Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
#118362
Tillykke med den... :)

Her lige et eksklusive spilanmeldelser:

God of War 3... (Måske endda triologien, for det er dælme en fed historie)

Metal Gear Solid 4. Igen en serie man bør spille fra start, men 1eren er bare fra forrige årti og man har nok vænnet sig til minimum PS2 grafik for længst.
Af trykkertor
#118371
causelessmeteor skrev:Har haft xbox360 før og var helt afhængig af halo, den fedeste spil serie til dato efter min mening, men xboxen larmede så meget at jeg nærmest fik hovedpine af at spille på den og solgte den derfor på dba.
Jeg har PS3.
Har haft den første Xbox360 der larmede.
Solgte den pga jeg ikke havde HDMI på den jeg behøver HDMI til vores nye skærm.
Købte den nye sorte Xbox360 slim.
Og jeg kan sige dig følgende. Den nye Xbox360 er stille som natten. Fordelen er jo at den leveres med 250GB Harddisk og alle spil kan kopieres ind på den. Så hver gang jeg køber et nyt spil, kopierer jeg det ind på boxen. Dermed skal skiven ikke spinne når jeg spiller.
Og Xbox360 er lige så stille i starten, som efter 3 timer med gaming.

Og nyeste Halo Reach siges jo at være det bedste i Halo-serien til nu.

Min PS3 bruger jeg kun til mediastreaming, og en SJELDEN gang et ekslusivt spil.
Alle spil der findes til såvel PS3 som Xbox360 køber jeg SELVSAGT til Xbox360, for den kan jeg bedst lide.

Så hvis du er bange for larm og støj kan jeg kun anbefale nye Xbox360. Jeg er dybt imponeret over hvor lidt den larmer selv efter 3 timer intens gaming.
Af Gaco
#118403
causelessmeteor skrev:Den nye ps3 slim skulle efter sigende også levere bedre fps i forhold til ps3 fat, så jeg på youtube. Det er da rimelig nice :-) Bliver godt til min lg 50 tommer :-)
Den nye PS3 er ikke hurtigere i spil end den gamle.
causelessmeteor skrev:Står i samme situation, at jeg også skal vælge imellem xbox360slim med kinect og ps3med move :-)

Har haft xbox360 før og var helt afhængig af halo, den fedeste spil serie til dato efter min mening, men xboxen larmede så meget at jeg nærmest fik hovedpine af at spille på den og solgte den derfor på dba.

Og nu er der kommet kinect og move og ved ik lige hvad jeg skal vælge.

Hælder mest til ps3 på grund af præcisionen af move og plus det ser sjovt ud, men så igen er kinect uden controller og det er da rimelig cool:-)

Gears of war var også fedt at spille på xbox og xbox controller ligger bare bedre i hånden, men den har ikke blu-ray og det er for mig et kæmpe minus. Larmedelen er dog et overstået kapitel efter hvad jeg har set på youtube.

Hvis microsoft bare havde smidt blu-ray ind i deres nye konsol, så havde jeg været solgt:-) Men som tingene er nu, så bliver det nok en ps3 320gb som er til salg i el-gigaten med move, ekstra controller, champion sports og så lige et ekstra spil, hvilket spil er et must have til ps3? Killzone, L4d, dead rising eller andet? Er mest til shootere.
Det lyder altså som om at alt taler for Xbox360'eren undtagen den manglende BD. Og igen medmindre du sidder med et 50"+ størrelse fjernsyn og 10k+ surround system så vil film streaming kvalitetsmæssigt være det samme som BD for dig i praksis - og HD streaming stormer frem, så jeg synes altså at Xbox360 lyder mest rigtig for dig. Og hvis du nogensinde har elsket Halo så køb uden tøven: http://www.amazon.co.uk/Halo-Reach-Eric ... 841494208/, http://www.amazon.co.uk/Halo-Flood-Will ... 41494216/r og http://www.amazon.co.uk/Halo-Strike-Eri ... 1841494224 - de første tre bøger i roman serien. De er helt fantastiske, du vil ikke fortryde det.
Af barney
#118722
Lige en ting som vist ikke er nævnt, xbox'en fungerer rigtigt godt med Windows mediacenter delen, hvis du tænker på at se film fra din computer uden at skulle forbinde til tv'et og stadig vil kunne bruge computeren under streaming. Jeg bruger ikke andet til film.

Ellers kan jeg kun tilslutte mig de andres indlæg.

