Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#326354
"Netflix and Apple both inquired if Paramount Pictures would be willing to sell the highly anticipated sequel “Top Gun: Maverick,” starring Tom Cruise, which had been due to open in theaters last summer. Based on the strength of the film’s perceived box-office prospects, the studio refused to consider offers, according to people familiar with the matter. So far, “Top Gun: Maverick” is set to debut in theaters this July."

Ifølge Wall Street Journal: https://www.wsj.com/articles/want-to-be ... 1611247554

Der er også andre interessante detaljer i artiklen. F.eks:

"Fresh off directing the highest-grossing film of all time, Disney’s “Avengers: Endgame,” filmmakers Anthony and Joe Russo struggled to find a traditional studio seriously interested in distributing their next movie, a passion project about an Iraq war veteran, according to a person familiar with the film. The Russo brothers gave up waiting and instead sold the project, titled “Cherry,” to Apple for about $40 million, according to the person, in part because they felt it would be the quickest way to reach a large audience."
#326356
Jeg tror, at Paramount vurderer filmen rigtigt, når de tror på, at den vil gøre sig bedst i biografen. James Bond kan jeg være mere i tvivl om, men der har Broccolli-familien så mange penge på spil, ligesom studiet, så der tror jeg, at de er tvungne til en biografpremiere.

IFt. Russo-brødrenes film, så er det vel ikke "unaturligt", at de større filmselskaber generelt har været lidt tilbagetrukne overfor mindre film? Searchlight Pictures kunne måske være interesserede, men jeg synes at have læst, at Disney ikke er videre interesserede i at drive studiet videre?
#326362
Både Netflix og Apple kunne nok godt finde på stadig at sende disse film i biograferne. Det har de gjort med andre film. Dog vil perioden for biografeksklusivitet nok blive væsentlig kortere end normalt.

Der sker en del på denne front fra Disney i den kommende tid. Wall Street Journal skriver, at Disney stadig ikke har aftalen på plads med Tom Hanks selvom biograffilmen Pinocchio sendes direkte på streaming.

Med tanke på alle de ting, som er sket, har jeg svært ved at se, at man går tilbage til den gamle model efter 2020 og 2021.
#326364
Rasmus Larsen skrev: 25. jan 2021, 09:53 Både Netflix og Apple kunne nok godt finde på stadig at sende disse film i biograferne. Det har de gjort med andre film. Dog vil perioden for biografeksklusivitet nok blive væsentlig kortere end normalt.

Der sker en del på denne front fra Disney i den kommende tid. Wall Street Journal skriver, at Disney stadig ikke har aftalen på plads med Tom Hanks selvom biograffilmen Pinocchio sendes direkte på streaming.

Med tanke på alle de ting, som er sket, har jeg svært ved at se, at man går tilbage til den gamle model efter 2020 og 2021.
Jeg var ikke klar over, at Apple har haft film i biograferne, men Netflix plejer da kun at gøre det med bestemte film, som får premiere i enkelte biografer rundt omkring? Ikke de store kæmpe-premierer.

Når det kommer til Disney, så tror jeg, at den afgørende beslutning bliver hvorvidt, at Black Widow får biografpremiere. Indtil nu mener jeg ikke, at filmene direkte til streaming er afgørende bevis for, at Disney endegyldigt har ændret holdning/retning ift. streaming kontra bio-premiere.
#326372
Rasmus Larsen skrev: 25. jan 2021, 10:11 Jeg tror primært det er med udgangspunkt i, at deres film skal kunne indstilles til diverse branchepriser. Det kræver en biografpremiere af en slags.
Netflix har i hvert fald gjort det klart fra dag 1 at den eneste grund til at de sender film i biografen er for at de indstille filmene til en Oscar (og lignende priser).
#326391
kabri skrev: 26. jan 2021, 09:36 Biograferne får tegnet nogle vilde skræmmebilleder for tiden, fx hvis 007 flopper så kan det blive den sidste 007 film.
https://soundvenue.com/film/2021/01/dan ... ilm-438523

Det tror jeg så ikke. Se bare hvad Disney har på planen for Marvel, Star wars osv. Disney+ kommer til at markere næste æra for sådanne franchises.
Tror ikke, at det er helt skævt vurderet ift. Bond. De seneste Bond-film har haft enorme budgetter, og der har hver gang været lidt en "det her skal bare virke"-stemning omkring premieren. Om Broccoli-familien kunne finde på at sælge rettighederne til Bond, hvis de nogensinde blev presset nok, det kunne jeg være i tvivl om.

At sammenligne Bond og Disney mener jeg til gengæld ikke, at du helt kan. Disney kan tåle at tabe penge på en film eller fem i løbet af året fordi, at de har baglandet til at afbøde tabene. Det er ikke mere end 10 år siden, at MGM erklærede sig konkurs.

Af samme grund tror jeg også, at Disney kan vælge at sende "Mulan" mv. direkte til premiere på Disney+, mens andre selskaber ville være tvunget til at afvente en biografpremiere. En streamingpremiere får muligvis ikke Disneys udgifter til at gå i 0 på Mulan, men det kan drive kunder over til Disney+.
#326392
Hvis MGM fejler så er der vel andre, som samler rettighederne til 007 op? Det er det jeg mener med, at jeg ikke tror det bliver den sidste. 007 har en så stor fangruppe at mange aktører vil være vilde for at føre det videre. Måske i en anden form... Det skal jeg ikke kunne sige :)