Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af SquiRe
#119497
Hej jeg købte en PS3 her for godt en 9-10 dage siden, men er kommet i tanke om at jeg ikke har forsikret den? er det vigtigt at forsikre en konsol eller er dens 2 års reklamationsret godt nok hvis der skulle opstå problemer. jeg køber ikke dyre ting ret ofte jeg gav cirka 2300 kr for en 160gb version af maskinen.
#119498
SquiRe skrev:Hej jeg købte en PS3 her for godt en 9-10 dage siden, men er kommet i tanke om at jeg ikke har forsikret den? er det vigtigt at forsikre en konsol eller er dens 2 års reklamationsret godt nok hvis der skulle opstå problemer. jeg køber ikke dyre ting ret ofte jeg gav cirka 2300 kr for en 160gb version af maskinen.
Ja, der er 2 års reklamationret, og 14 dages returret. Husk bare at gemme bonen.
Af BrianH
#119500
Det lyder som om du slet ikke ved, hvad du ville have forsikret den imod.
Brugeravatar
Af SquiRe
#119503
jeg er ikke meget inde i nye elektronik regler/forsikring da jeg ikke køber elektronik ofte men jeg har ringet til elgigantens kundeservice nu og de siger umiddelbart at jeg skal tage produktet med tilbage, spørgsmålet er om det er det hele eller bare maskinen men jeg tager bare det hele med nu inden de 14 dage løber ud. Tak for hjælpen det er bare ærgeligt man ikke kan ringe direkte ned til butikken og finde ud af hvor meget af de ting jeg skal have med
Af barney
#119544
Jeg plejer ikke at købe tillægsforsikring til elektronik i det prisleje. Du har jo de to års fabriksgaranti og passer du nogenlunde på din ting, så får burde den holde i flere år.

Du skal også tænke på at to år er "meget" for elektronik. Maskinen er sikkert ikke meget mere værd til den tid end det du betaler for en tillægsforsikring i dag.

Valget er selvfølgelig dit ;-) men jeg havde helt sikkert gemt pengene eller købt et ekstra spil.
Af kskruger
#119547
SquiRe skrev:Hej jeg købte en PS3 her for godt en 9-10 dage siden, men er kommet i tanke om at jeg ikke har forsikret den? er det vigtigt at forsikre en konsol eller er dens 2 års reklamationsret godt nok hvis der skulle opstå problemer. jeg køber ikke dyre ting ret ofte jeg gav cirka 2300 kr for en 160gb version af maskinen.
Hvis du ønsker at forsikre din PS3, så kan du nå det endnu, det skal bare ske indenfor 14 dage, fra købsdato. Se evt. mere på deres hjemmeside:

http://www.securator.dk/

Men om det er pengene vær, det er op til dig, personligt synes jeg det ikke. Især når prisen på din PS3 er så lav.
Jeg ved ikke om Elgiganten, kan sælge de forsikringer billigere.
Af mhca
#119567
Jeg ville helt sikkert ikke forsikre den...

Man skal efter min mening kun forsikre, hvis man ikke har råd til at erstatte det, der går i stykker, hvis man da i dette tilfælde overhovedet har behov for at få det erstattet.

Husk på, at det generelt er en dårlig handel at købe en sådan forsikring, ellers ville forsikringsselskaberne jo ikke tjene penge på det :-)

Og en konsol til 2300 kr... Jeg kan godt forstå, hvis det har taget dig noget tid at spare sammen, og det vil være trist hvis noget går galt... Men det er altså for småt til at forsikre.

Det eneste elektronik, som jeg har forsikret, var en bærbar til 14.000 kr. som jeg skulle have med i skole hver dag. Der var risiko for at folk snublede i ledningen, der blev væltet vand/cola i tastaturet, eller at den blev våd i tasken..
Jeg kan ikke se, at der er nogen risiko for lignende ting på din Playstation, som jo ellers dækkes af reklamationsretten.