Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ziggy Starman
#51233
Grrr, vil lige dele en elendig oplevelse, jeg har haft med Pixmania her i julen!

D. 17. december bestilte jeg en vare fra Pixmania, som havde en forventet leveringstid på "under 8-10 dage". Altså burde det have været muligt at modtage den inden jul.

Juleaften kom og gik og jeg havde stadig ikke modtaget nogen vare eller hørt lyd fra hjemmesiden.

Lørdag d. 27. skrev jeg så til Pixmania og spurgte, hvornår jeg kunne regne med at modtage min vare, og hvorfor de allerede havde hævet pengene samme dag, jeg lavede bestillingen, når de tydeligvis ikke havde afsendt varen endnu.

I dag har jeg så fået svar - de undskylder mange gange, at de tilsyneladende ikke får varen på lager alligevel, og de har dermed annulleret min ordre og vil nu refundere pengene.

Så nu skal jeg til at bestille samme vare fra en anden hjemmeside, og vente på at se de refunderede penge dukke op op mit kontoudtog. Mest af alt er jeg skuffet over, at Pixmania ikke selv lettede bagdelen og kontaktede mig ang. varens tilgængelighed. Og så er jeg ret sikker på, at det er ulovligt at hæve mine penge inden varen er afsendt, men det havde de ingen kvaler med at gøre.

Jeg kan ikke anbefale Pixmania. :-/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51240
Du er vist nr. 100.000 på listen over utilfredse kunder, der har handlet med Pixmania. Firmaet er fransk og det har historisk set givet ret mange problemer for danske kunder, idet denne information ikke fremgår tydeligt at deres hjemmeside.

Jeg kan bestemt ikke anbefale andre at handle med dem på trods af at de ofte kan give den bedste pris.
Af bleze
#51254
Har du betalt med kreditkort så går du ned i banken og udfylder en blanket da du ikke har modtaget varen. Banken kan så tilbageføre dine penge. Dette gjorde jeg da jeg havde handlet i England hvor jeg aldrig modtog varen eller pengene retur
Af Ringhejm
#51330
Jeg har handlet med dem 1 gang før og der var ingen problemer.

Her den 23/12-08 bestilte jeg et TH-PZH8FV samsung plasma hos dem... jeg venter på at få at vide at de har sendt det, og jeg ved godt der kan gå længer tid pga julen, så jeg venter 1 uge inde i det nye år før jeg vil tage kontakt hvis jeg ikke har hørt noget.

Men jeg vil da sige at med det kæmpe kunde kliantel de har, så er der jo altid nogle smuttere. se blot på f.eks TDC som har mange fære kunder eller andre danske firmaer med mange færre kunder....

jeg vil sige at du har reageret hurtigt ( 5 dage pga julen. ) ;) og hvis de sender pengende tilbage til din konto så har de da ikke været "slemme" Jeg ved godt at de hæver pengene før de har sendt vare hvilket de ikke må. dette er dog en chance som jeg tager når jeg handler hos dem for at spare 4000 kr.

Så kan du ikke lige skrive hvornår sagen slutter og alt det der. bare så vi har noget at forholde os til hvis vi også selv skulle komme i den situation. 8)
Af Augu
#51542
Ved godt at med mange kunder, er der potentiale for at der sker flere smuttere. Men min erfaring med Pixmania, er ikke at det er smuttere så meget som dårlig kommunikation mellem medarbejdere, og en dansk hjemmeside fra Frankrig.

Jeg bestile en HD-optager fra dem, levering omkring en uge, og den var på lager. Samme dag indenfor en time modtager jeg en bekræftigelse på købet, ser de har trukker min penge med det samme. Fint tænker jeg, så er vare jo på vej! (Nu ved jeg bedre). Til min store overaskelse får jeg tre dage senere en mail om, at nu er vare ikke længere på lager, og derfor er levering omkring 14 dage. Okay tænker man, surt når man glæder sig til at få sine ting, men okay 14 dage går nok hurtig når man sidder og venter på posten :-)

Efter 17 dage ringer jeg til dem, da jeg endnu ikke har fået hverken en mail om at vare er sendt eller selve vare. En svensker fortæller mig så, at hun kan se, at min vare er faktisk ved at blive pakket mens vi snakker sammen, og med sikkerhed kommer den indenfor 3 dage.

Fire dage senere ringer jeg igen, da posten ikke havde noget med. Snakker denne gang med en englænder, som siger at det er sjovt for på hendes skærm kan hun se at de er ved at pakke den mens vi snakker. Fortæller dem at det har jeg MEGET svært ved at tro, eftersom jeg har hørt den før, og efter min mening er det et standard svar, for at lukke munden på sure kunder. Hun havde heller ikke noget track&trace nummer.

Men tre dage senre kommer der langt om længe et track&trace nummer, og nu er vare så blevet afsent med posten.

Fire dage efter kommer pakken endelig, med det mest langsommelige firma i mands minde.

Konklusionen er! De hæver pengene samme dag. Valgt den langsomme levering (5-7 dage) da jeg kunne spare 300kr. Men det blev hurtigt til 31 dage, svarende til en måned. Jeg er kun glad for at jeg ikke betalte for 48 timers levering, plus at den nu har virket siden jeg købte den.
Af Ziggy Starman
#51674
Puha, det var vidst en endnu værre oplevelse du havde haft der! :S

Det skal siges, at mine penge er blevet tilbageført nu, så dén del af aftalen holdt de da.