Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#108350
Der har været en del tråde omkring dette emne, og det har været svært at gennemskue om det er ved Samsung eller YouSee problemet ligger.

Jeg har haft mulighed for at spørge den ved YouSee som rent faktisk ved noget om dette problem, og han svarede sådan på mit spørgsmål omkring manglende mini-billede:

Det skyldes at tv'et går til en bestemt frekvens, når du går i EPG. Tv'et er programmeret til at se om vi signalerer at man kan skanne til en bestemt frekvens for at hente data til EPG, og det gør YouSee.

Dette er helt normalt i andre antennenetværk at det foregår sådan, men i YouSee's net så har vi EPG-data på alle kanaler. Dvs. her behøver tv'et ikke at gå til en anden kanal for at hente EPG-data, men tv'et går til denne frekvens grundet at YouSee signalerer det.

YouSee signalerer dette, da vores Samsung-bokse er nødt til at have dette sat til.

Samsung melder at de i deres 2010-modeller har løst problemet.

-----------

Så er man da kommet lidt nærmere problemet, bekymrende er, at Samsung fortæller deres samarbejdspartnere at de har løst problemet. Glæder mig til deres næste software opdatering....eller gør jeg?
Af Sjakalen
#109301
Jeg har selv for ca 5 dage siden opdateret mit TV UE46B7070WW (2009) til version ver.T-CHU7DEUC-3002.1 fra den 26-07-2010 fra version 3001.1 og der er sq ikke noget EPG billedet på min fladfætter. men sjovt nok fylder opdaten 81 MB hvor de andre kun fylder ca 50 MB.
så troet sq næsten på at de hadet fixet det !:( måske det kommer med nææste gang :D
Af Sjakalen
#109517
UPDATE

Opdaget i går at de Grødbønder køre rundt med deres updates

Synes det er mega skummelt at de har ændret firmware versionen tilbage til version "ver.T-CHU7DEUC-3001.1" den 29-07-10 efter den jeg lige har smidt T-CHU7DEUC-3002.1 på 3 dage tidliger
først troet jeg sq at jeg var blevet tosset og hadet fået lagt den forkerte firmware på og fucket mit tv op. men fandt så linket her. så er jeg sq da ikke helt tosst

http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0 ... dID=403375
Af lordt_nelson
#112903
Hej

Er der nogen som er blevet klogere... har samme problem..
Af jens_buhl
#115528
Har lige købt et UE46C7705 og har samme problem med manglende mini-billede i EPG Guiden. Dette er når TV'et viser den normale "Channel View" (- All). Det eneste der vises er cirklen med stregerne som kører rundt. EPG'en viser ellers programtitler som forventet og man kan bladre mellem kanalerne og se yderligere detaljer.

Trykker jeg (rød) A og skifter View Mode til "Scheduled View", så kommer der øjeblikkeligt både mini-billede i hjørnet + lyd. Denne oversigt viser planlagte udsendelser samt planlagte PVR optagelser, men er jo ikke nogen EPG.

Trykker jeg (blå) D og skifter til Channel Mode, så er der lyd. Denne liste er ikke tiltænkt mini-billede, men jeg kan vælge All, TV eller Radio for EPG'en. Vælger jeg TV her, så skiftes der til EPG Guiden igen, men nu kun for TV kanaler "Channel View - TV", men der er stadig hverken mini-billede eller lyd.

Under "Internet@TV" er der både mini-billede samt lyd.

Så TV'et kan vise mini-billede, men bare ikke der hvor det er mest nødvendigt i EPG'en! :s

Min software version er seneste 2010/06/22_001014 og jeg håber på en snarlig update fra Samsung.
Af Akyhne
#115845
Hmm, minibilledet fungerer da sublimt på satellit. Har godt nok ikke Yousee...
Af AndreasV
#115889
Akyhne skrev:Hmm, minibilledet fungerer da sublimt på satellit. Har godt nok ikke Yousee...
Hvordan gør du ? Har samme opstilling (Samsung + Strong Cam modul + Canal Dig. Satelit) men kan ikke få billedet på EPG.
Af JohannesD
#130329
Er der noget nyt her?

