Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af torak
#134378
Jodle skrev:
torak skrev:Ellers kan du også prøve expert.dk
...
Sælgeren dernede sagde også at de havde sagt det videre, men at der åbenbart ikke sker så meget.
Mjaeh.. Jeg har godt nok luret deres webshop og deres priser er forholdsvis høje hvad angår deres panasoic plasmaer. Men jeg kigger lige i deres biks på nørrebrogade i morgen når jeg drøner på arbejde. Tak for tippet. :)


Edit:

Skal jeg formode at Experts Samsung PS51D7005DKXXE er identisk med PS50C7705? For google giver godt nok ikke mange hits på førstnævnte model.
Jeg kan da sige at jeg købte 42GT20E der står til 10.000 i webshop, den kostede 7000 i butikkerne. 50VT20E, kostede vidst også 4000 mindre i butikkerne end på webshop, har ikke checket alle igennem men er sikkert det samme med de fleste andre modeller.
Af Jodle
#134388
PhDream skrev:
Jodle skrev:
Læste du hele tråden inden du svarede? ;)
Nej. ;)

Ligesom de mange andre brugere, som efterhånden har oprettet hundredevis af "Hjælp mig, jeg skal købe et nyt tv"-tråde, indeholdende tusindvis af indlæg, omhandlende samme emne, uden selv at læse ét eneste af de førnævnte, føler jeg, at jeg godt kan tillade mig at skrive et indlæg, selv om nogen allerede har skrevet det samme eller svaret på det oprindelige spørgsmål.
Jeg forstår godt din holdning - specielt når jeg skimmer tv-forummet. :)
Af Jodle
#134390
For at afslutte min historie.

Jeg ansøgte om lånet og blev godkendt i tirsdags. El-Giganten på nørrebrogade i Kbh. er min nabo, så jeg driblede ned i butikken og erfarede blot, at de ikke havde det tv, jeg ville have. Det havde deres afdeling på Fisketorvet til gengæld!
Jeg bad dem så om at annullere låneansøgningen (som jeg end ikke har skrevet under!), så jeg kunne lave en ny ansøgning til deres afdeling derude. I ugens løb har jeg rykket en del for at få dem til at sende annulleringen af lånebevillingen, da Ekspresbank ikke har modtaget noget fra dem - indtil videre uden held. Og 5 minutter i lukketid i går ringede jeg atter engang til Ekspresbank og de havde stadig ikke modtaget en eneste bit fra El-Giganten på nørrebrogade.

Nu er det ikke længere med det førnævnte Samsung tv i tankerne, men mere fordi El-Gigantens vareudbud på Fisketorvet simpelthen blot er utroligt meget større end afdelingen på nørrebrogade pga. butikkernes forskellige fysiske størrelser. Det kunne jo være, at deres afdeling derude har noget interessant, da jeg alligevel snart skal have skiftet bla. køleskab og opvaskemaskine pga. alderdom. Men El-Giganten er åbenbart ikke interesseret i at sælge noget til mig, så jeg ryster på hovedet og griner ad dem.


Altså... De skal blot sende en lille email med mit navn, låneansøgningsnummer og teksten "annulleret". Det drejer sig blot om en lillebitte email... og det tager kun et lille minut! Herregud. Det her er grinehammer. ;)

Jeg tror jeg er i "bad standing" hos firmaet fordi deres kundeservice oprindeligt gav mig lov til at købe deres samsung til internetpris på et tidspunkt,hvor jeg slet ikke var klar over, at jeg ikke kunne bruge deres kampagnelånemulighed til netop dette tilbud. For som en af ekspedienterne i min lokale El-Giganten også fortalte mig i går;
"Flere kunder har bevidst forsøgt, at misbruge dette, så kæden har sagt cut elly!" :)


/Peter
Af selliah
#134425
Jeg tror jeg misforstår men :)
Du har IKKE underskrevet låneaftalen men blot fået den godkendt? Hvis ja, forstår jeg ikke helt hvad du vil annullere da den automatisk bliver slettet efter 14 dage. Du kunne også blot tage aftalen med over til den anden elgiganten og underskrive den der uden problemer. Eller du kunne få din lokale elgiganten til at bestille fjernsynet hjem og ringe til dig når det er på lager(oftest efter en lille uges tid eller hurtigere :) )
Af Jodle
#134599
selliah skrev:Jeg tror jeg misforstår men :)
Du har IKKE underskrevet låneaftalen men blot fået den godkendt? Hvis ja, forstår jeg ikke helt hvad du vil annullere da den automatisk bliver slettet efter 14 dage. Du kunne også blot tage aftalen med over til den anden elgiganten og underskrive den der uden problemer. Eller du kunne få din lokale elgiganten til at bestille fjernsynet hjem og ringe til dig når det er på lager(oftest efter en lille uges tid eller hurtigere :) )
Korrekt. Humlen var, at først kunne jeg ikke flytte låneansøgningen over til en anden butik, så den skulle annulleres inden jeg kunne lave en ny låneansøgning til en anden butik i kæden. I fredags, hvor jeg rykker for en annullering, kunne jeg pludselig godt flytte aftalen til butikken på fisketorvet.
Men hvis annulleringen var sendt ind (men endnu ikke behandlet af ekspresbank) og de samtidig flytter låneansøgningen til fisketorvet og jeg underskriver den der, så kan jeg kun se administrativt bøvl i horisonten for mig, el-giganten og ekspresbank. Så det forslag er i sig selv tumpet og jeg afviste det også prompte. Ellers kunne noget tyde på, at de helt bevidst ikke har sendt annulleringen afsted, siden de tilbød mig dette.

