Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Brandborg
#56389
Jeg står og skal bestille et PX80 tv fra komplett.dk, men hvordan er jeres erfaringer med at få leveret plasma skærme med post danmark? Er selv lidt "bange" for det, men har jeg noget og have det i?
Af Nick_S
#56395
ikke rigtig.

Der går meget lang tid imellem jeg hører om dårlige historier vedr. post dk og plasma transport.

Jeg ville ikke have betænkeligheder ved det. Du har også 14 dages fuld returret hvis det skulle være helt galt :)
Glæd du dig bare til at få dit TV istedet for at bekymre dig :)

God fornøjelse med det
Af Mr_Mo
#56405
Nick_S skrev:Jeg ville ikke have betænkeligheder ved det. Du har også 14 dages fuld returret hvis det skulle være helt galt :)
Du kan ikke smadre en fjernsyn ved at kaste rundt med den og derefter bruge din 14-dages returret, vel? Varen skal være i samme stand, hvilket man ikke kan sige den er, hvis PostDK har smadret den for dig.

Desuden, hvad PostDK gør med _dit_ fjernsyn, kan ikke være forhandlerens ansvar. Det fremgår også af købelovens §10 og §17...

Men som Nick_S siger, så er det jo sjældent der sker noget. Men vær alligevel sikker på, at du kan få fuld kompensation hvis PostDK mister den eller smadrer den. Der skal lige nævnes at jeg har ingen erfaring med den slags og har ingen anelse hvordan den slags sager bliver behandlet. Ville bare lige skrive at 14-dages returret kun gælder såfremt du ikke har smadret din fjernsyn.
Af mcmejsner
#56849
Jeg købte for 1½ år siden et plasma fjernsyn gennem Geco, som helt havde fravalgt PostDK som bud, da plasma-fjernsyn er meget mere følsomme over for stød/slag pga. glaspanelet inden i, så det blev fragtet med bud på palle, hvor den var bundet fast, så den ikke kunne vendes forkert. ;)

Jeg ville nok være forbeholden over for postdk, da jeg har hørt historie omkring, at pakker sendt som forsigtig ikke bliver håndteret anderledes end alm. pakker.. og deraf noget af en satsning ved forsendelse af et plasma fjernsyn. ::l

Hvis du får det via postdk, så sikre dig inden at budet smutter eller at du går fra posthuset, at fjernsynet er i hel stand.. bare et godt råd.. O_O
Brugeravatar
Af kthomsen
#56851
Tjek bare pakken når den kommer. Ser den ud som om den har haft en hård omgang, så beder du budet om at blive imens du pakker ud og tjekker tv'et, eller også underskriver du modtagelsen med forbehold, da pakken var beskadiget ved modtagelsen. På den vis har du Post DK at gå tilbage til skulle komplett, mod min forventning, ikke bytte TVet.
Af marcnyholm
#56852
Mr_Mo skrev: Desuden, hvad PostDK gør med _dit_ fjernsyn, kan ikke være forhandlerens ansvar. Det fremgår også af købelovens §10 og §17...
Forhandleren har det fulde ansvar for forsendelse, så længe du køber som privatperson. Der står godt nok noget andet i §§ 10 og 17, men i henhold til § 1a stk. 2 gælder de paragraffer ikke ved forbrugerkøb (hvilket er tilfældet når du handler som privatperson).

Kommer dit fjernsynet til skade under transporten er det altså forhandlerens problem.

Marc
Brugeravatar
Af Brandborg
#56856
Jeg modtog mit fjernsyn i går. Pakken havde ingen synlige skader - god start. Manden var også meget obs. på pakken ikke kom til at tilte mere en den måtte.
Ved dog ikke hvordan selve skærmen har det endnu det jeg har fået det tilslutte, da mit vægophæng først kommer på fredag.

Umildbart har jeg intet at og klage over endnu, men lad mig se når den bliver slået til.
Af Mr_Mo
#56871
marcnyholm skrev:
Mr_Mo skrev: Desuden, hvad PostDK gør med _dit_ fjernsyn, kan ikke være forhandlerens ansvar. Det fremgår også af købelovens §10 og §17...
Forhandleren har det fulde ansvar for forsendelse, så længe du køber som privatperson. Der står godt nok noget andet i §§ 10 og 17, men i henhold til § 1a stk. 2 gælder de paragraffer ikke ved forbrugerkøb (hvilket er tilfældet når du handler som privatperson).

Kommer dit fjernsynet til skade under transporten er det altså forhandlerens problem.

Marc
Den havde jeg ikke set. Sorry.