Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mech0z
#11576
Jeg får en dell labtop om et par dage og tænkte om man ville kunne kalibrere den og få et lækkert billede :)

Får denne skærm
15.4 inch UltraSharp™ Wide Screen SXGA+ Display with TrueLife™
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11589
For det meste kan det ikke lade sig gøre, simpelthen fordi du ikke har mulighed for at indstille på skærmens kontrast, farver osv. Man kan så gøre det i grafikkortets drivere, men det er en smule omstændeligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#11726
Jeg har før forsøgt at kalibere en Dell laptop og det lod sig ikke gøre. Kalibratoren kunne ikke registreres og den opfangede ingenting når kalibrering kørte.
Af Casper Holm
#11776
Mærkeligt, min har da virket på dem jeg har prøvet på, men om der har været nogle dell imellem kan jeg ikke huske.
Men i de papir der fulgte med til min, står der at den kan bruges på alle skærme der er tilsluttet en pc. Så jeg håber da den kan klare en Dell.
Af Mikael Hansen
#20321
Det kan vel lade sig gøre at kalibrere en bærbar?! Det kan godt være man ikke kan ændre på indstillinger manuelt, og resultatet ikke bliver 100% perfekt, men et colorimeter/spectrofotometer kan vel gå ind og kalibrere igennem ICC profil/look-up tabellen!?
Og måleinstrumenterne kan vel kalibrere lige godt på et fladpanel hvad enten det sidder i en bærbar eller i en almindelig skærm til skrivebordet? :o