt HX855, har nok ikke haft skærmen på testbænken sammen med E8005, hvorfor de vanskeligt kan foretage en troværdig sammenligning af de to skærme – i modsætning til Rasmus (Flatpanels).

Hvis mening, der vejer tungest i din optik, afgør du heldigvis helt selv.
Af TWM
#171846
har været så heldig at opleve begge modeller, side om side i bilka i tilst.

Og jeg må nok sige samsungen virker bare lidt mere gennemført, både i design og funktioner.

Jeg syntes at hx855 havde lidt problemer med holde det sorte helt sort. om det så var fordi at modellerne måske står i butiks mode er jo svært at vide.

Men es7005 er nok den model der siger mig mest efter at have oplevet dem side om side.