Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmus Jagd
#16833
Jeg bestilte faktisk også lige igår en Samsung 226BW fra Getmore, selvom jeg heller ikke har de bedste erfaringer med dem.

Men de var jo de eneste der havde den på lager, så hvad ku jeg gøre? ;)

Jeg sidder lige i øjeblikket og venter på at den ryger ind af døren, skærmen, og jeg vil komme med en update så snart den gør.

Men jeg var nede og kigge på skærmen i ComputerCity, og den de havde udstillet havde et S panel. :)
Af mbm
#16849
Så har jeg fået min 226bw fra Getmore.
Umiddelbart kan jeg kun finde noget tekst hvor der står S bagefter.
Så det er vel den gode model jeg har fået?
Er der er helt bestemt sted jeg skal kigge?
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
#16855
Hvaaa... Har skærmen ødelagt din netforbindelse? :)

Vi (læs: jeg) er nysgerrige!

/David
Af mbm
#16862
Ja det er min også. Det var der der stod S

Så hvad kan vi sige: GO GETMORE :)
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
#16873
Fedt! Tillykke til jer begge!

Det betyder i det mindste at der S-skærme i Danmark. Spørgsmålet er så om de kommer fra den danske importør eller om de er parallelimporterede. Spørgsmålet er også om andre forhandlere der skærmen på lager inden længe mon også så har S-skærme.

Jeg ved ikke om jeg tør at bestille hos getmore med alle de uhyggelige ting man har læst om dem. Bevares, nu tror jeg da på at de har skærmen på lager (med mindre I to er fra Getmore :) ), og at de har S-skærme lige nu. Men hvad hvis jeg får en skærm med døde pixels el. lign. og skal lave en retursag? Så er Getmore måske ikke det fedeste i verden... Tænke tænke...

/David
Af yamic
#16874
Hej
min 226BW har også s panel

har lige hentet min hos fona efter at ha ventet i 3 uger

de har kun fået et stk nemlig min dvs de mangler ca 425stk
til andre kunder rundt om i dk som ikke har fået i nu

de regner først med at få den på lager i slutningen af april/ først i maj
fortalte de nede i fona

så man må da sige den er svær at få fat på lige nu
havde prøvet på nettet først men ingen havde den på lager

nogen som der har et tip til en god instilling
da min står a ht
Fabriks instilling
Brightness 100%
Contrast 100%
R 50%
G 50%
B 50%

min instilling

Brightness 44%
Contrast 50%
R 47%
G 46%
B 52%
ved ikke om det er optimal så hjælp ønskes
jeg ved godt at instillinger er en smags sag
men jeg har ikke den store forstand på instillinger på en lcd skærm
så jeg håber i ka gi et bud på optimal instilling

Med venlig hilsen
Yamic
Af Rasmus Jagd
#16876
Ja, så fik jeg også min skærm, og søreme om det ikke var et Samsung panel. :)

Og det er sgu en ok god skærm. Jeg har lidt svært ved at finde ud af om min "gamle" Samsung 215TW (super skærm, lidt dyr) eller denne skærm har det bedste billede, men må ihvertfald sige at det er tæt løb. Og når nu 226BW har en ekstra tomme og desuden ser super lækker ud, så vinder den nok i sidste ende. Og så til den pris. O_O

Men jeg har sgu også lidt svært ved at få den kalibreret ordentligt. Synes ikke jeg kan finde nogle ordentlige værktøjer og guides. Faktisk var factory indstillinger ok med lidt justeringer hist og her, men det kan sikkert blive vedre.

Er der nogen der kan hjælpe os?


Var også inde i 2 Fonaer igår, Frederiksberg Centret og Nørrebro Centret, og der var sgu ingen af dem der havde den.
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
#16878
Nej, jeg må også sige at det undrer mig at getmore pludselig får dem på lager nu hvor alle andre melder at den først kommer om en uge eller mere.

/David
Af Rasmus Jagd
#16894
Tjah, man kan sige hvad man vil om Getmores service, men de har nu ofte varerne hjemme når andre ikke har det, og ovenikøbet til den billigste pris ret ofte.
Af IRdopefish
#16895
Har et hurtigt spørgsmål :)

Gælder det med S- og A-panler for alle Samsung's skærme, eller kun denne model?
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
#16896
IRdopefish skrev:Har et hurtigt spørgsmål :)

Gælder det med S- og A-panler for alle Samsung's skærme, eller kun denne model?
De har også brugt AOU-paneler i visse andre af deres skærme, og vistnok også med samme bogstavkodning bagpå. Men i de tilfælde har det ikke været entydigt om A-panelet var dårligere.

Men generelt bruger Samsung jo deres egne paneler i deres skærme.

/David
Af Toranaga
#16927
Jeg hentede bare en 226BW i den lokale Fona med 14 dages returret. Men jeg returnerede den efter en uge og købte en Dell 2007wfp i stedet og det har jeg bestemt IKKE fortrudt. Billedet på Dell skærmen er bare SÅ meget bedre (S-IPS panel). Så ligemeget om du for det ene eller det andet panel i 226bw, så vil 2007wfp stadig have langt bedre billede.

Ang. Getmore(lyder som navnet på en dating side?) så har jeg selv lige købt PC der. Først skrev de at Windows Vista Ultimate var i restordre, men da jeg så skrev at jeg ville afbestille den og så kunne de sende resten, så var den pludselig på lager alligevel og det hele blev afsendt samme dag. :D Mit gæt er, at det bare har taget den fra en anden ordre for at jeg ikke skulle købe den et andet sted. O-O
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17