Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
#118933
Jeg tror det er et Scart kabel, og det virker glimrende. Du få bare ikke digital billede og heller ikke HD overført.
Af Mysen
#118934
Hajfu skrev:
maskus skrev:For gud skyld køb ikke et hdmi kabel til 250,- du kan på det nettet, enddag med guldbelægning til 59 kr! Billigere og dyrere alt efter længde. Sendes dag til dag! NB. jeg arbejder der ikke eller har aktier eller whatever; men det er absolut det billigste sted.
/martin
Er det sikkert at det kommer fra dag til dag.?
Ja... Men fordi det er torsdag idag og deres butik er lukket, får du det først mandag. Eller lørdag, hvis du gider betale for det... (Post dk gebyr)
Af Hajfu
#118936
Mysen skrev:Jeg tror det er et Scart kabel, og det virker glimrende. Du få bare ikke digital billede og heller ikke HD overført.
jeg aner intet om kabler..så av er scart?
Af mhca
#118939
Så vidt jeg ved, så er AV kablet udstyret med et gult composite stik. Det kan tilsluttes på de fleste fjernsyn, mener jeg.

Det er dog elendig kvalitet :-) Men du kan da godt få leget lidt med den alligevel.
Jeg vil i hvert fald bakke op om, at 250 kr. for et HDMI kabel er absurd.
Af mhca
#118940
Mysen skrev:Den slags spil, du nævner, eksisterer skam stadig i høj grad. Det er bare Wii, der har den slags. Mario cart til wii er ikke meget anderledes end det du fandt til SNES. Man kan også hente en del af de nostalgiske spil på xbox' live store. Jeg har købt Street Fighter 4 til PS3. Et meget velanmeldt, men det kræver sq lige en kammerat med ligeså mange tømmermænd som jeg selv, for at gøre det rigtig sjovt.
Ja, jeg er klar over, at Wii bl.a. har Mario Kart, men jeg ved ikke, om der produceres lige så mange lignende spil til PS3.

Du får det til at lyde som om, at Xbox Live tilbyder flere af den slags spil, end der tilbydes til PS3.

Det er sjældent, at jeg har overnattende gæster, men dit eksempel illustrerer det meget godt: Simple spil til lidt sjov, som ikke kræver en alt for stor indsats, og som kan spilles i kortere tid ad gangen.
Af Mysen
#118941
PS3 har ikke mange af den slags spil. Der er lavet nogle meget gode og simple spil, men Xbox har efter min mening et større udvalg af den slags ;)
Af mhca
#119072
mhca skrev:....
Jeg kigger pt. på at bestille følgende fra Amazon:
Playstation 3 Slim 320GB
Ekstra Dualshock Controller
Playstation Move starter kit (gratis del af bundle)
HDMI kabel
Fifa 2011 (15 pund som del af bundle)
Uncharted 2
Assassins Creed 2 (selvom jeg lige har købt det for 39 kr. til PC).

Det koster i alt knapt 3.200 kr.
Men det er så både med PS Move, Extra controller og 3 spil, som jeg håber er interessante.
Dog vil jeg gerne bruge den til social gaming fra sofaen, hvor jeg er i tvivl om det ikke kun er Fifa, der er spændende.
Jeg har netop undersøgt prisen for de tilsvarende varer købt i Elgiganten til deres internetpriser.

Der vil de samme produkter tilsammen koste ca 4100 kr....
Af mhca
#119358
Nå, min tøven var lidt dum. Det betød en stigende kurs for punden i forhold til DKK. Desuden sluttede PS3 + Move tilbuddet også og blev overtaget af et 70 pund dyrere tilbud.

Så nu har jeg bestilt lidt anderledes:
PS3 Slim (250 GB) med Modnation Racers - gl. Mario Kart nostalgi :-)
Extra Dualshock controller (især til Modnation Racers)
2
Vanquish (action-spil)
Assassins Creed 2 - Game of the Year Ed.
Uncharted 2

I alt £371.78. Afhængigt af vekselkursen, så bliver det nok i alt 3200-3300 kr. Ca 800 kr. mindre end danske priser.
Jeg glæder mig :-)

Jeg kan jo altid ønske mig / eller købe PS Move senere hen, hvis jeg synes, det er det værd.
Af Hajfu
#119376
mhca skrev:Nå, min tøven var lidt dum. Det betød en stigende kurs for punden i forhold til DKK. Desuden sluttede PS3 + Move tilbuddet også og blev overtaget af et 70 pund dyrere tilbud.

Jeg kan jo altid ønske mig / eller købe PS Move senere hen, hvis jeg synes, det er det værd.
Hvad gør du hvis den går i stykker eller noget lignende,...hvem sender du den så til reparation hos, garanti , hvordan står det til.
Har du bestil hos amazon.co.uk, går jeg ud fra siden det er pund du snakker om.

Glæd dig til uncharted 2, har lige gennemført det...det er et virkelig fedt spil. utrolig smuk og musikken er så "chiller", tibetanske munke musik :)
Af mhca
#119396
Hajfu skrev:
mhca skrev:Nå, min tøven var lidt dum. Det betød en stigende kurs for punden i forhold til DKK. Desuden sluttede PS3 + Move tilbuddet også og blev overtaget af et 70 pund dyrere tilbud.

Jeg kan jo altid ønske mig / eller købe PS Move senere hen, hvis jeg synes, det er det værd.
Hvad gør du hvis den går i stykker eller noget lignende,...hvem sender du den så til reparation hos, garanti , hvordan står det til.
Har du bestil hos amazon.co.uk, går jeg ud fra siden det er pund du snakker om.

Glæd dig til uncharted 2, har lige gennemført det...det er et virkelig fedt spil. utrolig smuk og musikken er så "chiller", tibetanske munke musik :)

Så kontakter jeg nok i første omgang Amazon og hører, om jeg med fordel kan kontakte Sony i Danmark, eller om de sender en retur-label.
Jeg har et par steder læst folk være ganske positive omkring deres håndtering af retursager.
I øvrigt har jeg allerede mailet en del med dem, og de har været gode til at svare fyldestgørende og venligt, bortset fra en enkelt misforståelse. Så jeg er positiv.

Hvis den går i stykker, så må jeg tage den fra det tidspunkt.

Og ja, det er pund, som jeg taler om. Det har jeg da også skrevet, og du har endda citeret mig, hvor jeg skriver pund ;-)

Jeg ser frem til at modtage den, selvom det tager lidt længere tid end fra DK.

Mvh. Martin
Af Marnches
#123341
XBOX360 SLIM 250GB (~1800kr)

Pros:
Næsten lydløs.
Stort og gennemført onlinesystem
Mange spiltitler, bla. Halo.
Billig
Bedre controllers
Udseende
Mange flere spillere

Cons:
Online system koster penge
Ingen BLU-RAY

PS3 SLIM 320GB (2400kr)

Pros:
Næsten lydløs
Gratis onlinesystem
BLU-RAY
Udseende

Cons:
Mangelfuldt onlinesystem
Dårlige controllers
Dårlige spiltitler
Dyr
Færre spillere