Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#291091
Hej.
Jeg har for nylig købt Game of Thrones sæson 7 på Blu-Ray.
Jeg kan vælge audio spor Dolby Atmos i menuen, men min
soundbar (Samsung HW-N960) vil ikke afspille Atmos lydsporet.

Jeg har en anden film på Blu-Ray (Fantastiske Skabninger og hvor de findes) og her sendes Atmos audio signalet uden problemer til soundbaren.

Kan der være fejl i BD boksen med GoT sæson 7

Eller andre forklaringer til hvorfor Atmos signalet ikke afspilles ?

Mvh Torben
#291093
Jeg har læst et review af diskene, hvor de oplyser, at den automatisk vælger "Dolby Digital 5.1", så selv om det ser ud til, du har valgt Atmos-lydsporet, så prøv lige at tjekke at du rent faktisk har valgt "Dolby TrueHD 7.1 core" i menuen.
En anden mulig forklaring på, det ikke virker, er afhængig af hvilket TV du har, og hvordan du har tilsluttet det?
Hvis du ikke har tilsluttet din afspiller direkte til soundbaren, vil du sikkert ikke kunne afspille Atmos som en del af et Dolby TrueHD-lydspor, men kun som den lossy version i forbindelse med DD+, hvilket Game of Thrones ikke indeholder...
#291104
Yes, man skal aktivt gå ind og vælge Atmos, ellers får man DD. Får fint Atmos ud her.
#291631
Hej alle. Tak for svar og jeres forslag.
Min Blu-Ray er forbundet direkte via HDMI til soundbar'en.
Mit tv er Philips 55POS9002 og min afspiller er en Panasonic DMP-BD65.

Jeg har forbundet tv samt soundbar med HDMI via HDMI1/ARC/MLH fra tv til HDMI ARC på soundbar'en

Jeg kan ikke vælge "Dolby TrueHD 7.1" fra Game of Thrones audio menu, her kan kun vælges mellem Dolby digital 5.1 og Dolby Atmos (samt en del flere 5.1 signaler på engelsk/fransk/tysk).

Min Blu-Ray afspiller er sat til "multichannel 7,1 auto" under afspillerens hovedmenuen.

Samsung HW-N960 afspiller fint et Dolby Atmos signal fra en anden Blu-Ray disk (Fantastiske Skabninger og hvor de findes) - soundbaren kvitterer med at vise Dolby Atmos i displayet i højre side.

Kan der være en fejl på selve Blu-Ray boksen ? Jeg har prøvet med alle 3 disks, samme resultat - ingen Atmos afspilning.

Jeg har desværre ikke andre disks med Atmos signal, men må prøve at købe/låne en anden film og se om jeg kan få Atmos her.

Mvh Torben
#291633
Jeg får fint Atmos, på alle mine GOT BD.
Prøv at vælge bitstream på din afspiller, da selve processen med Atmos jo sker i din soundbar.
Ved ikke om" 7.1 auto" er bitstream eller PCM. Hvilken afspiller bruger du?

Edit: havde overset at det er en ældre Panasonic. Prøv at sætte den til bitstream, det burde virke. :)
#291689
Hej Pede8000. Tak for hint. Min Blu-Ray afspiller var allerede sat til afspilning i Bitstream, men i en anden menu / noget ala "downscale PCM" som jeg ændrede til OFF - og HOPLA, så kom der Dolby Atmos ud af min soundbar... : :)
Nu skal jeg vist opleve hele GoT sæson 7 igen, men for fuld Atmos udblæsning.
Takker for hjælpen.
Mvh Torben