Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coolio122
#344465
Bare af ren nysgerrighed 🙈😊 hvor mange af jer herinde anvender stadig en stationær pc til Alm internet surfing, læse e-mails osv, Alm ting som en Alm iPad eller telefon også kan gøre ?
Er der overhovedet nogen tilbage som stadig sidder ved en stationær pc, eller sidder de fleste mon i sofaen med deres tlf eller tablets?🧐🤓
Selv har jeg en iPad , men overvejer nogen gange købe en Alm stationær , ikke til at game på, men bare for at kunne surfe rundt på nettet på en større skærm og anvende mus, fremfor touch😄
Af henrik.yde
#344466
Jeg har en stationær koblet til min 65 tommer fladskærm, og trådløs mus og tastatur ved sofabordet. Det fungerer glimrende.
Af MickDK
#344467
Jeg har en iPad som jeg aldrig bruger - derimod bruger jeg konstant mine 2 stationære PC'ere. En tablet/iPad kan absolut ikke dække mit behov for et superb keyboard og mus oplevelse!
Brugeravatar
Af TBC
#344470
Jeg har en Pad der ikke har været opladet de sidste 4-5 år - og da den var det vidste jeg aldrig rigtigt hvad jeg skulle bruge den til. Jeg prøvede at gøre det til en vane at tage den med på lokum f.eks. men endte som reglen oftere derude med telefonen der alligevel var i lommen. Jeg fandt aldrig rigtigt noget at bruge pad'en til.

Til gengæld bruger jeg dagligt min stationære PC, både til spil og brug af internet. Det er simpelthen for bøvlet at skrive beskeder som f.eks. denne her på en pad eller endnu værre en telefon - Det har jeg simpelthen ikke tålmodighed til og man skal aldrig undervurdere fordelen og effektiviteten forbundet med keyboard og mus.

Der til kommer at jeg ser meget bedre ved PC'en (benytter et 48" OLED som PC Monitor), foruden at jeg generelt bare sidder bedre. Så der er et ergonomisk bedre udgangspunkt ved PC, hvorfra jeg også har ar et langt bedre overblik hvis jeg skal lave noget på nettet, grundet den støre opløsning og det langt større skærmareal/real-estate, med plads til MEGET mere end på pad og telefon.

Så jeg kommer formentligt aldrig til at kunne nøjes med pad og/eller telefon (og har det også lidt stramt med bærbare for den sags skyld, som jeg heller ikke ville kunne leve med at skulle nøjes med - også grundet ergonomi, tastatur- & skærmstørrelse mv.)
Af allo
#344486
byg noget godt selv...

det er tydeligt at du ikke har forstand på hvordan og hvorledes men...- hvis du kan (har tid, overskud m.m.)/vil/gider at bruge lidt tid på det så vil det nok komme bag på dig hvor NEMT det rent faktisk er og hvor fedt et set-up du kan ende med (inkl. tastaturet - og nej, jeg tænker ikke på Logitech, Corsair, Razer og lign. mainstream halløj men noget som ER penge værd, til anlæg, skærm, de små detaljer som f.eks. kæmpe theme-musemåtte og U name it - alt efter din egen smag og selvfølgelig budget)
Brugeravatar
Af TBC
#344488
Alt i den PC, fraset processoren, er naturligvis kapacitetsmæssigt lidt i den lave ende, hvilket helt naturligt får det til at vende sig i de fleste der går lidt mere op i det, hvilket forklarer reaktionerne. Men lad os nu også være realistiske: Når posters mål alene er "at kunne surfe rundt på nettet på en større skærm og anvende mus, fremfor touch", så skal det jo for h. med så ydmyge målsætninger, jo nærmest bare være en hvilken som helst nyere computer der kan boote op fra en SSD der kan gøre det! ...Og så kan man jo altid i stedet kaste penge efter en større skærm, en GOD mus og et GODT tastatur, når det lige som er der præferencerne angives at ligge.

Som en mus der ligger godt i hånden og er god til surfing kan jeg anbefale en mus i Logitech MX Master serien, den fås fra omkring 4-500 kr, men imho betaler det sig godt som et ordentligt "arbejdsredskab" i forhold til en standard mus til ingen penge.

Mit råd til poster med de mål der angives er: Køb en hvilken som helst PC der passer dig, så længe den har SSD til styresystemet og minumum 8 GB ram, prioriter en skærm af anstændig størrelse, opløsning og kvalitet og så find en mus og et keyboard der ergonomisk passer dig godt. Den du har fundet er en fin lille PC, der ligefrem er overkill i forhold til det behov du beskriver. Du kunne i realiteten nøjes med en mindre NUC eller lign. der opfylder de beskrevne kriterier. Viser det sig at det ikke passer til dine vaner og PC'en står ubrugt hen på sit skrivebord, så lever den tilbage inden for fortrydelsestiden. Det er jo ikke alle der har de samme vaner eller præferencer.

Så kan vi andre tale om selvbyg, 1200W strømforsyning, skalering af CPU og GPU til en given skærmopløsning mv. en anden dag, i forhold til en der kommer med andre behov i den retning.
Senest rettet af TBC 13. aug 2022, 08:58, rettet i alt 6 gange.
Af Axlon
#344490
allo skrev: 12. aug 2022, 23:02 byg noget godt selv...

det er tydeligt at du ikke har forstand på hvordan og hvorledes men...- hvis du kan (har tid, overskud m.m.)/vil/gider at bruge lidt tid på det så vil det nok komme bag på dig hvor NEMT det rent faktisk er og hvor fedt et set-up du kan ende med (inkl. tastaturet - og nej, jeg tænker ikke på Logitech, Corsair, Razer og lign. mainstream halløj men noget som ER penge værd, til anlæg, skærm, de små detaljer som f.eks. kæmpe theme-musemåtte og U name it - alt efter din egen smag og selvfølgelig budget)
Det er vist tydeligt at du ikke har forstand på andres behov :D :D :D
Af Ocelot
#344494
Jeg har ikke brugt en pc i 9 år. Siden vores søn kom til verden har jeg ikke brugt den slags. Computeren blev smidt ud for længe siden. Jeg har en bærbar, men har ikke brugt den i 3-4 år, og det var kun til at overføre nogle billeder fra vores kamera. Jeg ved ikke engang hvor laderen er. Det er kun iPad vi bruger. Jeg skriver langt hurtigere på en iPad end på en pc. Jeg vil også langt hellere have noget let jeg kan tage med mig hvor jeg skal bruge det, end at sidde i et rum med en pc.
Senest rettet af Ocelot 13. aug 2022, 15:35, rettet i alt 1 gang.
Af allo
#344495
Axlon skrev:Det er vist tydeligt at du ikke har forstand på andres behov :D :D :D

det var blot et forslag og en oplysning om at det der meget nemmere og slet ikke så skræmmende (for de fleste) bygge en computer end det ser ud til

jeg havde heller ikke en PC til 30.000kr. i tankerne men om en til ca.5500kr. (forskel på 2000kr. i forhold til den første han linkede til)