Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
#93525
Når man spiller på en god pc, så kan man selvfølgelig opnå en noget højere opløsning, end den man kan opnå på en full HD fladskærm.

Men jeg synes, der er voldsom mange jaggies. Jeg er ved at prøve Batman Arkham Asylum, og der er dælme mange jaggies.

Jeg bruger HDMI mellem Xboxen og mit nye Sony KLD-40EX500.

Er der noget at gøre, for at få en mere smooth grafik?
Af Bohn
#94001
Har du installeret spillet på hardisken på boxen??. Det kan godt få det til at køre bedre.

Har dog også selv oplevet lidt prob. med "venner" der logge on/off på xbox live-- der kan opstå en lille pause i spillet, og så kommer beskeden med at "den" og "den" er online.

Hygge
Kim
Af Kozz
#94015
Bohn skrev:Har du installeret spillet på hardisken på boxen??. Det kan godt få det til at køre bedre.

Har dog også selv oplevet lidt prob. med "venner" der logge on/off på xbox live-- der kan opstå en lille pause i spillet, og så kommer beskeden med at "den" og "den" er online.

Hygge
Kim
Jeg smider altid de spil jeg spiller på HDen. Ellers larmer maskinen for heftigt. Det kan måske bare ikke blive bedre?

Det er nu ikke fordi det ser hæsligt ud. Der er bare disse jaggies nogen steder. Kan det have noget med HDMI kablet af gøre? Det er bare et standard kabel til under 100,-
Af Bohn
#96858
Der kan være nogle spil som har "visse" problemer, men som du fortæller det, lyder det mere som et generelt problem!!!

Har du prøvet at spørger på Xboxlife.dk om andre oplever samme prob. (det var måske en mulighed).
ellers vil jeg mene/tro (Uden at kende) det, er dit TV der er synderen.

Hygge
Kim
Af Makaus
#96861
Jeg har samme problem, blot med 720p men med 720p spil..

Mange spil er lavet til 720p og ikke 1080p, måske kan det være problemet. Men selv i Fifa10 som jeg spiller, ser det nogengange hæsligt ud.
Af wium
#96863
Hvad skal der forstås med jaggies??

Jeg har nogen gange haft problemer med en streg som er ca. 10 fra toppen af mit Samsung 855 hvor billedet over stregen ikke kan følge med billedet under stregen. Det opstod engang imellem og forsvinder så lidt efter, men ved at indstille xboxen til 720p i stedet for 1080p forsvandt det.
Har en kammerart som har samme problem på hans Sony lcd fladskærm.

Ved ikke om det har noget med jaggies at gøre....?
Af cybamerc
#96864
Det har ingen betydning for billedkvaliteten om spillet er installeret på harddisken. Det er jo svært at vurdere, hvor stort problemet er baseret på dit indlæg. Nogle mennesker går ekstremt meget op i billedkvalitet, mens andre ikke kan se forskel på SD og HD. Generelt kan man sige, at PC giver mulighed for såvel højere opløsning som bedre anti-aliasering

Læs evt. denne sammenligning af de forskellige versioner. Der er screendumps af Xbox 360 versionen i native opløsning. Hvis det svarer til, hvad du ser på dit tv, så er der ikke noget at gøre.
http://www.eurogamer.net/articles/face- ... m-face-off
Af Kozz
#97234
Tak til alle :)

Det er nu ikke fordi, det er det store problem. Men måske jeg skulle prøve at ændre instillingerne, inden i selve boxen. Jeg tror den står på 1080p. Så jeg vil prøve at sætte den på 720p. De fleste spil er vel i 720 ikk?