Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Bør Hollywood udsende store film udenom biografer?

#317019
Med tanke på Greyhound hos Apple og Tenet der udsættes hele tiden, hvad synes I så at Hollywood bør gøre med store film?

Der sidder velsagtens mange ivrige tålmodige fans som har ventet på næste film om 007, X-men etc. Vi seere er kunderne og det er jo ultimativt os som produktet skal tilfredsstille.

Hvad mener I?
#317021
Jeg ved ikke om Greyhound var en svipser, men den ville ikke have fungeret på det store lærred. Den virkede ufærdig og ville næppe have kunne bære en biograflancering uanset hvad.

Personligt ville jeg gerne se filmene i biografen, men der begynder også at være lidt lavvande i de gode nylanceringer på lejemarkedet, så der skal snart ske et eller andet. Givet muligheden for at se en Blockbuster-titel derhjemme på premieredatoen, så ville jeg nok tage den. De få film de har prøvet af indtil nu har dog været for ringe til at jeg ville have set den i biografen uanset hvad, så jeg har til gode at teste det af.
#317025
Jeg synes at det kunne være interessant om film udkom samtidig. Det er biograferne naturligvis imod fordi de står til at miste omsætning, hvis der var en reel konkurrencesituation. Fra kundernes synspunkt ville det dog skabe øget konkurrence og større valgfrihed. Det kunne nok bidrage med at skubbe branchen fremad - det gør sund konkurrence jo ofte. :)
#317031
Jeg har gået rigtig meget i biografen hele livet op i gennem 70, 80, 90 00 10, og har altid kunne lide det store lærred og sidde i mørket og nyde en god film. Men efter at bluray og surrund sound vandt indpas har jeg set flere og flere film i hjemme biografen og kun set store Blockbuster i biografen og genset dem derhjemme.
jeg blev handicappet i 2013 og sidder i kørestol og Kan kun få en dårlig plads i biografen så nu savner jeg at kunne se en Blockbuster når den har premiere og kunne derfor godt tænke mig at film udkom samtidig i biografen og på streaming og disk (sålænge den består)
i flere år har jeg måttet vente med at se film indtil de udkom på bluray eller streaming tjenester.
jeg køber de film som jeg gerne vil se flere gange på bluray og ser resten på streaming tjenester, der er stadig stor forskel på lyd og billede.
#317036
Med den tredie mulighed (som jeg da også selv har stemt på) med som mulighed, kan det egentligt kun undre mig at en brugerafstemning (med streg under bruger) alligevel giver så mange procent stemmer på mulighed 1 og 2. Som bruger er man jo dækket fuldstændigt ind med svar 3, mens det først og fremmest kun burde være hhv. biografer og streamingtjenester der burde have udelt interesse i mulighed 1 og 2.

Så med mulighed 3 i spil undrer jeg mig egentligt over hvad man som bruger ser som begrundelsen for at vælge hhv. mulighed 1 og 2 frem for mulighed 3, når nu man som bruger jo har alle muligheder åbne ved mulighed 3?
Senest rettet af TBC 22. jul 2020, 22:10, rettet i alt 1 gang.
#317037
Jeg har selv stemt “samtidigt” uden at det står soleklart for mig.
Jeg holder fortsat meget af at se en film i bio, men der går langt imellem.
Jeg tager aldrig “chancen” længere og er overbevist om mit valg af film når jeg tager det.
Sådan var det ikke for 15-20 år siden, der tog jeg i bio også bare for at hygge mig.

Men jeg syntes er ret stor og speciel kultur dør på denne måde her. Jeg elsker simpelthen alt det der er med en biotur (pånær det at
Min blære ikke længere kan klare en hel film mere😂).
Personligt ville ikke meget ændres hvis film blev frigivet samtidigt.
Jeg ville stadig søge imod biffen for de store blockbusters - men det kan biograferne naturligvis ikke leve af.
Det har egentlig ikke så meget med pris at gøre - jeg giver gerne 2x110kr for et sæt billetter.

I bund og grund tror jeg sgu min sjældnere ture i bio drejer sig om at jeg hellere vil prøve samme film at på hjemme anlægget.
#317038
Torben Rasmussen skrev: 22. jul 2020, 09:24 Jeg ved ikke om Greyhound var en svipser, men den ville ikke have fungeret på det store lærred. Den virkede ufærdig og ville næppe have kunne bære en biograflancering uanset hvad.

Personligt ville jeg gerne se filmene i biografen, men der begynder også at være lidt lavvande i de gode nylanceringer på lejemarkedet, så der skal snart ske et eller andet. Givet muligheden for at se en Blockbuster-titel derhjemme på premieredatoen, så ville jeg nok tage den. De få film de har prøvet af indtil nu har dog været for ringe til at jeg ville have set den i biografen uanset hvad, så jeg har til gode at teste det af.
Enig - de lanceringer der har været havde ikke fået mig afsted.
Njae og dog - greyhound havde nok, men jeg var bestemt også gået hjem skuffet.

