Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Benjamin92
#54618
hej.

jeg er begyndt at lede efter et nyt fladskærms tv (mit første).

Det er et TV, som skal blive brugt meget sammen med min xbox360.
så derfor vil jeg spørge jer om , hvilken tv i vil sige der er bedste til det formål.

mit budget må ligge fra 5000,- og op til maks 7000,-.

Jeg har selv kigget meget på Panasonic TH-37PX80E, som lydér til at være et godt tv, til prisen. men jeg er bare bange for plasmas og dets "burn- ins" risiko. er der grund til at ,,frygte" det?

jeg går meget op i billedets kvalitet, men mest af alt dets responstid, da jeg skal spille meget på det.
Jeg ved at plasma tv har en huritigere responstid end LCD, men hvis i kan komme med et bud på LCD med hurtig responstid, så ville det skam bare være fint.

MVH Benjamin
Brugeravatar
Af kthomsen
#54619
Puha, der er efterhånden skrevet meget om hvor lidt burn-in fare der er tilbage i plasmaskærme, især panasonics skærme.

Medmindre du falder i en dyb trance og sover fra et stillestående billede i mange timer, eller spiller det samme spil med det samme stillestående score/menu, altså uden at skifte spil, eller gå ud i menuen en gang imellem i mange timer, så er chancen for burn-in minimal.

Du vil måske se noget image retention, som er skygger fra ting der har stået det samme sted på skærmen i lang tid, men det forsvinder igen efter kort tid.
Jeg har selv PX80, som jeg bruger mest til TV, film og lidt Wii, og jeg har aldrig ænset Image retention.