Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: 9. maj 2024, 09:09 Apropos afspillerne, så læste nogen af jer det nok tidligere på måneden, men vores hollandske skribent Yoeri forsøgte at danne overblik over situationen med denne graf.

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1714122469

Der findes også en afspiller fra mærket Pannde, men den nåede ikke lige at komme med i grafen til publicering.
Sad lige og genlæste artiklen for 3 gang, ham Yoeri Geutskens artikler kan jeg rigtig godt lide. Især hans artikel omkring James Cameroun seneste 4K udgivelser.

Har ihverfald gjort mit til at støtte op omkring fysiske medier igen, men jeg mener at de store filmselskaber skal lade selskaber som Arrow video begynde at udgive mainstream titler. Og noget tyder på at det så småt er ved at ske med Silence of The Lambs som jeg ikke ser som en b-film overhovedet som Arrow video snart udgiver. Jeg tror at der ligger en lille guldgruppe og venter der.

Jeg så lige Robocop forleden i 4K UHD udgaven fra Arrow video, tabte kæben for trejde gang. Det er så super retro og nice at skulle igennem alt det som folk normalt er gået død i, indsætte film skiven i afspiller, rode rundt i film menuer o.s.v, fjernbetjening ala old school ja jeg elsker det.

Det er også meget sjovere at skulle lede efter en film titel når man kigger hen på fysiske film covers i en reol end at døds scrolle menuer igennem inde på Netflix eller Itunes for at lede efter film.

Husk at de titler du streamer ved at købe film inde på Itunes i ca 85-90% af alle tilfælde vil blive savet nådeløst midt over hvis Arrow´s team fik lov at udgive samme film istedet når vi snakker rå billedkvalitet. De er så langt foran. Med mindre du er fan af DNR, kunstig skarphed og digitalisering af gamle film uden grain så skal du nok holde dig langt væk fra Arrow. Så alt det går du jo glip af ved kun at streame :)

Apropo angående 60fps og uden at starte en diskussion da jeg ikke ved nok om det, så har jeg stærkt på fornemmelsen af at det er noget hardcore film elskere vil hade? Det må tiden dog vise..
Ja det er fedt når studiet lægger noget ordentligt arbejde i genudgivelsen. Der er meget potentiale i de gamle filmruller, der ligger på lageret hos filmselskaberne. Det ville også klæde studierne, hvis de prioriterede at få film på 100GB UHD Blu-ray skiver i stedet for 66GB.

brea-ker skrev: 14. jun 2024, 22:33Apropo angående 60fps og uden at starte en diskussion da jeg ikke ved nok om det, så har jeg stærkt på fornemmelsen af at det er noget hardcore film elskere vil hade? Det må tiden dog vise..
Det vil de, men jeg synes man skal give TrueCut-versionerne en chance på ny. De ser meget anderledes ud end de "normale" 48fps film såsom The Hobbit. Sidst jeg var på CES-messen i Las Vegas så jeg faktisk nogle klip af The Hobbit i 48fps TrueCut, hvor Peter Jackson selv har været involveret, og det så meget bedre ud.

Problemet er, at 48fps ikke er en standard, så man kan ikke være sikker på, at det er understøttet i TV'et eller projektoren. Der kommer senere et logo.