Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KeWa
#163730
herbstmeister skrev:
MigSelv skrev:AV-Connection i Odense har 42GT50 på lager, og måske sat op i udstillingen. Her vil modellen så kunne ses ( dog i mindre størrelse ), og herfra tages en evt. beslutning.
Har været forbi idag. De har 42GT50 hængende. Puha, den er flot! Hang ved siden af et 42VT30, og GT vandt stort på sort niveau!!! De havde dog 42" på lager.

De får VT50 op og hænge fredag i næste uge.

Er nu 100% sikker på at mit gamle Pana bliver skiftet med et GT i nok 50".
I hifi-klubben i Odense overfor togstationen? Underligt. Jeg sad og så på et 50st50, og de havde ikke andre i biksen sagde sælgeren. Og endda eksplicit at de ikke ville få gt50, men dog vt50.
Brugeravatar
Af herbstmeister
#163731
KeWa skrev:Når vi "ser ser" noget i tv, er det som regel altid om aftenen, men tv'et står dog tænkt fra omkring kl 15-16, når ungerne kommer hjem. Selvom i ser om aftenen, så er det jo lyst længe.

Sælgeren talte om, at gt50 har glasfront.

Jeg kan forstå på jeres svar, at I ville foretrække genskin fremfor at købe et Samsung og miste Panasonics billedkvalitet.

Apropos gt50 så fortalte gutten i hifiklubben, at de kun får st50 og vt50 hjem. Kan man forvente, at butikker ikke tager mange gt50 hjem, eller skal jeg vægre mig for denne generalisering?
AV Connection i Odense får masser at GTer hjem. Tag derud og se den selv da det jo er dine og ikke ekspedientens øjne der skal kigge på den til hverdag :D De har skærmene hængene ved siden af hinanden, så det er let at sammenligne. De havde også et LED hængende og billed kvalitet forskellen er til at få øje på :D
Senest rettet af herbstmeister 13. apr 2012, 16:37, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
#163734
KeWa skrev:
herbstmeister skrev:
MigSelv skrev:AV-Connection i Odense har 42GT50 på lager, og måske sat op i udstillingen. Her vil modellen så kunne ses ( dog i mindre størrelse ), og herfra tages en evt. beslutning.
Har været forbi idag. De har 42GT50 hængende. Puha, den er flot! Hang ved siden af et 42VT30, og GT vandt stort på sort niveau!!! De havde dog 42" på lager.

De får VT50 op og hænge fredag i næste uge.

Er nu 100% sikker på at mit gamle Pana bliver skiftet med et GT i nok 50".
I hifi-klubben i Odense overfor togstationen? Underligt. Jeg sad og så på et 50st50, og de havde ikke andre i biksen sagde sælgeren. Og endda eksplicit at de ikke ville få gt50, men dog vt50.
Nej, AV Connection i Odense, de er et Pana Center.
Dalumvej 9, Dalum 5250 Odense SV
Af Mysen
#163735
På baggrund af dine billeder, bør du genoverveje GT50. Det er ikke en udpræget lys stue, du har, og hvis de to vinduer på det nederste billede afspejles i skærmen, så er billedet ødelagt, uanset hvilken skærm du vælger.
Brugeravatar
Af herbstmeister
#163736
MigSelv skrev:
KeWa skrev:
herbstmeister skrev: Har været forbi idag. De har 42GT50 hængende. Puha, den er flot! Hang ved siden af et 42VT30, og GT vandt stort på sort niveau!!! De havde dog 42" på lager.

De får VT50 op og hænge fredag i næste uge.

Er nu 100% sikker på at mit gamle Pana bliver skiftet med et GT i nok 50".
I hifi-klubben i Odense overfor togstationen? Underligt. Jeg sad og så på et 50st50, og de havde ikke andre i biksen sagde sælgeren. Og endda eksplicit at de ikke ville få gt50, men dog vt50.
Nej, AV Connection i Odense, de er et Pana Center.
Dalumvej 9, Dalum 5250 Odense SV
Præcis :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#163737
KeWa skrev:Ved ikke om det hjælper/ændrer noget, men jeg har taget et par billeder.

Her fremgår de vinduer, der er ved siden af tv'et. Desuden ses afstanden fra sofa til tv (ca 3 m).

Billede

Her er afstanden fra tv til de to vinduer, der skaber genskin. Desuden ses afstand til soisebord (ca 6 m), hvor vi også ofte sidder og ser tv.