Jeg har netop erhvervet et Samsung 2010 model - men fortsat samme problem.

Det sjov er at jeg er overbevist om at EPG virkede i starten. Men efter en software opdatering virker det ikke længere. Det kan også have noget at gøre med hvordan jeg har indlæst kanalerne 2. gang.
Af Akyhne
#130340
JohannesD skrev:Det kan også have noget at gøre med hvordan jeg har indlæst kanalerne 2. gang.
Jeg havde samme problem sidste gang... for ca 14 dage siden. Men jeg prøvede at nulstille fjernsynet flere gange og brugte min guide til sortering af kanalerne: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... torder=asc

Der må tilsyneladende slet ikke være nogen kanaler fundet på Canal Digital kanallisten.

* Nulstil fjernsynet.
* Indstil fjernsynet til at bruge "Satellit".
* Indstil "Satellit" som ved "Canal Digital"
* Søg kun på "satellit" efter kanaler.

Se om det virker. Hvis det gør, så sortér kanalerne med min guide.
Af JohannesD
#130341
Tak - virker det trick også med YouSee cabel tv? Eller er det kun til satellit?
Af Akyhne
#130342
Jeg har ikke selv Yousee.
Af mhca
#133082
JohannesD skrev:Er der noget nyt her?

Jeg har netop erhvervet et Samsung 2010 model - men fortsat samme problem.

Det sjov er at jeg er overbevist om at EPG virkede i starten. Men efter en software opdatering virker det ikke længere. Det kan også have noget at gøre med hvordan jeg har indlæst kanalerne 2. gang.

Jeg har længe fulgt med i dette problem.
Nu fik jeg selv nyt Samsung TV i torsdags, og jeg er næsten også overbevist om, at EPG-billedet virkede. Ellers har det måske være i forbindelse med en anden menu.

Jeg har dog opdateret software til den nyeste, og jeg har i hvert fald ikke noget minibillede. Kan ikke blive klog på, om det virkede eller om der findes en løsning.
Af henriksorensen1
#133451
Hej,
Jeg har netop erhvervet mig et UE40C6905VS og ganske godt tilfreds, MEN oplever det samme som alle andre her med EPG mini-billedet der ikke kommer frem. Kan dog se at der en firmware update fra 1/2-11 - nogen der har installeret dén ?

En anden ting. Når jeg åbner EPG guiden så er der flere kanaler hvor der står "Ingen information" - men lukker jeg guiden og åbner igen, så vupti, så dukker informationerne op for den samme kanal.
Nogen der har oplevet dét ?

OG, en anden observation: Hvis jeg fra guiden vælger en kanal, uanset om der står "Ingen information" eller ér informationer - trykker ok (knappen mellem pilene) på fjernbetjeningen - så kommer der blot sort billede - tryk en op og ned på Programvælger knappen - så er kanalen der jo alligevel?
Nogen der har oplevet dette?

Har snakket med Samsung support, og blev ikke klogere. De anbefalede blot at opgradere til nyeste firmware - og hvis det ikke virkede, så ellers en factory reset - men dén tror jeg sgi ikke på.

Vil sluttelig sige at jeg får kanalerne fra Stofa - nogen der har erfaringer med dem og deres digitale kanal leverance - kvalitet - EPG info o.s.v. ?

mvh
Henrik
Af Gonza
#135141
- henriksorensen1 -

Købte samme tv dog i 46" og er også ganske tilfreds.
Jeg har Yousee og lider under sammeproblem med guiden... Er dog først nu efter et par uger begyndt at gå i dybden med problemet... Så har hverken opdateret eller lign... Men håber meget det med tiden kan løses med f.eks en opdatering...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8