Find ud af hvilke spil du spiller og prøv eventuelt de to controllere mod hinanden. Jeg synes f.eks. at xbox controlleren er bedre pga. af den kortere vandring på "joystickene", så man ikke får trætte tommelfingre under en lang fifa turnering ;-)

Lige til sidst - hvis din primære gaming foregår på PC og den kan trække de nyeste spil, så tror jeg ikke, at du får spillet meget på en konsol. Hvis det er for at spille fifa eller lign. med vennerne engang imellem kan du evt. overveje at købe brugt. Der får du meget for 1000-1500 kr.
Af Holger jespersen
#118725
Hvis man er indehaver af et 3D TV er PS3 et must, da man snart via en software update kan spille i 3D på PS3 :)
Af sumus
#118733
Ps3 er allerede opdateret til 3d spil og film, der kommer mubi film service nu her i okt. samt meget mere senere... blu-ray er her for at blive og filmene bliver hele tiden biligere. "Til xbot folket, hvad laver i på flatpanels, her går vi op i fuld HD og lyd, ikke børne konsoller :p " hehe
Af Hajfu
#118797
mhca skrev:
Hajfu:
Hvis du køber en PS3 i den kommende tid, vil du så ikke skrive, hvilken firmware, der ligger på den ved modtagelse. Evt. også hvor du har købt den....?

Mvh. Martin
Jeg skal ud på fredag og købe den i elgiganten.
Jeg går ind på deres hjemmeside og får dem til at lægge den til side til internet pris og ikke butikpris. Der er en funktion i indkøbskurven der hedder "collectstore" som ikke koster noget.

En 160 gb koster 2399 i butikken, mens en 320 gb koster 2299 over nettet og en 160 gb koster 2269, så de sætter den til sidde og jeg henter den i butikken til net pris, eller de kan levere den gratis.

Jeg giver dig besked angående firmware.

Hvilke spil kan du foreslå.
Tænker på at købe to af følgende:
Assassins Creed 2
Uncharted Amongst Thieves
Gta 4

Helst et godt multiplayer og en god singelplayer
Lidt action og adventure
Af Gaco
#118803
Hajfu skrev:
mhca skrev:
Hajfu:
Hvis du køber en PS3 i den kommende tid, vil du så ikke skrive, hvilken firmware, der ligger på den ved modtagelse. Evt. også hvor du har købt den....?

Mvh. Martin
Jeg skal ud på fredag og købe den i elgiganten.
Jeg går ind på deres hjemmeside og får dem til at lægge den til side til internet pris og ikke butikpris. Der er en funktion i indkøbskurven der hedder "collectstore" som ikke koster noget.

En 160 gb koster 2399 i butikken, mens en 320 gb koster 2299 over nettet og en 160 gb koster 2269, så de sætter den til sidde og jeg henter den i butikken til net pris, eller de kan levere den gratis.

Jeg giver dig besked angående firmware.

Hvilke spil kan du foreslå.
Tænker på at købe to af følgende:
Assassins Creed 2
Uncharted Amongst Thieves
Gta 4

Helst et godt multiplayer og en god singelplayer
Lidt action og adventure
Så ville jeg nok snuppe Uncharted 2 hvis det skulle være én af dem.
Af maskus
#118807
Du kan sagtens få net-rabat i butikken, også med spil. Købte en ps3 til net pris samt to spil; meget nemt at tjekke, før de gør det selv i butikken, og wupti, så har du "sparet". Jeg "sparede" 450 kr i dag, sælgeren blev lidt ærgelig over, at jeg ikke skulle have hdmi-kabel til :)

god gaming

Martin
Af mhca
#118814
Jeg har selv lige købt Assassins Creed 2 til PC for 39 kr.
Jeg tror ellers, at det er meget sjovere at spille på PS3 omend grafikken nok er knapt så flot.

Jeg har dog ikke prøvet andet end at spille 20 minutter, da jeg skal aflevere mit 150 siders eksamensprojekt på søndag.

Men læs nogle anmeldelser af de nævnte spil og vælg ud fra, hvad der lyder som om, at det mest er din stil.
Af Hajfu
#118821
maskus skrev:Du kan sagtens få net-rabat i butikken, også med spil. Købte en ps3 til net pris samt to spil; meget nemt at tjekke, før de gør det selv i butikken, og wupti, så har du "sparet". Jeg "sparede" 450 kr i dag, sælgeren blev lidt ærgelig over, at jeg ikke skulle have hdmi-kabel til :)

god gaming

Martin
Så du foreslår at jeg ikke får det lagt til side eller hva, :)
Jeg skal have det hele også hdmi kabel samt to spil.
Andet gear du kan anbefale.?
Af mhca
#118878
Det har været utroligt lækkert med den gode debat og saglige argumenter i denne tråd, som Hajfu oprettede.

