Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Til december vil jeg gerne gense Lord of the Rings. Det skal, selvsagt, være extended og i bedst mulige kvalitet.

Men hvad muligheder har jeg for at få fat på dem? Kan de streames, lejes eller købes digitalt et eller andet sted? Eller skal (måske bør?) de købes fysisk?

Hvis det er fysisk, kigger jeg så på det korrekte box set her: https://www.coolshop.dk/produkt/ringene ... &gclsrc=ds

Jeg har en 4k afspiller (Xbox Series X) og et 4k OLED fjernsyn med HDR. Så det er blot filmene jeg mangler :)
I følge Google så er det på Prime Video. Watch The Lord Of The Rings™ Motion Picture Trilogy Extended Edition | Prime Video.
Ligeledes The Fellowship of the Ring. Extended Version.
Der findes kun en enkelt version på UHD Blu-ray. Prismæssigt set kan den med fordel købes hos Amazon i Tyskland, Italien, måske Frankrig, etc. Det er præcis de samme skiver.
matthiasnielsen skrev: 9. nov 2024, 17:26 Til december vil jeg gerne gense Lord of the Rings. Det skal, selvsagt, være extended og i bedst mulige kvalitet.

Men hvad muligheder har jeg for at få fat på dem? Kan de streames, lejes eller købes digitalt et eller andet sted? Eller skal (måske bør?) de købes fysisk?

Hvis det er fysisk, kigger jeg så på det korrekte box set her: https://www.coolshop.dk/produkt/ringene ... &gclsrc=ds

Jeg har en 4k afspiller (Xbox Series X) og et 4k OLED fjernsyn med HDR. Så det er blot filmene jeg mangler :)
Da du også spørger efter leje formoder jeg at du egentlig ikke er interesseret i at købe som en "samler". Og egentlig heller ikke plejer at købe film discs.
Og derfor synes jeg ikke at du behøver at gå efter købe fysisk discs, selvom det er bedst kvalitet. Der er alligevel flere ting som stiller ret høje krav til ens Setup som bør understøtte det ekstra kvalitet som en disc tilbyder hvis man skal have en chance for at få fuldt udbytte frem for streaming. Taget også i betragtning at den filmboks du har fundet koster 600kr.

Jeg vil anbefale at du bare streamer dem. Og den nemmeste, billigste og bedste kvalitet findes hos Apples TVapp store (iTunes film). Denne filmpakke udbydes desværre ikke som leje. Så Filmpakke køb med alle 3 film i extended 4K HDR til 229kr. Så har du 371kr tilbage til at fylde hele din bolig op med popkorn, som sandsynligvis også vil hjælpe på forbedring af rumakustik.
Senest rettet af disqus_Cr1DFvT0xq 12. nov 2024, 14:02, rettet i alt 1 gang.
Hvis du har et set-up der især på lyddelen er bedre end de fleste andres, så mener jeg, hvis man er fan, at de 600 kroner er no-brainer. 3 film for de penge er jo i vore dage desværre rimelig billigt. Det er under 10 kopper kaffe ude i byen!
Jeg har selv den boks du linker til. Den er fantastik, og jeg er glad for jeg har den på fysisk medie. Must have i min optik.
Tak for gode inputs!

Jeg tror det bliver køb/streaming fra Apple TV app på mit Apple TV. Men jeg summer lige over, om det skulle være "Der Herr der Ringe" fra Amazon.de i stedet, hvis jeg ender med fysisk udgave. Som Naiera siger, så ser det ud til at være samme disks med mulighed for danske undertekster.

Lyden kommer fra Homepods, så selvom den er ganske fin, så gætter jeg på, at jeg ikke vil kunne høre forskel på disks eller streaming med dem.
Selv almindelige blu-ray skiver (HD) er overlegne på både billede og lydkvalitet ifht. alle streamingtjenester (måske undtagen Bravia Core, men tror jeg ikke rigtigt mange bruger i udpræget grad). En UHD blu-ray har markant bedre billede, men samme lyd som en HD skrive. Bare billedekvaliteten alene gør diskene det værd. Har du et godt anlæg eller et 5.1 system vil du være blæst bagover over hvor meget bedre lyden er, især på lidt højere volumen, på skiverne.
Det kommer i allerhøste grad an på den enkelte film eller serie, om normal Blu-ray er bedre end 4K-streaming eller ej.