Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
#144759
caxx skrev:
Mysen skrev:6505 er et par mm bredere i kanten. Kanten består af 2/3 sort plastic og 1/3 gennemsigtig plastic a. la. D7005.
Det er en meget udpræget model, og du bør kunne finde den i din lokale expert/ hifiklubben/ elgiganten/ fona, og du bør se den live, inden du handler..

Imo er den pænere end D8005, fordi den er lidt mindre alu-skinnende. - Lidt mere neutralt, men stadig stilet designet. Det er godt nok plastic, men D8005 kunne sagtens ligne forkromet plastic, lidt ligesom min 2010 Samsung fjernbetjening.
Det skal måske tilføjes at D6505 har en vinklet kant, der gør den lidt bredere sammenlignet med D6515. Jeg fortrækker personligt D6515, dog kan jeg ikke særlig godt lide hvid, så valget faldt alligevel på D6505.
Huhu? Det anede jeg ikke, selv om jeg har studeret dem begge i samme butik. Tak for den redegørelse. Og jeg er enig i det med hvid skærm, men det er selvfølgelig en smagssag..
Af caxx
#144761
Mysen skrev:
caxx skrev:
Mysen skrev:6505 er et par mm bredere i kanten. Kanten består af 2/3 sort plastic og 1/3 gennemsigtig plastic a. la. D7005.
Det er en meget udpræget model, og du bør kunne finde den i din lokale expert/ hifiklubben/ elgiganten/ fona, og du bør se den live, inden du handler..

Imo er den pænere end D8005, fordi den er lidt mindre alu-skinnende. - Lidt mere neutralt, men stadig stilet designet. Det er godt nok plastic, men D8005 kunne sagtens ligne forkromet plastic, lidt ligesom min 2010 Samsung fjernbetjening.
Det skal måske tilføjes at D6505 har en vinklet kant, der gør den lidt bredere sammenlignet med D6515. Jeg fortrækker personligt D6515, dog kan jeg ikke særlig godt lide hvid, så valget faldt alligevel på D6505.
Huhu? Det anede jeg ikke, selv om jeg har studeret dem begge i samme butik. Tak for den redegørelse. Og jeg er enig i det med hvid skærm, men det er selvfølgelig en smagssag..
Det er vist også lidt forskelligt. F.eks. har D6530 vist en kant ligesom D6515, som skulle være den engelske model af D6505. Du kan se et billede af D6530 her: http://reviews.cnet.co.uk/tvs/samsung-d ... -50004161/
På det billede har den også den lige buge ved samsung mærket ligesom D6515.

EDIT: Dog er kanten ikke meget bredere, samtidig undrer det mig også lidt de har lavet den sådan.Da man kan se der er omkring 0.4-0.6cm kant, som er helt gennemsigtigt, der sagtens kunne skippes, måske for at beskytte skærmen, hvem ved.
Af jayjay89
#144766
Hej
Jeg har fornylig købt et Samsung UE32D6575 og kan nikke genkendende til flere af de ting du skriver i din anmeldelse.

Når man ser på billedet af tilslutninger er de 2 tv identiske, og så vil jeg gerne spørge, kan du få dit tv til at modtage over usb stick når optagelsen kommer fra en anden kilde ? jeg har prøvet at optage fra en
dvd maskine, den kan også vise at der er en optagelse på usb men den vil ikke afspille ! jeg har også prøvet at tilslutte en ext.harddisk hvor jeg tidligere har optaget en del HD film på,den er i format FAT 32 som skulle være kompatibelt, igen her kan jeg finde alle filmene men den nægter at afspille dem.

