Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad foretrækker DU, hvis du er bekymret for muligheden for at skulle have repareret inden for garantiperioden?

#53920
Hej alle

Jeg overvejer at købe fladskærm hos Mutimediaworld. De har en fin pris, og de har en butik i centrum af KBH (Frb.).
Begge dele er vigtige for mig :)

Men dét med den fysiske butik er først og fremmest noget jeg hænger mig i, fordi jeg tror det er en fordel hvis reparation kommer på tale! Og jeg ved ikke om det er så vigtigt i virkeligheden - er der nogen der kan give mig facts i den sammenhæng? Hvis man bestiller på deres hjemmeside og derefter henter selv, er det jo en nethandel, så juraen er den samme - right?

I så fald tænker jeg, at det er rart at kunne aflevere selv frem for at skulle sende (for så er der ingen "hvem-betaler-porto"-problematik, ingen udgifter til pakketering, og ingen risiko for at postfragt ødelægger noget). Men har jeg overset noget, eller overdriver jeg fordelen?


... Til syvende og sidst er det jo vigtigst at firmaet er medgørlige i en reklamations/reparationssag.
Men det ved man jo først når man står midt i det!

Multimediaworld får rigtig fin bedømmelse på Trustpilot (http://www.trustpilot.dk/review/www.multimediaworld.dk), men deres alias IMW har nogle smuttere (http://www.trustpilot.dk/review/www.imw.dk), og hvis man Google'r dem i stedet for, er der ganske mange private gengivelser af harme i reparationssager blandt de første 20 hits (http://www.google.dk/search?q=multimedi ... reparation).

Tak for inputs!
Brugeravatar
Af kthomsen
#53944
Personligt, også efter et antal år som fremmedarbejder i Skotland, har jeg de sidste mange år handlet alt hvad jeg kan via nettet. Når jeg mangler noget (bortset fra dagligvarer og ting som skal prøves, som tøj, briller og sko) er det første sted jeg kigger på nettet.
Jeg gider ikke betale i en butik for at høre en forkølet student forklare mig, hvorfor jeg skal have netop det og det produkt, som han ikke engang har gidet at sætte sig selv ind i.

Hvis jeg så regner på hvor mange penge jeg har sparet over årene ved at købe på nettet.......det bliver penge nok til at par gode fladskærme vil jeg tro!

Det kan jo ligeså godt gå galt i en butik, spørg du bare forbrugerombudsmanden om det!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53973
Returretten gælder ikke hvis du selv afhenter varen. Den skal sendes hvis du vil have mulighed for at returnere varen indenfor 14 dage.
Af xmkv
#53999
yakken skrev:Returretten gælder ikke hvis du selv afhenter varen. Den skal sendes hvis du vil have mulighed for at returnere varen indenfor 14 dage.
Tak for præciseringen, Yakken!
Af mcmejsner
#54156
vedr. returretten, så må jeg lige præciseret yderligere.

De 14 dages returret gælder ved fjernsalg.
Fjernsalg defineres ud fra, at en vare bestilles og betales over nettet. Hvordan den kommer ud til brugeren er underordnet og i dette tilfælde er der flere butikker der tilbyder, at man selv afhenter varen efterfølgende, og her gælder de 14 dages returret også, da det stadig bliver betragtet som fjernsalg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54157
Hmmm... jeg har tidligere handlet med MM-world hvor netop denne del var specifikt indskrevet i deres forretningsbetingelser. Der blev det oplyst at varer betalt over nettet, men afhentet i deres butik, ikke kunne returneres indenfor 14 dage, hvorfor jeg måtte få dem sendt de 50 meter ned af vejen hvor jeg boede dengang. Jeg kan ikke længere se denne tekst i deres betingelser, så det må de jo have fået påtalt.

Beklager fejlinformeringen.
Af mcmejsner
#54166
Ikke noget problem, det var jo halvvejs korrekt alligevel det du havde skrevet. :p

Der var vist en del net-butikker, som tidligere har haft lidt problemer med, at rette sig ind efter dette, så det er meget sandsynligt. O_O
Af Mono
#54595
Er der nogen der har erfaringer med at 'prutte' om prisen på et TV hos en forhandler? Eller er det en 'no-no'? læste for noget tid siden denne 'nyhed' hos Politiken omkring det: http://politiken.dk/tjek/penge/dinepeng ... 616270.ece

Citater:
Mange danskere føler det grænseoverskridende at spørge efter en lavere pris, men det kan sagtens gøres uden ubehagelige øjeblikke, mener forbrugerjuristen.

»Man skal huske på, at det også er i butikkens interesse at få solgt nogle varer. Hvis man med et smil spørger, om man kan få to for én vares pris, kan man komme langt«, siger Mette Reismann.

I disse nedgangstider er det muligt at forhandle om prisen på nærmest alt, vurderer Forbrugerrådet
Han (Michael Møller, økonomiprofessor, CBS) understreger, at man ikke skal have ondt af butiksejerne, når man presser prisen.

»De sælger ikke selv deres varer for vores skyld, men fordi de gerne vil tjene penge. På samme måde skal vi heller ikke købe deres varer af godgørenhed, men fordi det er i vores egen interesse at gøre det«, siger Michael Møller.

Mit problem er dog at jeg er ret dårlig til sådan noget :( - er der nogen der har nogen erfaringer?
Brugeravatar
Af kthomsen
#54599
Mange gange kan det bedre betale sig at "prutte" sig til ektra udstyr (kabler, vægophæng osv.) end nedslag i prisen.
Men man kan jo altid starte med prisen og så gå over til udstyr! ;)