Billede
Hvis billederne er taget samtidigt, så rammer lys fra spiseafd. ikke tv'et. Det fremgår af billedet, at der er mørkt omkring tv.
Hvorfor skulle det lysindfald, give problemer med et andet tv. Men igen, så hellere et gardin/persienne, end et lcd tv.
Af KeWa
#163740
herbstmeister skrev:Tag derud og se den selv da det jo er dine og ikke ekspedientens øjne der skal kigge på den til hverdag :D De har skærmene hængene ved siden af hinanden, så det er let at sammenligne.
Hmmm... Jeg forstår NADA. Jeg var det kl. 11. Der var en dør på den ene side af ST50 og et hjørne på det andet. Altså inden skærme ved siden af... Well, dette er ligegyldigt, da det ikke afklarer, om jeg skal fravælge et GT50 eller ej (bor i Kbh så kommer helt sikkert ikke fordi den Hifi-klub mere)
Mysen skrev:På baggrund af dine billeder, bør du genoverveje GT50. Det er ikke en udpræget lys stue, du har, og hvis de to vinduer på det nederste billede afspejles i skærmen, så er billedet ødelagt, uanset hvilken skærm du vælger.
Det er de to billeder, der giver genskin i tv’et. Men med mit nuværende Pana (PX700E) kan jeg fint leve med det.
MigSelv skrev:Hvis billederne er taget samtidigt, så rammer lys fra spiseafd. ikke tv'et. Det fremgår af billedet, at der er mørkt omkring tv.
Hvorfor skulle det lysindfald, give problemer med et andet tv. Men igen, så hellere et gardin/persienne, end et lcd tv.
Billederne er taget samtidigt, men de gengiver et forskelligt lysindfald, hvilket er forkert. De kan mere bruges som udtryk for min ”opsætning”. Sry.

Jeg spekulerer på, om lysindfaldet giver problemer med et nyt tv, da mit PX700E netop blev valgt fremfor PX70 (?), da førstnævnte skulle være rigtig god til ikke at reflektere lys…
Brugeravatar
Af herbstmeister
#163742
KeWa skrev:
herbstmeister skrev:Tag derud og se den selv da det jo er dine og ikke ekspedientens øjne der skal kigge på den til hverdag :D De har skærmene hængene ved siden af hinanden, så det er let at sammenligne.
Hmmm... Jeg forstår NADA. Jeg var det kl. 11. Der var en dør på den ene side af ST50 og et hjørne på det andet. Altså inden skærme ved siden af... Well, dette er ligegyldigt, da det ikke afklarer, om jeg skal fravælge et GT50 eller ej (bor i Kbh så kommer helt sikkert ikke fordi den Hifi-klub mere)
Endnu engang, det var IKKE i hifi klubben, men i AV Connection. Men hvis du bor KBH er det vel bare at finde en forhandler der.
Af KeWa
#163744
herbstmeister skrev:Endnu engang, det var IKKE i hifi klubben, men i AV Connection. Men hvis du bor KBH er det vel bare at finde en forhandler der.
OK, var igang med at skrive mit indlag, da det blev nævnt O-O
Jeg satser på at smutte forbi Sommer i Rødovre på et tidspunkt, men vil gerne være rimelig sikker i min "sag", inden jeg tager fruen med derud, da besøget jo gerne skal ende med et køb - og ikke at jeg skal hjem og "google" endnu engang.
Brugeravatar
Af MigSelv
#163746
KeWa skrev:
herbstmeister skrev:Endnu engang, det var IKKE i hifi klubben, men i AV Connection. Men hvis du bor KBH er det vel bare at finde en forhandler der.
OK, var igang med at skrive mit indlag, da det blev nævnt O-O
Jeg satser på at smutte forbi Sommer i Rødovre på et tidspunkt, men vil gerne være rimelig sikker i min "sag", inden jeg tager fruen med derud, da besøget jo gerne skal ende med et køb - og ikke at jeg skal hjem og "google" endnu engang.
Et glimrende valg, Sommer har en rigtig fin service og atmosfære.
Det har Buddinge Radio&TV også, men dette er en meget lille butik ( dog et stort udvalg ). Som regel et større udvalg, end du finder på deres hjemmeside ( bemærk lørdags lukket ).
Af MuGGies
#163750
Panasonic Centre har følgende modeller på lager:

GT50 Serien
ST50 Serien
ET5
ET50
DT50

Tror faktisk kun det er VT50 og WT50 Serien Panasonic Centrene ikke har på lager endnu.
Af Skærmtrolden
#163872
Bare et par små kommentarer:

Vedr. se TV når det er lyst/mørkt og at i sommerhalvåret er det længe lyst om aftnen: Personligt har jeg det sådan, at hvis der er sol om aftnen om sommeren, så vil jeg hellere være udendørs... og f.eks. nyde et glas kølig hvidvin ;) Men selvfølgelig er vi forskellige - jeg tænker bare at man måske skal overveje hvor meget TV man ser på lyse aftner - og hvad er der tale om - nyheder, hvor billedkavliteten måske ikke betyder så meget? Eller sport og film, hvor man gerne vil have bedst mulig billedkvalitet?

Pt. eksperimenter vi derhjemme lidt med præcis hvor TV'et skal stå, og jeg synes vinklingen i forhold til lyskilder, har en del at sige for mængden af reflektioner. Så måske kan du også hente lidt her...