Der er så lige en bemærkning fra min side til billedet af tilslutninger, jeg håber du har fået udskiftet det antenne stik du har i, til et af de nye afskærmede, for ellers kan du herfra få en masse støj på billed !!! ;)

Lige et ? spørgsmål mere, du skriver at du har tilsluttet nogle aktive højtalere via jackstik, så kobler du indbyggede højtalere fra men hvordan får du så reguleret på lyd, og hvad er det for aktive højt.du har sat til, hvor store osv.
jeg havde regnet med at jeg kunne tilslutte min forstærker med højt. men det er ikke muligt idet der jo kun er lydudgang via optisk kabel og den indgang har min forst. ikke. :(

Lige et PS, dit tv har også den glasagtige fod og kant rundt om tvét ligesom mit går jeg ud fra, du skulle prøve at eksperimentere med at sætte noget svagt lys op bagved skærmen, det har jeg gjort og det giver en fantastisk flot effekt :o
Af caxx
#144790
jayjay89 skrev:Hej
Jeg har fornylig købt et Samsung UE32D6575 og kan nikke genkendende til flere af de ting du skriver i din anmeldelse.

Når man ser på billedet af tilslutninger er de 2 tv identiske, og så vil jeg gerne spørge, kan du få dit tv til at modtage over usb stick når optagelsen kommer fra en anden kilde ? jeg har prøvet at optage fra en
dvd maskine, den kan også vise at der er en optagelse på usb men den vil ikke afspille ! jeg har også prøvet at tilslutte en ext.harddisk hvor jeg tidligere har optaget en del HD film på,den er i format FAT 32 som skulle være kompatibelt, igen her kan jeg finde alle filmene men den nægter at afspille dem.

Der er så lige en bemærkning fra min side til billedet af tilslutninger, jeg håber du har fået udskiftet det antenne stik du har i, til et af de nye afskærmede, for ellers kan du herfra få en masse støj på billed !!! ;)

Lige et ? spørgsmål mere, du skriver at du har tilsluttet nogle aktive højtalere via jackstik, så kobler du indbyggede højtalere fra men hvordan får du så reguleret på lyd, og hvad er det for aktive højt.du har sat til, hvor store osv.
jeg havde regnet med at jeg kunne tilslutte min forstærker med højt. men det er ikke muligt idet der jo kun er lydudgang via optisk kabel og den indgang har min forst. ikke. :(

Lige et PS, dit tv har også den glasagtige fod og kant rundt om tvét ligesom mit går jeg ud fra, du skulle prøve at eksperimentere med at sætte noget svagt lys op bagved skærmen, det har jeg gjort og det giver en fantastisk flot effekt :o
Jeg kan desværre ikke kommentere dit problem ang. usb-optagelse, idet jeg kun har en ekstern jeg bruger til afspilning af film, og en usb-nøgle på 8 gb, som jeg bruger til at optage med. Jeg skal også snart investere i en ny ekstern. Jeg vil vende tilbage til dig, når jeg har afprøvet det videre.

Du kan evt. følge lidt med i http://www.avforums.com/forums/lcd-led- ... ed-33.html som er tråd der omhandler dette TV, dog primært klager over clouding og ligende, ikke meget brugbar information, men måske finder du noget. Du kan evt. google dit problem + D6530 avforum f.eks.

Ang. skærmet antenne-stik, hvad tænker du på, og det hjælper vel i øverigt ikke medmindre jeg skifter hele kablet ud eller hvordan? - synes ikke jeg kan finde så mange, du må gerne henvise til en hjemmeside :)

Angående lyd har jeg faktisk ikke købt selve højtalerne endnu(regner dog stærkt med at købe http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoj ... jglans.htm i hvid). Jeg har dog brugt mine seinheiser en del, umiddelbart fungerer det rigtigt godt med jackstick. Når du tilslutter et jackstick, slår fjernsynet automatisk lyden fra i højtalerne og når du skruer op og ned, kan du også se et hovedtelefon ikon, dette resulterer så i at, den gemmer lyd-niveauet for dine hovedtelefoner / højtaler(dvs. lyden er normal, når du slår hovedtelefoner fra f.eks.)

