Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alowan
#64669
Hej alle,

Jeg har anskaffet mig et samsung ue40b6000 og en ps3 med bla. fifa 09, men når jeg starter dette spil op sættes opløsningen til 1080p, i stedet for native 720p (alle andre spil gør dette, men fifa gør ikke), derudover er det som om der kommer en "skygge" på spillerne når kameraet bevæger sig hurtigt fra den ene banehalvdel til den anden. Nogen der ved hvorfor det sker..? Jeg har ikke haft problemer i andre spil, også selvom bevægelserne er væsentlig hurtigere end i fifa..?

Mvh
Alowan
#64834
Alowan skrev:Hej alle,

Jeg har anskaffet mig et samsung ue40b6000 og en ps3 med bla. fifa 09, men når jeg starter dette spil op sættes opløsningen til 1080p, i stedet for native 720p (alle andre spil gør dette, men fifa gør ikke), derudover er det som om der kommer en "skygge" på spillerne når kameraet bevæger sig hurtigt fra den ene banehalvdel til den anden. Nogen der ved hvorfor det sker..? Jeg har ikke haft problemer i andre spil, også selvom bevægelserne er væsentlig hurtigere end i fifa..?

Mvh
Alowan
Fifa er et af de bedste spil til at afsløre slør. Simpelthen fordi der er så stor en farveflade i det grønne areal. Af samme grund benytter jeg også ofte rigtige fodboldkampe til at kigge efter slør på Tv.

"Skyggen" er det vi kalder slør - og netop det vi advarer mod i vores anmeldelse af B7000. Jeg kunne heller ikke forestille mig det skulle være anderledes på B6000.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#64914
Du kan slå opskalering fra i PS3. Det er muligt det giver et bedre billede at tv'et selv opskalerer.
Af Alowan
#64961
Du kan slå opskalering fra i PS3. Det er muligt det giver et bedre billede at tv'et selv opskalerer.
Hvor gør jeg det, for den enste setting til opskalering gælder kun ps2 spil eller dvd ikke spil.. og i så fald hvorfor opskalerer den kun fifa..?

Mht sløret osv. kan jeg ikke se dette i normale fodboldkampe..? Og det er ikke særlig synligt når jeg ser tvet i en ordenlig afstand (sad før ca 1-2 m fra pga meget lille rum...), ved ikke om det har betydning..

Fandt desuden ud at motion plus opsætningen helst skal være slået fra (i hvert fald slet ikke en brugerdefineret setting) da dette øger slør og til dels også giver lag i visse cutscenes mv..
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#64970
Video Settings -> BD/DVD Upscaler skal stå til Off.
Af Alowan
#65043
Gælder det også spil? Den står pt. på sluk.. og det er som nævnt kun fifa der bliver 1080p.. Jeg har endda prøvet at gendanne alle instillinger, men fifa forbliver 1080p..