Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bo
#10136
Skal afhente et LCD TV i tyskland i weekenden, og har hørt at et plasma feks ikke må ligge ned, derfor vil jeg lige hører om der er nogen af eksperterne som ved om det sammen er gældende for at LCD TV..??
Af Gabba
#10150
Min chef har lige hentet et LCD i Tyskland, og fik at vide, at det ikke måtte transporteres vandret! Det stod også klart og tydeligt på pakken, som i øvrigt var enorm (Philips 37'' 9731). Han måtte skære toppen af kassen for at det kunne stå bag forsæderne...

Overvej, om du har mulighed for at låne en varevogn et eller andet sted...
Af Bo
#10158
ok..tak for info
Af Bo
#10159
For lige at være helt sikkert, så fik jeg lige kontakt med firmaet som sælger LCD TV'et og de siger at LCD godt må transporteres liggende, dog må det selvfølgelig ikke ligge sådan et skærmen på nogen måde trykkes.

Det er kun plasma som specifikt skal stå op.
Af Gabba
#10160
Der er sikkert forskel på, hvilken fabrikant, der er tale om. Jeg har heller ikke hørt om, at LCD eksplicit skal stå op under transport.

Til gengæld vil en stor overflade (som et stort TV er) kunne blive udsat for kraftige udbøjninger under kørslen, hvis den ikke er understøttet korrekt. Der er så åbenbart forskel på, hvor nervøse de enkelte fabrikanter er for at det kan ske...

Men det er da rart for dig, at du bare kan lægge det i baggagerummet. Hvis jeg var dig, ville jeg overveje at tage tæpper med til at udfylde rummet under kassen, hvis bagsæderne ikke kan lægges ned, så de er helt plane med baggagerummet. Så kan du reducere påvirkningerne en del. Bare lige et råd...
Af SJ
#10167
:p
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:34, rettet i alt 1 gang.
Af Hanga
#10174
Jeg skulle for et stykke tid siden transportere et Samsung LCD TV, som jeg allerede havde taget i brug, og dermed ikke var "pakket ind". Jeg ringede til Samsung for at høre hvordan jeg bedst muligt kunne transportere det, og efter lidt tøven fik jeg svaret, at det umiddelbart nok var bedst at ligge det ned med bagsiden nedad, og så sørge for at intet kom i kontakt med selve skærmen.
Af Tape Connection
#10189
SJ skrev:I eftermiddags modtog jeg min Panasonic TH-42PV60E og da jeg og min far havde fjernet overdelen af kassen og fået blottet skærmen, så vi til vores store overraskelse, at der flere steder på skærmen var kæmpe revner bag glasset. :o

Det mærkelige er, at selve kassen som skærmen blev fragtet i, ikke ser ud til at være blevet behandlet hårdhændet.

Øv! :((
Det er lige præcist derfor at plasma ikke må ligge ned: Hvis det får et kraftigt stød når det ligger ned, så kan panelet knække, også selv om der ikke er sket det mindste med emballagen. Et LCD tvivler jeg på at det vil lykkes at smadre uden at kværne emballagen først - men alt kan da lade sig gøre...

Mht. anvisninger på emballagen, så må man ifølge producenterne som regel kun transportere en fodbold ved iført hvide fløjlshandsker ganske blidt at lægge den på et silkebetrukket vattæppe, dækket af rosenblade og akkompagneret af blid harpemusik.
Af SJ
#10197
:p
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:34, rettet i alt 1 gang.
Af Bo
#10214
Så fik jeg transporteret LCD Tv'et hjem "liggende" :) og det uden problemer

Havde sørget for at ligge tv på et par store dundyner, og så med skærmens forside opad.