Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#106239
Det er de almindelige - extended er ikke udkommet endnu. Før du køber, så skal du på forhånd vide, at kvaliteten af især den første er utrolig ringe. Det ligner en DVD-skive og ikke HD på nogen måde. 2'eren skulle være bedre, men jeg har ikke haft tid til at se den endnu. 3'eren skulle derimod være OK (ikke reference).

Jeg købte selv ovenstående box for nogle måneder siden, men vær samtidig OBS på, at der ikke er danske undertekster - kun engelske med tekstning for hørehæmmede (dvs. ting som "door slams", "dog barks").
Af Kozz
#106249
yakken skrev:Det er de almindelige - extended er ikke udkommet endnu. Før du køber, så skal du på forhånd vide, at kvaliteten af især den første er utrolig ringe. Det ligner en DVD-skive og ikke HD på nogen måde. 2'eren skulle være bedre, men jeg har ikke haft tid til at se den endnu. 3'eren skulle derimod være OK (ikke reference).

Jeg købte selv ovenstående box for nogle måneder siden, men vær samtidig OBS på, at der ikke er danske undertekster - kun engelske med tekstning for hørehæmmede (dvs. ting som "door slams", "dog barks").
Hmm, suspekt ;;)

Er det mon fordi BD generelt, ikke er et medie, som de store producenter vil satse på, de næste par kommende år?

Man kan købe Steven Segal film... Men ikke LOTR extended, i en ordenlig kvalitet? :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#106260
Desværre så sker det ofte, at en overførsel til BluRay er lidt halvringe, og ikke yder formatet fuld retfærdighed. Der er ret få BluRay-film, som er i referencekvalitet. Det er dog utilgiveligt, at man ikke har formået at få lavet de to første LOTR i ordenlig kvalitet.

[Ren spekulation]
Det kunne også tænkes, at man venter med boostet i kvalitet til Extended versionerne udgives. De skal nok komme, men ligesom sidst, så kommer den korte version først hvor producenten derefter malker kunderne for penge igen når extended versionen senere udkommer.
[/Ren spekulation]
Af Kozz
#106265
Kan da ihverfald sige, at de 3 BD film, som jeg har ind til videre, er alle KLART bedre end DVD. Laaaaaangt bedre.

- Dark Night
- Cloverfield (denne film, er jo lavet med dårlig billedekvalitet, men alligevel)
- 9
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#106269
Og sådan er det da også for det meste. Det er yderst sjældent, at man slet ikke kan se en forskel, og i LOTR er der da også visse scener, som rent faktisk er hæderlige, men de er bare ikke mange nok. Selv gamle film som eks. "Wizard of Oz" har fået et gevaldigt løft i BluRay-udgaven.

Der findes lister hvor billedkvaliteten af en given film er rated, og hvor du kan plukke et par "reference"-skiver fra:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1168342

Som du kan se, så er "9" en af de film, der ligger i gruppe 0, dvs. referencekvalitet.