Udover det har din forstærker hverken phono / jackstick - eller hvorfor kan du ikke tilslutte den fjernsynet?
Af jayjay89
#145047
caxx skrev:
jayjay89 skrev:Hej
Jeg har fornylig købt et Samsung UE32D6575 og kan nikke genkendende til flere af de ting du skriver i din anmeldelse.

Når man ser på billedet af tilslutninger er de 2 tv identiske, og så vil jeg gerne spørge, kan du få dit tv til at modtage over usb stick når optagelsen kommer fra en anden kilde ? jeg har prøvet at optage fra en
dvd maskine, den kan også vise at der er en optagelse på usb men den vil ikke afspille ! jeg har også prøvet at tilslutte en ext.harddisk hvor jeg tidligere har optaget en del HD film på,den er i format FAT 32 som skulle være kompatibelt, igen her kan jeg finde alle filmene men den nægter at afspille dem.

Der er så lige en bemærkning fra min side til billedet af tilslutninger, jeg håber du har fået udskiftet det antenne stik du har i, til et af de nye afskærmede, for ellers kan du herfra få en masse støj på billed !!! ;)

Lige et ? spørgsmål mere, du skriver at du har tilsluttet nogle aktive højtalere via jackstik, så kobler du indbyggede højtalere fra men hvordan får du så reguleret på lyd, og hvad er det for aktive højt.du har sat til, hvor store osv.
jeg havde regnet med at jeg kunne tilslutte min forstærker med højt. men det er ikke muligt idet der jo kun er lydudgang via optisk kabel og den indgang har min forst. ikke. :(

Lige et PS, dit tv har også den glasagtige fod og kant rundt om tvét ligesom mit går jeg ud fra, du skulle prøve at eksperimentere med at sætte noget svagt lys op bagved skærmen, det har jeg gjort og det giver en fantastisk flot effekt :o
Jeg kan desværre ikke kommentere dit problem ang. usb-optagelse, idet jeg kun har en ekstern jeg bruger til afspilning af film, og en usb-nøgle på 8 gb, som jeg bruger til at optage med. Jeg skal også snart investere i en ny ekstern. Jeg vil vende tilbage til dig, når jeg har afprøvet det videre.

Du kan evt. følge lidt med i http://www.avforums.com/forums/lcd-led- ... ed-33.html som er tråd der omhandler dette TV, dog primært klager over clouding og ligende, ikke meget brugbar information, men måske finder du noget. Du kan evt. google dit problem + D6530 avforum f.eks.

Ang. skærmet antenne-stik, hvad tænker du på, og det hjælper vel i øverigt ikke medmindre jeg skifter hele kablet ud eller hvordan? - synes ikke jeg kan finde så mange, du må gerne henvise til en hjemmeside :)

Angående lyd har jeg faktisk ikke købt selve højtalerne endnu(regner dog stærkt med at købe http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoj ... jglans.htm i hvid). Jeg har dog brugt mine seinheiser en del, umiddelbart fungerer det rigtigt godt med jackstick. Når du tilslutter et jackstick, slår fjernsynet automatisk lyden fra i højtalerne og når du skruer op og ned, kan du også se et hovedtelefon ikon, dette resulterer så i at, den gemmer lyd-niveauet for dine hovedtelefoner / højtaler(dvs. lyden er normal, når du slår hovedtelefoner fra f.eks.)

Udover det har din forstærker hverken phono / jackstick - eller hvorfor kan du ikke tilslutte den fjernsynet?
Hej Caxx
Beklager det forsinkede svar, men har desværre ligget i sengen i flere dage med " Roskildesyge"

Vedr. usb forstår jeg godt du ikke kan svare, når du ikke har afprøvet 8)

Med hensyn til dit antenne stik så kan du læse en masse info på denne side :http://www.homeconnect.me/

Vedr. forstærker så har den både phono og jack indgange, MEN fjernsynet
har kun optisk udgang for lyd, så hvordan skulle jeg kunne tilslutte til min forstærker ved jeg ikke, med mindre det kan ske via hovedtlf.udgangen, men det har jeg ikke fået afprøvet endnu :o

