Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af elcom
#331359
Købte lige Alita Battle Angel på tilbud til 49,- kr hos Apple, i 4K.

Men på app'en på mit Apple TV4K (ikke 2021) så vil den umiddelbart kun afspille den som HD (har ikke samme problem med andre film).

Hvis jeg tester i native app på mit LG eller Samsung TV, så viser den fint filmen i 4K.

Andre der har haft lignende problem?
Af steen6400
#331365
Jeg har også den gamle Apple TV 4K og da afspilles den i 4K Dolby Vision på mit LG CX.
Brugeravatar
Af elcom
#331370
Jeg åbner den via Apple TV appen på ATV4K.

Går jeg ind under mine køb, så ligger den også under 4K HDR gruppen. Men afspiller kun i HD.

Fik lige mit 2021 ATK4K ind af døren. Testede filmen i iTunes først, der er den også kun vist i HD. På Apple TV app'en blev den dog nu vist korrekt i 4K. På det gamle ATV4K var det ellers i Apple TV app'en at den var i HD.
Jeg kører i settings med 4K SDR 50Hz og match på begge.
Brugeravatar
Af elcom
#331404
Genstartede mit gamle Apple TV 4K, og testede igen i iTunes og AppleTV app'en. Nu var det alle mine film som kun blev afspillet i HD.

Efter lidt check i indstillinger har det så vist sig at være en fejl 40. I irritation over måden at Apple TV app'en starter filmene, istedet for at have en skærm med info om filmen, havde jeg været under app indstillinger fået slået feature "Hurtig start" FRA.
Denne mærkelige setting betyder åbenbart, ud over at filmen ikke starter med det samme, også at den max afspilles i fuld HD kvalitet. Og Dolby Atmos samt 4K deaktiveres.

Efter den blev slået til igen, får jeg nu fuld 4K. Indstillingen er dog fra på mit nye Apple TV 4K, og her spiller Alita stadig kun i HD i iTunes app'en. Så noget er der i vejen.