Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hejs
#87085
Hej derude :)

Jeg står i øjeblikket med en ps3 forbundet til mit hjemmenetværk, så når jeg ser film fra computeren fungerer min pc som mediaserver og min ps3 som mediacenter.
Jeg ville så høre om man ikke kan købe en ekstern harddisk som kan kobles til via ps3 ethernet port (netværksstik), da jeg har læst at harddisk via usb til ps3 skal være i fat32.
Vil helst have harddisken til NTFS, da film som DVD-film skal kunne smækkes over på harddisken.

Er der nogen som har erfaring med dette?

Ved godt at man kan tilslutte en NAS-harddisk til routeren, men er mere interesseret i direkte forbindelse til ps3, da det trådløse tager lidt tid om at starte filmene osv.

Har set på den her:
http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-iomega-h ... 713_p.html
Af redlaz
#87203
Blot at forstå dig? Kører du trådløst internet på din PS3?

Hvis du skal streame video via din PS3 skal du bruge en DLNA server, hvilket der er i den NAS disk du linker til. Den har endvidere gigabit så der er god båndbredde til filer med høj opløsning.

Men den SKAL køre over din router dvs. at routeren skal være mellemled, du kan ikke stikke den direkte i. Hvis du sætter NAS'en til routeren, bør du køre kabel fra PS3 til router og ikke trådløst, da båndbredden er for lille.