Ekspresbank har forøvrigt selv annulleret aftalen i går søndag, da de har oplevet, at butikken på nørrebrogade åbenbart er umulig at komme i kontakt med.

Jeg har forøvrigt fået et temmeligt godt tilbud på en udstillingsmodel af samme samsungmodel P50C7705, som jeg tygger på og nok også springer på. Det er butikkens sidste skærm og de vil bare af med den, da Samsung jo har nye modeller på vej. Så jeg siger ikke hvilken butik det er. :)
Af selliah
#134600
Okay men godt du fik det ordnet så. God fornøjelse med skærmen, den skulle være super ^^
Af klaus79
#134637
Det var lige godt utroligt, sikke en omgang. Vil da sige du skal være glad for at du ikke endte som kunde der sådan som det foregik. Det må jo varsle om at de ikke har styr på deres sager.
Men tak for historien, jeg tror jeg vil holde mig fra deres afdeling på nørrebrogade fra nu af efter at have læst hele den her historien igennem.
Af jesper1980
#134641
Ta' ikke sådan et lån.. 60 mdr rentefri, men så strammer de den garanteret også derefter nok med noget der ligner 20-30% i ÅOP eller mere. Hvis du virkelig vil købe på kredit så gå ned i din bank og spørg. De kan med garanti også give et billigere lån end elgigantens lånehajer.
Af torak
#134646
Jesper du er helt gal på den. Man betaler det fulde beløb rentefrit, dvs det er 0% hele forløbet, man kan ikke låne længere end den rentefri periode er. og det er 100x bedre end at låne i banken.

Sæt dig lidt ind i det først?
Af Riverking
#134650
torak skrev:Jesper du er helt gal på den. Man betaler det fulde beløb rentefrit, dvs det er 0% hele forløbet, man kan ikke låne længere end den rentefri periode er. og det er 100x bedre end at låne i banken.

Sæt dig lidt ind i det først?
Fuldstænigt rigtigt, det er 100% gratis at låne pengene/opdele/udsætte betalingen... Det er for at få gang i omsætningen meget hurtigt.
AV Branchen har kun haft en meget lille omsætnings fremgang i 2011, så der skal penge i kassen nu...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#134652
Ja, det er vigtigt lige at kende forskel på "afdragsfrit" og "rentefrit". Det første begreb er noget huskøbere kender til, hvor det sidste blot er en afbetalingsordning, som opleder købsprisen i x antal afdrag uden at der er oprettelsesgebyrer eller renter.
Af Riverking
#134676
yakken skrev:Ja, det er vigtigt lige at kende forskel på "afdragsfrit" og "rentefrit". Det første begreb er noget huskøbere kender til, hvor det sidste blot er en afbetalingsordning, som opleder købsprisen i x antal afdrag uden at der er oprettelsesgebyrer eller renter.

Der kan nu godt være gebyr, både oprettelses og månedlige, på et "rentefrit lån", det er faktisk oftest sådan at de betaler sig selv hjem... Men det specielle er denne gang, at der intet er på denne kredit/dette lån !
Af jesper1980
#134677
Ok hvis det virkelig er rentefrit i hele løbetiden og ingen administrationsomk. m.m., beklager jeg min udtalelse.. Men om ikke andet tror jeg ikke at du kan gøre brug af lånet til webshoppen.
Af Riverking
#134678
jesper1980 skrev:Ok hvis det virkelig er rentefrit i hele løbetiden og ingen administrationsomk. m.m., beklager jeg min udtalelse.. Men om ikke andet tror jeg ikke at du kan gøre brug af lånet til webshoppen.
Det er som sagt for at få gang i handlen, efter en lidt sløj start på året, så at sælge ekstra nedsatte varer på nettet, set i forhold til deres butikker, med penge de selv låner dig, kan ikke være den store fidus