Tror nemlig mange (mig selv inkl) sortere groft i hvilke film der er en biotur “værd”.
#317044
Vi sorterer også meget i valget af film, for mig er det en oplevelse at gå i biffen, vi tager gerne ud at spise i samme ombæring, derfor gider jeg næsten ikke "spilde" det på lad os sige en komedie eller dansk film eller lignende.. Jeg vil gerne se store film med fed lyd og knald på i biffen! Det hænger også sammen med vi har en knægt på 4 som jo skal passes osv, så det er lidt en luksus ting for os at komme i bio! Og kommer det bestemt ikke så tit som jeg egentlig gerne ville.. Men ville absolut komme an på prisen ved lancering eftersom vi ikke har det store lydsystem herhjemme og kun lige har fået 55" oled!

Angående Greyhound, så vi den igår.. Startede fedt ud men ja enig i at den "manglede" lidt da den sluttede.. Som om budgettet løb ud hehe

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk


#317048
Jeg ser kun film i biografen med vennerne. Det er til gengæld også rigtig hyggeligt at lave en dag ud af det.

Er der ikke nok venner som gider at se en film i biografen, ja så må jeg vente til den kommer på BD eller streaming. Jeg er ikke typen som går alene i biografen.

Med PVOD samtidig med biograf release, så vil jeg stadig kunne se en premiere film uden at skulle vente og risikere at få den spoiled af alle de sociale medier og nyhedsbureauer.

Jeg vil ikke se færre film i biografen... Men jeg vil få muligheden for selv at nyde en premiere film hjemme i stuen. Jeg forstår simpelt hen ikke problemet i det! Selv efter at have set den i biffen med vennerne, vil jeg kunne finde på at se den hjemme. Nogle gange overser man jo detaljer.

De som helst vil se en film i biografen, de kan da bare se den i biografen. De som hellere vil se en film hjemme, de går nok i forvejen sjældent i biografen. Selvfølgelig vil det kunne betyde færre kunder til biografen. Jeg benægter ikke at der er folk som kun går i biografen fordi der ikke er andre måder at se filmen på, med PVOD vil de måske blive væk fra biografen.

Jeg ser det dog som en mulighed for biografen at forbedre oplevelsen, for det er faktisk slet ikke altid fedt at være i biffen!
Jeg syntes tit at der er folk som snakker eller leger med mobiltelefonen.
Så er der rygerne og dem som bare stinker (tough shit, men de er der). I dagligdagen vil jeg ikke bebrejde nogen, men når jeg har betalt penge for en billet, så er det da træls at ens nabo lige har løbet et maratonløb eller røget 40 Cecil...

Jeg har også fået ødelagt en scene ved at en med seer syntes det ville være sjovt at lyse med en laser på lærredet. Men da skuespilleren ikke reagerede på den røde laser markør, gik det selvfølgelig hurtigt op for mig at det bare var en idiot i salen, og ikke en sniper i bjergene. But why? Hvorfor er folk så dumme?

Og så klager biografen over at personer som jeg gerne vil kunne se en film hjemme...
#317081
Situationen blev noget værre i nat i forbindelse med konferencer og kvartalsregnskaber. Med mindre Tenet eller Mulan får bekræftet en dato i nærmeste fremtid, så skal vi helt hen til oktober/november 2020 for at finde næste store film.

Mens vi sov udskød Hollywood (næsten) alle resterende storfilm

En trist situation pt.
Vedhæftede filer
Screenshot 2020-07-24-3.png
Screenshot 2020-07-24-3.png (196.88 KiB) Vist 5754 gange
#317592
Alt handler om kroner og øre... ;)

Mulan anses langt fra som en potentiel Blockbuster jf. Tenet eller No Time to Die... og andre fremtidige filmproduktioner.

Dog gør alverdens filmstudier i disse dage deres febrilske Corona beregninger, hvorvidt Biografer vs. Streaming er den rigtige præsentation... med mindst mulig tab.

Filmindustrien, verden over, styrtbløder, hvor mange filmproduktioner enten er lukket ned og/eller aldrig vil blive realiseret.

Vi som film entusiaster går en MEGET sort tid i møde.
Senest rettet af Gromit 5. aug 2020, 19:14, rettet i alt 3 gange.
#317594
Nu er der jo lidt gode nyheder som har være i luften i en uge eller so.

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/f ... premiere-i

TENET er jo på vej 26. august, den ville jeg godt se, og så igen, så kunne jeg også finde på at leje den hjemme og tænde projektor og se den der hvis den blev udsendt som streaming.

Det er nok mest lydoplevelsen jeg kommer til at mangle.