Jeg er personligt stadig meget fristet af PS3'eren, selvom Xbox 360 virker interessant både som Mediecenter og til gaming.


Playstationen frister mig muligvis af nedenstående grunde:
- Det er en nyere platform, hvilket muligvis kan være en force for dens levetid eller fremtidige muligheder.
- Den har en browser, omend den ikke er super god.
- Den kan bruges med Bravia Sync, så medieafspilning kan styres med min normale Sony fjernbetjening.
- Den har BluRay som bonus til film. Den kan afspille 3d-film og 3d-spil.
- Jeg har ingen ønsker om specifikke exclusives.
- Den er gratis at spille online på, dvs. spontan online gaming, hvis jeg skulle fristes. Er sikker på, at jeg ikke vil bruge online-delen nok til at have årligt medlemsskab.


Jeg kigger pt. på at bestille følgende fra Amazon:
Playstation 3 Slim 320GB
Ekstra Dualshock Controller
Playstation Move starter kit (gratis del af bundle)
HDMI kabel
Fifa 2011 (15 pund som del af bundle)
Uncharted 2
Assassins Creed 2 (selvom jeg lige har købt det for 39 kr. til PC).

Det koster i alt knapt 3.200 kr.
Men det er så både med PS Move, Extra controller og 3 spil, som jeg håber er interessante.
Dog vil jeg gerne bruge den til social gaming fra sofaen, hvor jeg er i tvivl om det ikke kun er Fifa, der er spændende.

Findes der nogle billige sociale spil, evt. blot simple old-school platform-spil eller race-spil, hvor man kan skyde hinanden osv?
Af Hajfu
#118891
mhca skrev:Det har været utroligt lækkert med den gode debat og saglige argumenter i denne tråd, som Hajfu oprettede.
Dejligt at høre at du påskønner min debat..kunne være lækkert med "thumbs up" funktionen som i Youtube, hvis det altså allerede ikke findes herinde :)

Der er ikke mange spil der kan klare to player, ikke så vidt jeg husker.
CALL OF DUTY MODERN WARFARE 4 kan anbefales som det yperste af det allerbedste til det. Det kan klare det. DU SKAL KØBE DET!! En af de fedeste spil at spille bare i sig selv måske lidt kort, men for ikke at snakke om multiplayer funktionen, alt for fedt skruet sammen.. også kan du nyde det med en ven,..ved ikke om det kun er på samme hold.
Jeg vil sige at du skal købe det hvis du tænker på at spille med andre.
der kan vidst være flere end 2 med, men det er ikke så sjovt så bliver skærmene for små.
Af andre spil er der:
prostreet, ridge racer, army of two, Resistance...mange bilspil kan nok godt klare det.

Men den genre er desværre ved at uddø-- :(

(Husk at køb fra det rigtig amazon. Og husk at du nede i elgiganten kan få nogenlunde det samme til lignende pris, mens du så har et hurtigt sted at tage hen og fixe den hvis den går i stykker eller vil bytte den. Men det er op til dig om du er villig til at gøre det. Jeg skal derned og købe 320gb, uncharted 2, hdmi, og gt4 eller assassins creed 2. 400 for 2 spil ca. , 2300 for ps3, 250 for hdmi...en allround pakke. det med ekstra joypad og det movestick aner jeg ikke til hvad man dog skal bruge til, hvilke spil er derude som kræver det?? det ville jeg personligt overveje at købe over nettet men kunne ALDRIG finde på at købe en konsol over nettet bare for et par hundrede kr.)
Så jeg har fået elgiganten til at sætte alt det til side fra deres netbutik til netpriser og henter det imorgen til netpriser og ikke den latterlige butikspris, 160 gb til 2399 lol. Du har også gratis levering hvis du ønsker det leveret. og du kan bestille gennem kundeservice.
Af maskus
#118908
For gud skyld køb ikke et hdmi kabel til 250,- du kan på det nettet, enddag med guldbelægning til 59 kr! Billigere og dyrere alt efter længde. Sendes dag til dag! NB. jeg arbejder der ikke eller har aktier eller whatever; men det er absolut det billigste sted, jeg har fundet.

Eks. AV-cables.dk

Har selv købt der, og de kabler er suveræne til almindelige menneskers forbrug...

:)
/martin