Tak for linket til HI-FI klubben, jeg kender godt Argon som mrk. men havde ikke tænkt på at de også fås som aktiv højtaler, det er vi ved at overveje, for det er mildest talt en tynd lyd at de indbyggede har :( , specielt fordi vores gamle Philips TV var tilslutet min Marantz forstærker og System Audio højtalere som hænger i specialbeslag i loftet og isoleret med gummipuder så der ikke er nogen form for resonans !! + en hjemmebygget subwoffer som står inde i hjørnet bagved tvét, så alt ialt rigtig god lyd vi har været vant til :)
Af flatrh
#147563
mon denne tråd stadig besvares ? jeg prøver alligevel.

hvordan virker internet på denne (og andre smarttv) synes det virker lidt besværligt når der ikke medfølger et keyboard. Jeg vil bruge den til dr.nu og sputnik - er det forholdvis nemt (måske med genveje) at komme til disse sider ?

Har læst at man kan bruge sin smartphone som remote, kan man sætte 2+ smartphpones til den ?
Af Mysen
#147567
Internet er besværlig på et tv. Du kan læse om det i testen af D8005 herinde, men det er næsten for pæne ord. Folk bruger ikke browseren, er mit indtryk, og det er bedre at holde sig til de apps, der kan hentes.

Mobiltelefon som fjernbetjening kræver et hjemmenetværk, og her kan du logge på med lige så mange enheder, som du vil. Jeg har eksempelvis remote på min android telefon og på min kærestes iPhone.
Senest rettet af Mysen 15. sep 2011, 09:50, rettet i alt 1 gang.
Af flatrh
#147642
Tak for info, det er da utroligt de ikke har lavet et tastatur til det ...
Af Mysen
#147646
Det er ikke kun et tastetur der mangler. Det er også hastighed og generel brugeroplevelse, der fejler, og det vil et tastatur ikke løse. Det kræver et hurtigere tv, simpelthen.

Mobiltelefon-App er en god løsning til at styre et tv's funktioner, da den kan andet end blot fungere som tastetur.
Af msros
#157293
Endelig.. dejligt med et review på dette tv!

Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på D6505 og D6507?
Af Samsung40d6505
#157449
Hej

6507 har DVB-T2 MPEG-2 / DVB-T2 MPEG-4, så tv2 kan modtages i HD på landsnettet

Men det er et rigtigt godt TV, og det kan fåes i Hifiklubben til stort set samme pris som på internettet, med 2,5 års garanti, hvis du melder dig ind :-)

Desuden er det et best buy hos tænk og har vundet officiel EISA best product
Af msros
#157500
Godt nok, tak for det.

Jeg ved godt at man ikke køber en fladskærm, for at få den gode lyd i stuen. Heller ikke på dette tv, som du selv skriver.. MEN,

Jeg var inde på bladet tænk's hjemmeside, og se på deres testresultater over nogle fladskærme. Her er der noget der undre mig..

De har givet UE40D6507 god kataker i lydkvalitet, men samtidig de har givet UE46D6507 middel karakter i lydkvalitet..

Dette undre mig. Burde det ikke være præcis samme lydkvalitet? Kan det passe at et 40" kan have bedre lyd end 46".. Hvis endelig det ene skulle være bedre end det andet, siger min logik mig at et 46" burde give bedre lyd end 40"???

Er der noget om snakken, eller er det testen den er gal med? :)


;;)
Af Lindberg47
#157763
Det må helt sikkert være testen den er galt med. Det giver ingen mening at en mindre version af samme model har bedre lyd.
Af Chimbrown
#157769
Er opsætningen af plasma tv og led tv ikke forskellige?

Jeg tænker at lysstyrken må være noget forskellig? Eller hvad? :)

Er der mulighed for at du kan poste din opsætning af dit tv. Så vil jeg afprøve det på svigerforældrenes 6505 8)