Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#51207
Skal det tv, man køber, være med "dansk MPEG-4" (dansk model), og har det nogen indflydelse på kvaliteten og andet (det er jo dyrere)?

Er det sikkert at købe over internettet eller skal man gå i butik?

Wupti.com har gode priser, og de lover dansk vare, garanti mv. Er de sikre?[/b]
#52339
Hej tuff

Idet du køber en dansk model, er du garanteret at få dansk garanti og service. Det vil sige, at hvis du er uheldig at have en reklamation, har du 24 måneders reklamationsret. Hos wupti.com garanterer vi dig dansk garanti og service. Læs evt. afsnittet omkring garanti i vores handelsbetingelser. Det gælder også, at hvis du fortryder dit køb, kan du benytte dig af fortrydelsesretten inden for de første 14 dage, hvor du modtog varen.
wupti.com er desuden ejet 50/50 af NRGi og L’EASY. Du er derfor sikker på, at du handler med en stærk virksomhed, der sætter dine interesser og din sikkerhed højt.

Er du på udkig efter et TV med indbygget MPEG4, er du velkommen til at tage et kig på wupti.com's udbud af TV med indbygget MPEG4.
Har du spørgsmål, kan du altid kontakte en kundeservicemedarbejder på 70 10 12 70 eller via mail på [email protected].

Venlig hilsen

Marianne Brahe
wupti.com
Af tuff
#52364
Okay, takker.
Af Hc_Esbjerg
#52504
tuff skrev:Okay, takker.
Jeg vil sige det sådan at jeg har før læst Teksten DIREKTE FRA PRODUCENTEN på Wupti og i Tv men sjovt nok har man ofte set Samsung's Skærme uden MPEG4 og DVB-C tuner selvom den officielt på Samsung's hjemmeside har det.

Det vil sige at den såkaldte DIREKTE FRA PRODUCENTEN ikke holder altid
Af Surebertha
#52520
Hej tuff

Det du reelt er sikret med en "dansk" model med mpeg4 og dvb-c/t tuner er fx at undertekster kan vises korrekt osv. Det vil sige du er garanteret at produktet vil virke med danske standarder. Det har intet med kvaliteten at gøre. Yderligere betyder en dansk model også som oftest at den er købt af en officiel dansk distributør og derfor dækket af evt. serviceaftaler som producenten tilbyder. Disse serviceaftaler gælder som oftest ikke for parallel-importede varer.

Det Wupti/Marianne skriver om returret og reklamation er omend ikke decideret forkert, så lidt noget vrøvl.

Der er ikke tale om en garanti, men derimod blot den sædvanlige returret ved fjernsalg og reklamationsret som er givet ved købeloven. Købeloven gælder for alle køb du foretager dig som privatperson hos en dansk forhandler. Så er det ligegyldigt om forhandleren har produktet fra en officiel dansk distributør eller en har parallel-importeret fra Zimbabwe.

Hvad det så reelt betyder er at Wupti vil være nemmere at have med at gøre i reklamationssag hvor der er tale om en officiel dansk vare. Her kan de nemlig skubbe evt. service- og reparationsudgifter videre til producenten/distributøren. Er produktet parallel-importeret så skal Wupti sandsynligvis selv afholde disse udgifter. Derfor vil de sandsynligvis være mere strikse med ombytning, reparation osv.

En rigtig garanti er en lovning på en service eller reklamationsret som går ud over hvad købeloven angiver. Det vil sige at hvis der tilbydes 4 års garanti, eller reparation på stedet eller andet udover det lovpligtige så er der tale om en reel garanti.
Af tuff
#52522
Okay, mange tak for responsen.
Af ivandahl
#54712
Hmm Wupti har et fint udvalg og fair priser, men deres support/rma stinker.
Har lige modtaget en billederamme der har været inde til rep (og det var bestemt ikke den billigste model) det har taget meget lang tid at få et nyt panel sat i den, i stedet for bare at sende en ny selv om modellen er helt ny.
Det er mildest talt nogle sløve padder wupti har som eksterne reperatører, men det negative må jo falde tilbage på wupti da det er dem der har salget/fortjenesten