Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mundt
#122476
Halløj.

Har købt det nye Gt5 og satte det op til 3d. Jeg synes der er ekstremt meget crosstalk på intro delen og i menuen. Er det mine øjne den er gal med eller oplever andre også det?

Jacob
Af Thor-thor
#122483
Udklip fra anmeldelsen af din skærm:

".....så har Samsung C8705 problemer med 3D crosstalk, hvor 3D billedet til det venstre og højre øje ikke adskilles fuldstænding. Dette skaber et spøgelses-effekt i billedet, som kan være distraherende, og dette påvirker 3D billedkvaliteten negativt på Samsung C8705. "

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1277374935
Af mundt
#122495
Ja den test har jeg godt læst og de seneste opdateringer har hjulpet meget på det. Den viser generelt et udemærket 3d billede.. Især Grand Canyon står rigtig flot, så den test kan jeg ikke rigtig bruge til noget.
Men selvfølgelig, hvis der er en bruger herinde med en 3d plasma og GT5 som fortæller at det hele bare står knivskarpt, må jeg æde mine ord.

Det skal sige at det står fint, når man kører baner, men introbilledet ser noget vildt ud
Af neroniller
#122499
jeg har selv 50VT20 og spiller GT5 på det, men syntes at 3D effekten er meget ringe, især i forhold til Mototstorm 3D og Wipeout 3D spillene.

er der nogen der har nogen erfaringer med og stille på de 3D indstillinger i GT5 menu??
Af Janckey
#122510
Jeg har et Samsung ps50c7700, og der oplever jeg to billeder af det samme, når jeg kører i Wipeout. kan det være det samme? Jeg ved det ikke er crosstalk, da billedet næsten slet ikke bevæger sig ;;)
Af akanhjo
#122518
Jeg har ps50c7705 samsung og har også gt5. Jeg synes 3D delen er skuffende. Godt nok er der lidt dybde, men jeg er så skuffet at jeg er i tvivl om jeg har slët 3d delen rigtigt til. Jeg aktiverer 3D på spillet og sl¨fjernsynet på 3D og så sku det køre, men skuffende effekt....

Nogen der ved noget om det skal hedde "side by side", eller noget?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#122519
mundt skrev:Ja den test har jeg godt læst og de seneste opdateringer har hjulpet meget på det. Den viser generelt et udemærket 3d billede.. Især Grand Canyon står rigtig flot, så den test kan jeg ikke rigtig bruge til noget.
Men selvfølgelig, hvis der er en bruger herinde med en 3d plasma og GT5 som fortæller at det hele bare står knivskarpt, må jeg æde mine ord.

Det skal sige at det står fint, når man kører baner, men introbilledet ser noget vildt ud
Jeg har prøvet mere senere firmware, men min oplevelse er, at crosstalk stadig er alt for markant.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#122520
akanhjo skrev:Jeg har ps50c7705 samsung og har også gt5. Jeg synes 3D delen er skuffende. Godt nok er der lidt dybde, men jeg er så skuffet at jeg er i tvivl om jeg har slët 3d delen rigtigt til. Jeg aktiverer 3D på spillet og sl¨fjernsynet på 3D og så sku det køre, men skuffende effekt....

Nogen der ved noget om det skal hedde "side by side", eller noget?
Skærmen skal selv oplyse, at der findes et 3D-signal. Hvis du manuelt trykker på 3D-knappen, så slår du blot 2D-til-3D-konvertering til.
Af selliah
#122521
Jeg må give mundt ret, jeg har samme fjernsyn og synes også at efter update og nogle indstillinger jeg fandt på nettet så er 3D blevet MEGET bedre, men jeg oplever ingen problemer i GT5, ringe 3D ja men fornemmer ikke croostalk :)
Af trykkertor
#122523
1. Har nu selv prøvet GT5 i 3D.
Det står knivskarpt hos mig på min Samsung 63" Plasma (C7705).
Intet crosstalk eller uskarpe billeder.

2. Jeg har meget lidt troen på at firmware kan føre til mindre crosstalk på LCD/LED skærme.
Det er teknologien i sig selv som ikke er god nok p.t. på de skærme.
Så kan man altså ikke få teknologien til at yde på et meget højere niveau med blot en firmwareopdatering.

3. Jeg oplever at endel har svært ved at få gode 3D-oplevelser via PS3.
Og i 4 af 5 tilfælde viser det sig at de ikke aner hvordan en aktiverer og viser korrekt 3D.
Nogle trykker blot på "3D-knappen" til tv, og tror de har 3D.
Andre forstår ikke at PS3 skal registrere dit fjernsyn som et 3D-apparat.
Hvis PS3 og fjernsyn snakker korrekt sammen, så aktiveres altså 3D automatisk i tv når en aktiverer 3D i spill-indstillinger.
Så at aktivere 3D i spillet, og så trykke 3D på tv er en ren brugerfejl af brugere der aner meget lidt om hvordan tingene fungerer.
Af Martin Sjøstrand
#122539
Har du prøvet at stille på graden af 3D i GT5 menuen? Du kan jo vælge, mener jeg, 1-5 i intensitet
Af akanhjo
#122540
Har netop tjekket om fjernsynet selv registrerer at der bliver slået 3d til, og det gør det. Men jeg ved ikke om mit fjernsyn er blevet registreret af playstationen.
tryk. har du en lille vejledning til os knap så kyndige? :)
Af selliah
#122565
akanhjo: Under opsætning menuen i XMB på ps3 går du under skærm også skal 3D så på automatisk også skal du indstille skærmens størrelse i tommer ;)