Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#349463
Jeg står mellem valget omkring Avatar 2 i Format i Ballerup (Expand 3D HFR, opløsning?) eller Cinemaxx KBH (IMAX 3D HFR, opløsning?), omend det er lidt en omvej for sidstnævnte. Er det værd at bruge en times ekstra transport på at se den i Cinemaxx i stedet?
Brugeravatar
Af TBC
#349511
David Munch skrev: 2. feb 2023, 08:03 Jeg står mellem valget omkring Avatar 2 i Format i Ballerup (Expand 3D HFR, opløsning?) eller Cinemaxx KBH (IMAX 3D HFR, opløsning?), omend det er lidt en omvej for sidstnævnte. Er det værd at bruge en times ekstra transport på at se den i Cinemaxx i stedet?
Hvis du/man tager hele vejen til Cinemaxx, vil jeg anbefale at se den i 3D HFR i sal 4 (Kbh) - Der er projektorerne bedre end de er i sal 1 IMAX (jævnfør ovenfor), det er stadig den 2 største sal og sal 4 er også udstyret udstyret med Dolby 7.1 lyd, MEYER Sound som sal 1. Jeg så den selv helt bevidst valgt i sal 4 frem for sal 1 (IMAX) - Og det er en udmærket oplevelse jeg kan stå inde for som en glimrende biografoplevelse)

Men nu Format har den i 3D+HFR i følge deres hjemmeside, så ville jeg umiddelbart være mere fristet af at se den der. Så får man den med ATMOS lyd og det er så vidt jeg kan forstå det også lysstærke 4K laserprojektorer de har i format, lige hvilke ved jeg dog ikke - (jævnfør https://danske-biografer.dk/ny-biograf-viser-format/). Det eneste der kunne forblive et spørgsmål er hvor vidt den shutter-aktive Xpand 3D eller den inaktive lyspolariserede 3D i Cinemaxx skulle være at fortrække, når vi taler 3D - Det ved jeg faktisk ikke. Men umiddelbart ville jeg søge Format med hvad jeg ellers kan stykke sammen, hvor det kun er 3D delen der fremstår som den største ubekendte.
#350671
Den er lige kommet på amerikanske TVOD-tjenester, altså Apple TV, Google Play osv.

Her er den i op til 4K Dolby Vision og Atmos. Den koster 20 dollars at købe. Der er ingen mulighed for at leje endnu. Ingen HFR-udgave.

Så mon ikke forholdene i DK bliver de samme her den 4. april.

'Avatar: The Way of Water' frigives d. 4. april på danske filmtjenester
Brugeravatar
Af TBC
#350689
Rasmus Larsen skrev: 28. mar 2023, 08:32 Her er den i op til 4K Dolby Vision og Atmos. Den koster 20 dollars at købe. Der er ingen mulighed for at leje endnu. Ingen HFR-udgave
Overrasker mig slet ikke, da der er tale om 48 FPS. Det ville formentligt give mange brugere udfordringer ifht 60 FPS HFR - og så det at der af gode grunde slet ikke kan laves en 48 FPS HFR til 4K Bluray heller. Så alt i alt tænker jeg at det er mere realistisk at det er 60 FPS HFR vi kommer til at se, ikke bare på BluRay men også på streaming?
#351441
Glæder mig til den kan købes på skive