Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rainbird
#296511
Hej folkens, Disney har jo ikke tidligere syntes det var indsatsen værd at sætte danske undertekster på deres UHD blurays, men både på Gucca og Elgiganten står de nyudgivede Captain America: Winter Soldier og Civil War til at have danske undertekster. Er der nogen der har købt dem og kan bekræfte at det passer?

Mvh. Kasper
Brugeravatar
Af bbplayer
#296512
Du skal huske, at Blu-ray som også er i samme boks, helt sikkert har disse tekster, og det har også dannet grundlag for at elgiganten har påpeget det i tidligere udgivelser, som altså ikke var UHD relateret selvom det var på UHD udgivelsen de skrev det.

Så mon ikke indpakningen snyder som altid, og UHD skiven ikke har det som altid.
Af Rainbird
#296513
Men Infinity War står ikke med danske undertekster hos Elgiganten, og Gucca plejer også at være gode til at have de reelle undertekster skrevet op. Så måske er det bare en fejl, men det virker også usandsynligt at de begge har lavet fejl i det.
Af Vasen
#296533
Ingen af de Disney UHD jeg har købt har haft danske tekster på UHD disken, kun på den medfølgende blu-ray.
Der er ikke DK tekst på UHD:
https://cdon.dk/film/captain-america-ci ... t-46902230
Selvom der står import, så er det den nordiske udgivelse.
Af Rainbird
#296740
Gucca har også opdateret deres oversigt, så filmene nu står til at have de samme undertekster som de tidligere. Øv øv. Jeg sætter mig tilbage og håber på at danske undertekster bliver tilføjet, ligesom de norske og svenske blev det.
Af Vasen
#296742
Tror jeg ikke du skal regne med. Disney har selv meldt ud at de ikke mener der er penge i at lægge danske tekster på i norden. Vi må se hvad de kommer til at tilbyde på Disney+ streamingplatformen. Se post 3 på DAHF:
http://dahf.dk/viewtopic.php?f=16&t=46756
#296910
Suk. Når, men det er da rart at have en begrundelse i det mindste, selvom jeg ikke kan lade være med at tænke på hvor meget det har skadet deres salg ikke at have underteksterne. Min personlige taktik har været, og vil fortsætte med at være, at købe de almindelige blu-rays når de rammer de 50 kr, når jeg ikke kan få den bedste kvalitet i et ordentligt release alligevel. Og det er selvom jeg gladeligt køber UHD blu-rays til nypris ellers. :s
#300140
Den kommende Avengers vil heller ej have danske eller finske undertekster. Hvorfor skal jeg stilles dårligere end piraterne?

Hvis jeg køber filmen i 4K, så bliver jeg straffet for at have en pirat version liggende med danske undertekster...