Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#310743
Rasmus Larsen skrev: 27. feb 2020, 05:03 Med fare for, at min hukommelse svigter mig, så stod jeg for nogle år tilbage hos Dolby på CES-messen og jeg er ret sikker på, at de sagde, at alle over-the-ear i princippet fungerer. Det skyldes, at effekten skabes af processering i software.
Mange tak...
Jeg fik løst problemet det var en indstilling der tilsyneladende kræver noget snilde at finde. Fik et tip på Dolby s hjemmeside.
Jeg manglede at aktivere Hardwareacceleration før det virkede.
Tænk i øvrigt at et forholdsvis billigt headset fra Argon kan lyde så fremragende.
#310766
For den optimale effekt, så skal man desværre over i samme mapping af ørets pinna, så man kan afkode hvordan retningsfølsomheden af dine ører er. Vi så dette demonstreret på CES for to år siden og det var imponerende hvordan man kunne skabe så detaljeret et landskab blot ved at udmåle hvordan ørene opfanger lyden fra forskellige retninger og så tilpasse en algoritme til lige netop dig.
Af BrunoB
#310767
@Torben
Lyder som noget i retning af det som Creative lancerede med deres lille SX-FI dims - hvor man via an app uploader billeder af sit ansigt + ører for så at få skrædersyet lyd til sin headphone
#310782
Mine Sony hovedtelefoner har en app, hvor du kan tage et billede af øret. Jeg har ikke testet det endnu, men jeg tror det er “light”-versionen af det vi prøvede på CES.