Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dusty
#313839
Så fik jeg endelig købt Rise of Skywalker på 4K UHD - i Bilka til 249. Glæder mig til at se den. Som barn/ung var jeg aldrig fan af Star Wars. Men jeg ga' det en chance for nogle år siden da jeg købte de første 6 film (afsnit 1-3 må jeg dog indrømme er temmelig sløje). De 2 seneste i serien samt side-historie filmene er pænt gode ift. min smag.

Jeg ser ofte efter anmeldelser på the digitalbits og AVS forum i forhold til om 4K disc versioner af en film er værd at gå efter. Den der med at gå på Real or Fake 4K hjemmesiden holder ikke en meter. Der er tonsvis af faktorer der spiller ind. Men synes anmeldelse af Saga boksen er interessant hvis man har interesse i at finde ud af hvordan / med hvad original udgivelserne er optaget etc. etc.

https://thedigitalbits.com/item/star-wa ... r-saga-uhd
Af filmfreak
#313855
Jeg har set nyeste SW 4K udgave og blev noget skuffet. Problemet er undertekster som blænder en totalt. Har ikke oplevet dette tidligere med andre 4K HDR Blu-ray film. Så jeg var nødt til at slå undertekster fra for ikke at få ondt i øjnene. Tv er Sony AF8

Derudover er der ikke megen gang i Atmos højttalerne som jeg ville forvente med en SW film.
Af ferrarimik
#313856
Det med underteksterne er desværre noget jeg oplever engang imellem, specielt på mange af de første udgivelser da formatet blev lanceret , var mange titler med 100% Brightness på underteksterne. Mht. lyden Har du taget højde for at alle disney film er med meget laver reference volume levels end resten af film branchen bruger
Af ferrarimik
#313859
Det er hele lydsporet der er ca 5DB laver ved reference volume. Det kan resultere i Svag LFE og at bag/atmos speaker kan virke nærmest inaktive. hvis man lytter ved medium højt Lydtryk skal man regne med ca 4-6 mere i volume end man plejer
Af filmfreak
#313860
Ok det lyder som en simpel workarround bare at skrue lidt ekstra op. Det mener jeg også at have gjort men det hjælper jo ikke på manglende aktivitet i High channels.