Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141762
Tak for din tilbagemelding. Jeg har selv Internet Explorer 9, og her oplever jeg ikke problemer.

Hvis du tænker på, at stregen ved siden af banneret og stregen oppe i menuen ikke flugter, så er det helt bevidst. Stregen til venstre sidder med samme afstand til teksten som stregen over til højre i menuen.
Af kakilika
#141763
Har IE8, og her bliver siden også beskåret i venstre side - endda værre end trådstarters. Min begynder at beskære vetikalt ved E't foran "med" i 3-reklamen. Det er som om, at siden slet ikke er centreret - der er masser er fri plads i højre side af skærmbilledet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141764
Side er centreret omkring disse linjer (de røde):
http://www.flatpanels.dk/billeder/centerfp.jpg

Det er helt bevidst, at banneret skal falde uden for, hvis man ikke har en bred skærm. På den måde går banneret ikke ud over læsefeltet på siden, og man kan fokusere på det essentielle. Hvis i åbner siden på f.eks. iPad (eller mange andre tablets) eller iPhone, vil I også opleve, at banneret slet ikke vises. Siden bliver beskåret, så banneret falder udenfor. Det er også helt bevidst, da banneret alligevel ikke kan vises på ikke-Flash enheder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141773
Hvor meget af siden der vises kommer jo an på opløsningen og størrelsen på dit browservindue. Siden er 1000 pixels bred plus bredden på banneret til venstre, så hvis dit browservindue fylder 1000 px + 2x reklamebredden, så vil du kunne se hele reklamen.

En god portion af den højre margin kommer fra menuen, som sidder højere oppe. Den kan vi af gode grunde ikke kompensere for i en anmeldelse på adskillige tusinde pixels højde - så meget indhold har vi ikke at fylde i den :)

I fremtiden kunne man måske undlade at sælge bannerplads i venstre side og i stedet have fuldbredde bannere i toppen eller andre steder, som ikke påvirker centreringen.
Af calletv
#141789
Man kan ikke læse jeres tests på iPad. Øv.
Af StoreSol
#141791
calletv skrev:Man kan ikke læse jeres tests på iPad. Øv.
Virker fint på iPad og iPhone herfra. ?
Af Kickstart
#141792
yakken skrev:Hvor meget af siden der vises kommer jo an på opløsningen og størrelsen på dit browservindue. Siden er 1000 pixels bred plus bredden på banneret til venstre, så hvis dit browservindue fylder 1000 px + 2x reklamebredden, så vil du kunne se hele reklamen.

En god portion af den højre margin kommer fra menuen, som sidder højere oppe. Den kan vi af gode grunde ikke kompensere for i en anmeldelse på adskillige tusinde pixels højde - så meget indhold har vi ikke at fylde i den :)

I fremtiden kunne man måske undlade at sælge bannerplads i venstre side og i stedet have fuldbredde bannere i toppen eller andre steder, som ikke påvirker centreringen.
Jeg køre med 1366x768 og burde kunne se siden fuldt ud uden at den hakker af i siderne og skaber vertical scroll i bunden, men det kan jeg som sagt ikke.

Problemet kunne faktisk nemt løses ved at i gøre siden 100% i bredden, i stedet for fast pixel, så der tilpasses automatisk i forhold til opløsning og skærmstr.
Af Peter VTEC
#141794
Jeg har også problemet med at siden bliver hakket af i venstre side på forsiden og ikke ser centreret ud.

Jeg har IE9.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141795
Kickstart skrev:Problemet kunne faktisk nemt løses ved at i gøre siden 100% i bredden, i stedet for fast pixel, så der tilpasses automatisk i forhold til opløsning og skærmstr.
Nej, det er ikke umiddelbart en gangbar løsning, da vores indhold ikke er egnet til køre ved 100% width. Hvis du kaster et blik på en vilkårlig side, så burde det være nemt at indse, at indholdet ikke altid er lige velegnet til at kaste rundt på et vilkårligt areal.

Som sagt, så er vi fuldt ud klar over, at reklamen i venstre side sidder lidt skævt. Det samme gør sig i øvrigt gældende med den højre menu her i forum, som også er placeret absolut. Sådan så det også ud på den gamle side, så det kan nok ikke have været et kæmpe problem eftersom ingen nævnte det dengang ;)

Jeg har i øvrigt ingen problemer med at se siden på nogen af mine i-devices.
Brugeravatar
Af MigSelv
#141798
Jeg kører 1920x1080 23" IE9, og ser ingen problemer overhovedet. Fra mit foretrukne panel til reklamesøjlen, er der mindst 3 cm, i højre side er der tæt ved 10 cm ubrugt areal. Så intet mangler herfra / på min skærm.
Har lige tjekket med min Firefox, denne er identisk med ovennævnte.
Af Kickstart
#141801
Nu det jo ikke fordi jorden går under af den grund, men synes bare det ser kikset ud ;;). Jeg havde ikke problemet med den gamle udgave, så et eller andet er der da pillet ved, også set i lyset at jeg åbenbart ikke er den eneste... :)