Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dusty
#325061
Hej
Skal hjælpe min niece med at rippe nogle Bluray serier (Friends - den udgår jo på Netflix så panikken breder sig..) over på en SSD eller anden harddisk hun kan proppe i et TV eller en Mac.
Nogen der har indspark til godt program (helst freeware) til dette. Mest enkle program er at foretrække. Undertekster skal kunne komme med. Også værdsat hvis nogle kender et billigt drev der kan bruges til operationen. Pft.
Brugeravatar
Af Vailant
#325063
Hej - jeg har brugt MakeMKV til at rippe alle mine BluRay film på min PC.
Skal de komprimeres, så kan Handbrake bruges.

Begge programmer findes til både Windows og Mac.
Af jsj
#334588
Vailant skrev: 31. dec 2020, 12:33 Hej - jeg har brugt MakeMKV til at rippe alle mine BluRay film på min PC.
Skal de komprimeres, så kan Handbrake bruges.

Begge programmer findes til både Windows og Mac.
Hej Vailant, har du prøvet at rippe uhd Blu-ray ?
Hvis ja, hvilket drev bruger du til at aflæse ?
Jeg er p jagt efter et USB drev, som kan bruges til at rippe uhd med….
Har læst lidt inde på makemkv forum, og det er lidt en jungle, at hitte ud af hvilket drev man skal bruge….
Af bromberg
#334625
Jeg har rippet et hav af dvd og Blu-Ray (er vel snart på 1000 stk) men endnu ingen 4k da jeg mangler drev til det.

Makemkv er lige til og kræver ikke megen indsigt.
Men til valg af harddisk, er der ingen grund til ssd til lagring af film, så hellere det mere plads (hvis du spørger mig).
Brugeravatar
Af Naiera
#334628
bromberg skrev: 12. sep 2021, 10:14 Jeg har rippet et hav af dvd og Blu-Ray (er vel snart på 1000 stk) men endnu ingen 4k da jeg mangler drev til det.
Har du undersøgt om dit drev kan opdateres til at kunne via firmware?
Brugeravatar
Af Naiera
#334680
Jeg har netop været nødt til at købe mit Verbatim-brandede Pioneer-drev igen (jeg fik da over fire års brug ud af det første), og det skulle kunne det der UHD ud af æsken. Måske skulle jeg lige teste det :p
Af Depechefan
#334682
Jeg har et som jeg købte udfra anbefalingerne på MakeMKV forummet, og det fungerer fint. Man skal lige holde tungen lige i munden når man nedgraderer FW, men det kan virke